Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako ammattiin liittyvää kirjaölisuutta lukea työaikana?

Vierailija
23.12.2014 |

Kuuluko työaikaan se, että lukee työhön ja työtehtäviin liittyvän kirjan, esim uutta tietoa omalta alalta tai täydennyskiulutusmielessä? Vai pitäiskö ne lukea omalla ajalla, kun kyse on oman ammatyitaidon ylläpitämisestä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko jo enemmän väkeä hereillä. Miten teidän työpaikoilla tämmöinen onnistuu?

Vierailija
2/11 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa, jos se lukeminen on välttämätöntä sen hetkisen työtehtävän hoitamisen kannalta. Mutta sellainen yleinen oman alan tietämyksen lisääminen ei ole sallittua. Paitsi toki siinä tilanteessa, että toinen vaihtoehto olisi pyöritellä peukaloitaan tekemisen puutteessa, mutta toistaiseksi sellaista hetkeä ei vielä ole kellään ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan työpaikasta ja työtehtävistä. Kysy omalta pomoltaan.

Vierailija
4/11 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän riipu aika monesta asiasta. Aattele nyt jotain ekaluokan opettajaa lukemassa kesken tunnin, kaupan kassaa, poliisia...

Vierailija
5/11 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa nukkariaikana.

lastenhoitaja

Vierailija
6/11 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sun ja työnantajasi välinen asia että mitä teet työaikana.

Jos töissä ei ole mitään muuta tekemistä, niin varmaan paarempi lukea ammattikirjallisuutta kuin rakkausromaania.

Vierailija
7/11 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tosiaan työtehtävistä. Mä olen konsultti, ja on vähän mun työtäni hankkia tietoa alan "viimeisistä tuulista" ja jakaa tietämystäni edelleen asiakkaille. Se ei oikein onnistu lukematta mitään.

Vierailija
8/11 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työaikana tehdään työnantajan osoittamia tehtäviä, jos ne kaikki on hoidossa sama kai se mihin työaikaa käyttää. Mutta tuskin voit laiminlyödä muita töitä sen varjolla että luet jotain ammattikirjallisuutta.

Vierailija
9/11 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä kyselin siinä mielessä, millaisia käytäntöjä muualla on. Itsellä eniten se ongelma, ettei aikaa uusiin asioihin perehtymiseen ole. Olen mietiskellyt, että pitäisikö olla vai katsotaanko se omalla ajalla tapahtuvaksi oman ammattitaidon ylläpitämiseksi. ap

Vierailija
10/11 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 08:07"]

Lähinnä kyselin siinä mielessä, millaisia käytäntöjä muualla on. Itsellä eniten se ongelma, ettei aikaa uusiin asioihin perehtymiseen ole. Olen mietiskellyt, että pitäisikö olla vai katsotaanko se omalla ajalla tapahtuvaksi oman ammattitaidon ylläpitämiseksi. ap

[/quote]

Se on työnantajan asia, millä intensiteetillä haluaa antaa sinulle lukuaikaa tai lähettää sinua kursseille. Mitään oletusarvoista korvamerkattua sivistämisaikaa ei ole. 

Vierailija
11/11 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni on töissä apteekissa (farmaseutti) ja heillä on kerran viikossa jokaisella osoitettu tunnin "lukemisaika", jolloin on siis tarkoitus lukea uusista lääkkeistä yms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi