Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhelinmyynti salaisiin numeroihin

Vierailija
21.10.2021 |

Ihmetyttää, mistä jotkut puhelunmyyjät saavat salaisia numeroita käsiinsä? Outo yhteys, että joka kerta kun käyn julkisessa neuvolassa, päivä sen jälkeen alkaa soittelu salaiseen numerooni. Numeroa ei ole muuten annettu minnekään. Vuotavatko nämä julkisen terveydenhuollon järjestelmät vai vuotaako joku henkilö näitä tietoja?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tilannut netistä jotain osa verkkokaupoista levittää. Ellos aikoinaan ainakin.

Vierailija
2/24 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa prepaidi varalle jos johonkin numeroa tarvitsee ilmoittaa. Sitä nykyään kysytään melkein joka paikassa, en ole antanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääset eroon noista, kun soitat markkinoinnin eston.

Vierailija
4/24 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on markkinoinnin esto, mutta silti lähes päivittäin tulee kaupittelusoittoja.

Vierailija
5/24 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekö facebook alkanut kauppaamaan yhteystietoja jo Suomessakin.  Silloin riittää, että jonkun kaverin yhteystiedoissa on sinun numerosi, niin facebook noukkii numeron sieltä ja myy mainostajille.

Vierailija
6/24 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyykö puhelinmyyjä sinua nimeltä? Siis: "Onkohan siellä Maija Makkonen puhelimessa?" Jos myyjä tietää nimesi, numero on vuodettu jostain. Muussa tapauksessa puhelinmyyjän tietokone vain skannaa kaikkia mahdollisia numerosarjoja ja soittaa sinne, minne muodostuu soittoyhteys.

Vierailija
7/24 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun siirryin joskus aikoinaan priipeidiin niin ei ole sen jälkeen enää kukaan kaupustelija soitellut eikä kyllä naisetkaan joten erakoidutaan sekä katkeroidutaan sitten rauhassa kun ei kukaan välitä muutenkaan...

Vierailija
8/24 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilötiedot ovat kauppatavaraa.

Yritykset ostavat niitä, sieltä mistä saavat.

Niitä poimitaan tosiaan myös nettitilauksista.

Vierailija
9/24 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko antanut nron jonnekin ennen kuin oot muuttanut salaiseksi? Itselläni salainen nro, muutin joskus 5 vuotta sitten, mutta monen firman asiakasrekisterissä tietysti kun ollut käytössä 20 vuotta. 

Vierailija
10/24 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei pääse

rikollisilla on käytössä soittorobotti joka soittelee satunnaisiin numeroihin ja kun joku vastaa niin se yhdistää myyjän linjalle

robotti löytää minkä tahansa numeron eikä välitä salaisista numeroista tai estoista

sitten jos vastaat robotti laittaa numerosi listalle jonne soitellaan vähän väliä uudestaan

Vierailija
11/24 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko tilannut netistä jotain osa verkkokaupoista levittää. Ellos aikoinaan ainakin.

Elloksesta olen kyllä tilannut, mutta en ole varma annoinko tämän numeron sinne. Ei kyllä ollut aavistustakaan, että ostavan asiakkaan tietoja myytäisiin eteenpäin. Jos näin on, lopetan ostamisen. Olen hyvin tarkka siitä, että en ota osaa mihinkään kilpailuihin, joissa lukee, että tietoja käytetään markkinointitarkoituksiin eli en ota osaa mihinkään kilpailuihin.

Ap

Vierailija
12/24 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen estänyt maistratti osoite rekisteri tietojen annon. Olen saman tehnyt puhelin numeron kanssa ja on toiminut lähes 12 vuotta.

Vierailija
13/24 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jotkut myös kokeilevat soittaa kaikkiin mahdollisiin numeroihin. Suomessahan matkapuhelinnumeroiden operaattoreita ovat mm. 040 ja 050 ja numerossa 7 numeroa. Sitten vaan soittelemaan järjestyksessä 040 1111 111, 040 1111 112 jne. Varmasti tulee numeroita, jotka eivät ole käytössä, mutta pakosti lopulta löytyy joku käytössä oleva ja joku jopa vastaa. Jos joku puhelinmyyjä ei halua hankkia numerotietoja niin tuota kikkaa vain käyttämään. Toki hidasta on ja numeroja rajattomasti.

