Millon teidän vauvat oppi kääntymään ja milloin lähti liikkeelle?
Mietin onko pian odotettavissa ryömimistä tai muuta liikehdintää kun tuo vauva on oppinut kääntymään mahalleen ja sieltä takas selälleen. Kova hinku on ainakin päästä johonkin.
Kommentit (4)
Mun esikoinen oppi kääntymään n. 6 kk ikäisenä, oppi ryömimään 7 kk ja konttaamaan 8 kk ikäisenä.
Toinen taas oppi kääntymään 5-6 kk ikäisenä ja lähti 7 kk ikäisenä suoraan konttamaan.
Kävelemään lähtivät molemmat n. vuoden ikäisinä.
Ole nyt vain ihan rauhallinen ja käy neuvolassa, kyllä ne siellä kertovat onko joku kehitys ok vai onko syytä huolestua! Kyllä sinun olisi pitänyt tähän mennessä ymmärtää miten erilaisia vauvat ovat!
Olisko oppinut kääntymään puolen vuoden iässä, ryömimään lähti joskus 7-8kk tienoilla, nousi seisomaan ihmisiä vasten reilut 9,5kk iässä ja konttaamaan lähti 10kk iässä, jolloin alkoi myös nousta esineitä vasten. Tykkää kävelyttämisestä, mutta ei näin 11kk ikäisenä vielä kävele itse edes esineitä pitkin, eikä minun puolestani tarvitsekaan. Jo nyt saa olla silmät selässä tai kukkamullat häviää parempiin suihin äidin vessareissun aikana...
Mun esikoinen oli tosi rauhallinen, vielä 11 kk iässä kun hänet laittoi selälleen lattialle hän viihtyi siinä hyvin kunnes joku tuli kääntämään:D Ei uskoisi että hänestä tuli tosi liikunnallinen ja pelasi menestyksellä jalkapalloa monta vuotta (edelleenkin omaksi huvikseen, on jo 40v).
Tyttäret oppivat kääntymään joskus 6kk iässä.
Kaikki 4 lähtivät kävelemään 18 kuisina. Urheilevia tuli kaikista