Onko teillä ollut rinnoissa muita patteja tms. kuin rintasyöpään liittyviä?
Ovatko ne patit kipuilleet tai ovatko rinnat muuten kipuilleet tai esim. vain toinen rinta? Miten ns. kilttejä patteja on hoidettu? Onko leikattu pois tms?
Kommentit (15)
Rasvasyylä. Annettu olla, on niin vaalea ja laakea.
Kysta, jota ei tyhjennetty, koska kuulemma täyttyisi nopeasti uudelleen.
Minulla oli muutama vuosi sitten jonkinlainen kyhmyn tapainen ja vähän kipuakin rinnassa. Paljastui vaarattomaksi juosteeksi, ei tehty mitään eikä enää ole oireillutkaan. Ikää silloin 40+.
Kystia ollut useampia, osa tyhjennetty, osaa ei. Mastopaattiset rinnat, möykkyiset. Inhottava epätietoisuus niistä möykyistä. Joskus ihan sairaan kipeitä paikkoja, joskus ei mitään kipua. En ymmärrä miten usein niitä pitäisi ultrata. Vanha jo olen, enkä kuulu mihinkään seulontaan enää, omalla kustannuksella kaikki.
Pitkitat vain omaa karsimystasi roikkumalla taalla ja arvuuttelemalla omaa tilaasi taysin vieritten ihmisten kokemuksilla. Mene mammografiaan madollisimman pian.
t. On ollut paisetta, kystaa ja syopaa, kivullisia ja kivuttomia.
Vierailija kirjoitti:
Pitkitat vain omaa karsimystasi roikkumalla taalla ja arvuuttelemalla omaa tilaasi taysin vieritten ihmisten kokemuksilla. Mene mammografiaan madollisimman pian.
t. On ollut paisetta, kystaa ja syopaa, kivullisia ja kivuttomia.
Eiköhän ap ole menossakin jos tilanne on tuo. Mutta minä ainakin ymmärrän hyvin että sitä odotellessa tekee mieli saada vähän lohtua kyselemällä muiden kokemuksia. Näin illalla voi olla tosi kelju olo, jos vaikka yön ylikin joutuu odottelemaan vastaanottoaikaa.
Toivottavasti kaikki on ap:llakin ok, ei sen kyhmyn tarvitse onneksi välttämättä mitään ikävää tarkoittaa. Mutta hyvähän se on tietenkin tutkia asap.
Kyllä on. On ollut kaikenlaista möykkyä, pattia, pehmeää, kovaa pientä hiekanjyvää, muljuvaa kananmunaa, tuskaisan kipeää ja täysin kivutonta ja kaikkea näiden väliltä.
Yhtään syöpää ei ole löytynyt mutta paljon kystia ja mastopaattiset rinnat.
Tutkimuksissa kannattaa käydä ihan rauhallisin mielin. Äidillä on ollut. Se oli joku hormoniperäinen juttu. Unohtunut kun oli ja meni. Mitään sille ei tehty.
Itselläni oli ysiluokasta muisto. Oikeassa rinnassa rangan puolella oli kipeä patti. Kouluterveydenhoitaja sanoi sen olevan lihas joka on rintarankaan kiinnittynyt. Tyydyin vastaukseen. Maitorauhaseni ovat melkoisia rypäleitä. Tutkittu on. Ystävälläni kaarituelliset liivit aiheuttivat kipua ja tuntemuksia kainalon puoleen.
Nyt liki 50v kun lääkäri viimeksi tutki rintani, hän sanoi että tässä on tällainen triggeri. Sama kohta mikä vaivasi yläasteella.
Ohis, mutta mulla imetys vei mastopatian rinnoista! Aiemmin oli niin möykkyiset ettei mitään rajaa. Nyt ihanan pehmeät ja sileät. Imetyksen lopettamisesta on 7 vuotta, joten vaikutus on jäänyt pysyväksi.
Itse asiassa olen jo tilannut ajan mammografiaan ja ultraan. Käyn säännöllisesti rintatutkimuksissa. Viimeksi lääkäri löysi (näki ultrassa) jonkin rasvajutun, joka aiheuttaa välillä kipua ja saattaa tuntua pattina. Itse en ole tuntenut rinnoissa mitään. Koronan takia tutkimuksiin menoa olen viivyttänyt, mutta nyt olen menossa. Mietin vain, mitä sille rasvapatille on tapahtunut.
Fibroadenoomia, joita ei poistettu. Eivät oireile.