Vierailija
14/24 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei pääse

rikollisilla on käytössä soittorobotti joka soittelee satunnaisiin numeroihin ja kun joku vastaa niin se yhdistää myyjän linjalle

robotti löytää minkä tahansa numeron eikä välitä salaisista numeroista tai estoista

sitten jos vastaat robotti laittaa numerosi listalle jonne soitellaan vähän väliä uudestaan

Tämän takia en koskaan vastaa tuntemattomiin numeroihin. Puhelimessakin Androidilla ainakin tuntemattomat numerot saa estettyä. Joskus tulee vaan avattua näitä estoja, ehkä ei pitäisi.

Ap

Ap

Vierailija
15/24 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran että jokaisessa instanssissa on ns. palvelin johon sinut yhdistetään. Tuskin on niin paljon asiantuntemusta  joka paikassa etteikö sinne yläasteen kaveri pääse hakkeroitumaan. Joten tuo prepaid on hyvä ajatus ja ylimääräinen kännykkä. Viranomaiset jopa ostavat teknologiajäteiltä ohjelmia ja laittavat linkit sivuilleen. Hyvin on asiat tiedossa. Tälläkin sivustolla näyttää blokanneen vajaat parikymmentä pyrkyriä.

Vierailija
16/24 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tia.a68v. kirjoitti:

Minä olen estänyt maistratti osoite rekisteri tietojen annon. Olen saman tehnyt puhelin numeron kanssa ja on toiminut lähes 12 vuotta.

Ei toimi puhelinnumeron kanssa. Minulla on ollut ainakin 15 vuotta salainen numero. Kirjepostina itselle kohdistettuja mainoksia ei tällöin tietenkään tule kun tekee tuon maistraatin eston. Se kannattaa tehdä jo ihan turvallisuussyistä, jos on vaikka julkisessa ammatissa.

Ap

Vierailija
17/24 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robinson toimii kolme vuotta kerrallaan. Jos soittoja alkaa tulla, uusin Robinson-kiellon.

Numero leviää joka ainoassa verkkokauppatilauksessakin, kun postin saapumisilmoitus tulee tekstiviestinä.

Robottipuhelut tulevat sarjoina eri numeroista. Tarkistan, löytyykö numeron haltijaa ja jos ei, estän nämä numerot. Usein robottisoitoissa maakoodi on jokin muu kuin Suomen.

Vierailija
18/24 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä jotkut myös kokeilevat soittaa kaikkiin mahdollisiin numeroihin. Suomessahan matkapuhelinnumeroiden operaattoreita ovat mm. 040 ja 050 ja numerossa 7 numeroa. Sitten vaan soittelemaan järjestyksessä 040 1111 111, 040 1111 112 jne. Varmasti tulee numeroita, jotka eivät ole käytössä, mutta pakosti lopulta löytyy joku käytössä oleva ja joku jopa vastaa. Jos joku puhelinmyyjä ei halua hankkia numerotietoja niin tuota kikkaa vain käyttämään. Toki hidasta on ja numeroja rajattomasti.

Laittavat robotin soittamaan. Siksi joskus ei puhelimesta kuulu mitään jos vastaa tai puhelu katkeaa samantien. Mutta vastaaminen onkin se virhe, koska silloin tietävät numeron olevan käytössä ja aloittavat kaupittelun.

Eli ei kannata vastata tuntemattomiin numeroihin ellet odota soittoa.

Vierailija
19/24 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

DVV.FI

Väestötietojärjestelmään voidaan kaiken kaikkiaan merkitä henkilölle

suoramarkkinointikielto

yhteystietojen luovutuskielto

asiakasrekisterin päivityskielto

sukututkimuskielto

henkilömatrikkelikielto

Tietojen luovuttamisen voi kieltää Suomi.fi-verkkopalvelun Henkilötiedot-sivulla tai ilmoittamalla asiasta puhelimitse tai vapaamuotoisella kirjeellä Digi- ja väestötietovirastoon.

Huomaa, että puhelinmarkkinoinnin rajoitusta ei voi tehdä väestötietojärjestelmään, koska sinne ei tallenneta puhelinnumeroita.

Vierailija
20/24 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on salainen numero Robinson-esto ja tietojen luovutuskielto sekä väestörekisterissä että ajoneuvorekisterissä.

Hyvin saan olla rauhassa. Osoitteellisia mainoksia saan hyvin harvoin ja jos, niin niistä näkyy osoitelähde. Tällöin ilmoitan osoitteen myyneelle, että haluan henkilörekisterilain nojalla heidän poistavan minut rekisteristään.

Sähköpostilla käy suit sait. Lehtitaloilla ym on oma lomake tätä varten. Löytyy usein asiakaspalvelu-linkin takaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän