Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sinappia laitat kinkullesi?

Vierailija
25.12.2014 |

Minä laitoin Dijonin hunajasinappia kun paistoin kinkun ja kinkkuleivän päälle tavallista Dijonin sinappia.
En voisi kuvitellakaan palaavani Turun sinappiin. Se käy korkeintaan makkaran päälle.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun sinapissa (vihreä) on mukavan pistävä maku, joka tuntuu nenässä asti.

Vierailija
2/20 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun vihreetä. Maistanut olen hienompiakin sinappeja, mutta ei löydy tämän voittanutta. Maksuasioita, sanoi katti kun persettään nuoli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostu pistämään muuta kuin Turun (vihreä) sinappia. Kaikki muut ovat inhottavan makeita tai muuten vain omituisen makuisia, eivät siis sinapin makuisia.

Vierailija
4/20 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat kuin ap:llä. En pidä makeista, ruotsalais- tai saksalaistyyppisistä sinapeista. Käytän perus-Dijonia ruuanlaitossa muutenkin. 

Vierailija
5/20 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun punainen. Nam.

Vierailija
6/20 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppahallin kinkkusinappia

Vierailija
7/20 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 15:00"]Turun vihreetä. Maistanut olen hienompiakin sinappeja, mutta ei löydy tämän voittanutta. Maksuasioita, sanoi katti kun persettään nuoli.
[/quote]

Maksuasioita :D eli liian kallista, tuumasi katti?

Vierailija
8/20 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkulle en laita sinappia lainkaan ja turun sinappia en käytä sen jälkeen kun sen valmistus vietiin Suomesta pois. Perussinappi on meillä Auran tai Hangon sinappia.

Vierailija
9/20 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök ei sinappia kinkulle. Hyi

Vierailija
10/20 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehtyä.

Vierailija
11/20 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetehtyä tietenkin.

Vierailija
12/20 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinappia, vaan kinkunrasvasta tehty kastike. Leivän päällä en syö.

Vierailija
13/20 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltsamaa kange - sinappia

Vierailija
14/20 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoja nämä miinustelijat. Se ettei pidä jonkun sinappivalinnasta, on nähtävästi syy miinustaa. Silloin kun minä miinustan, on kirjoituksen täytynyt olla todella alatasoinen. Ap

Vierailija
15/20 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dijon! Tai mustaa Turun.

Vierailija
16/20 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetehtyä tietenkin

Vierailija
17/20 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut laitettua sinappia. Meiran sinappia käskin miehen ostaa vaihteeksi varalta, kun ajattelin että miedompaa saattavat lapsetkin joskus käyttää, muutoin täällä jää sinapit käyttämättä kun ei mieskään pysty syömään.

Toi sitten auran, sanoin että sun piti tuoda meiran, ja se intti että niinhän hän toi...

Itse aina ennen söin turun sinappia, enkä noista miedoista ja makeista tykännyt. Kun valmistus siirtyi ulkomaille, siirryin auraan, mutta ostin usein myös jotain randomia, oli se sitten ulkomaista tai kotimaista, mutta boikotoin turun sinappia. Pikku hiljaa Auran maku ei enää miellyttänyt, enkä nyt oikein enää rakasta sitä turunkaan, vaikka kuinka Suomeen on takaisin tullut.

Mutta kinkun tai muun lihan kanssa en ole sinappia käyttänyt sitten lapsuusvuosien, eikä kinkkua ole tullut kuorrutettua ollenkaan.

Vierailija
18/20 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytetään Aura Sinappia, mutta kinkulle en laita sinappia.

Vierailija
19/20 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Kotisinappi on helposti paras joulukinkun kanssa. Turun sinappi taas sopii grillimakkaran kanssa!

Vierailija
20/20 |
25.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että jos saan lahjaksi kaverin tekemää sinappia, niin se maistuu kyllä. Olen saanut tosi tujuja sinappeja, pehmeitä, omenaisia ... Aika ihania makuja. En ole koskaan tehnyt sinappia, mutta voisin kokeilla. :D

Nuo alapeukkujat ovat varmaan joko teinejä tai sellaisia, jotka ovat jo lapsuudenkodissaan oppineet yökkäilemään tai muuteb matkimaan oksennusta kun joku pitää jostakin muusta ruuasta kuin he itse. Ongelma on heidän, ei muiden, joten siitä ei kannata välittää. 

5

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän