Huvittaa keräilykampanjoihin hurahtavat ihmiset
Markkinamiehet keksineet hyvän keinon höynäyttää ihmisiä. Asiakkaat ajattelevat tekevänsä hyvän diilin kun ostavat 100e tavaraa ja saavat 20e arvoisen palkinnon. Ei ihme, että Suomessa on niin paljon maksuhäiriöitä kun moni ei tällaista yhtälöä ymmärrä.
Kommentit (27)
Vieläkö on niitä keräilyleimakampanjoita, joissa pitää jostain törkykalliista Citumarketista ostaa vähintään 20e ostokset niin saa leiman lappuselle ja 10 leiman lapulla saa 10% alennuksen jostain koristekrääsästä? Jonka saman tuotteen saisi tokmannilta tai prismasta ilman leima-alennustakin kitumarketin hintoja halvemmalla!
En tunne yhtäkään, joka olisi hurahtanut niihin.
No huvitu vain. Mulla on kaksi Marimekon pyyhettä ja pussilakanat, jotka ostin K-kaupan keräilykampanjan korteilla. Keräsin tarroja ihan tavallisten ruokaostosten yhteydessä.
Olen saanu Sarpanevan padan alle satkulla kun se normisti on kalliimpi ja ooin muutenkin ollut aikeissa hankkia sen. Ja kyllä nuo puoleen huntaan saatavat petivaatteet on kivoja. Muuten en näihin lähde mukaan
Serlan pehmo-oravakeräys oli ihan paras. Vessapaperia ja talouspaperia ja nenäliinoja tarvitaan aina, joten eivät menneet rahat hukkaan. Sain kurren tammikuussa 2003 kun olin vähän aikaan työttömänä. Orava tuotiin kotiin asti ja siitä on ollut paljon iloa. Myöhemmät oravat olen ostanut kirpparilta, jonne ihmiset ovat näitä söpöläisiä hylänneet. Mulla on koossa aika iso joukko näitä. :-D
Muihin keräyksiin en ole hurahtanut.
Vierailija kirjoitti:
Serlan pehmo-oravakeräys oli ihan paras. Vessapaperia ja talouspaperia ja nenäliinoja tarvitaan aina, joten eivät menneet rahat hukkaan. Sain kurren tammikuussa 2003 kun olin vähän aikaan työttömänä. Orava tuotiin kotiin asti ja siitä on ollut paljon iloa. Myöhemmät oravat olen ostanut kirpparilta, jonne ihmiset ovat näitä söpöläisiä hylänneet. Mulla on koossa aika iso joukko näitä. :-D
Tässä oli jotain söpöä.
Vierailija kirjoitti:
No huvitu vain. Mulla on kaksi Marimekon pyyhettä ja pussilakanat, jotka ostin K-kaupan keräilykampanjan korteilla. Keräsin tarroja ihan tavallisten ruokaostosten yhteydessä.
Olitko haaveillut jo vuosia nuista Marimekko tavaroista?
Vierailija kirjoitti:
Olis oravat loppunut jos olisi ollut tämän pandemian alkuaikaan voimassa kampanja 😜
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta vatussa, muutenhan olisi ostanut ne toisesta kaupasta keskoslaisten hintaa edullisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta vatussa, muutenhan olisi ostanut ne toisesta kaupasta keskoslaisten hintaa edullisemmin.
Ilmeisesti nämä kampanjat eivät ole sulle tuttuja. Niitä saa siis ostaa merkittävästi alennetuilla hinnoilla. En nyt enää muista, paljonko maksoivat, alennus oli huomattava.
En ollut haaveillut vuosia kyseisistä Marimekko-tuotteista.
Meidän työpaikalla on ajoittain kampanjoita tyyliin "osta 80 eurolla tuotteita x niin saat 8e tuikkukipon". Tämä ihan oikeasti vetää ihmisiä ostamaan ja joskus jopa asiakas ei oikeasti tarvitse edes noita tuotteita x, mutta on tullut ostamaan kun oli mainos ulkona :D En toki valita, hyvä kun on myyntiä, mutta joskus mietin, että eikö ihmiset oikeasti ymmärrä miten tyhmää se on :D. Toki joskus harvoin näkee oikeasti hyviä kampanjoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti nämä kampanjat eivät ole sulle tuttuja. Niitä saa siis ostaa merkittävästi alennetuilla hinnoilla. En nyt enää muista, paljonko maksoivat, alennus oli huomattava.
On ne tuttuja ja joka kerralla se "merkittävästi allennetuilla hinnoilla" hinta on kuitenkin ollut kokonaisuudessaan kalliimpi kuin rahalla muualta ostaen. Varsinkin, kun on huomioinut, että keräilymerkkejä saadakseen joutuu normaalihintaisista tuotteista maksamaan parinkymmenen prossan keskoslisän. Tulee siinä kampanjakeräilyaarteille hintaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ne tuttuja ja joka kerralla se "merkittävästi allennetuilla hinnoilla" hinta on kuitenkin ollut kokonaisuudessaan kalliimpi kuin rahalla muualta ostaen. Varsinkin, kun on huomioinut, että keräilymerkkejä saadakseen joutuu normaalihintaisista tuotteista maksamaan parinkymmenen prossan keskoslisän. Tulee siinä kampanjakeräilyaarteille hintaa!
Siis sun mielestä K-kaupassa on 20 % korkeammat hinnat kuin muualla...?
Vierailija kirjoitti:
Saitko ne vai saitko vain alennusta?
Joskus ostin kissanruokaa mitä kissani muutenkin syö, ja sain ostoskuiteilla iittalan astioita. Ei mielestäni mitenkään typerä kamppis. Jos en olisi astioita tarvinnut, en olisi skannaillut ostoskuitteja, mutta olisin kuitenkin ostanut kyseiset kissanruoat täysin samaan hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saitko ne vai saitko vain alennusta?
Nämä on (tai oli, en tiedä, onko noita kampanjoita enää), joissa kerätään leimoja ja sitten voi ostaa sen tuotteen halvalla.
Seksiä pitäisi saada jo tuohon hintaaan.
Vierailija kirjoitti:
Joo, näin on. Nytkin oli apteekissa, että osta 6 Orionin tuotetta, vähintään 9€/kpl, niin saat lahjan. Sitten ihmiset ostaa kaikkea tarpeetonta, että ne saa jonkun kipon.
No en kyllä sanoisi orionin tuotteita tarpeettomiksi.. Tottakai ostan sitten kerralla enemmän, että saan jotain lisää, kun niitä muutenkin ostaisin.
Näissä Keskon leimakeräyskampanjoissa alennus on jotain 40-50%. Jos muutenkin käy ostamassa säännöllisesti ruokaa, niin ne leimathan tulee kaupanpäällisiksi.
Näin korona-aikaan ei näitä leimajuttuja ole ollut, vaan alennuksen saa suoraan plussa-kortilla.
Joo, näin on. Nytkin oli apteekissa, että osta 6 Orionin tuotetta, vähintään 9€/kpl, niin saat lahjan. Sitten ihmiset ostaa kaikkea tarpeetonta, että ne saa jonkun kipon.