Nyt se mies sitten lähti
Minulla todettiin kohdunkaulan syöpä, kohdun poisto edessä ja lapsettomuustuomio oli viimeinen naula meidän arkkuun. Mies pakkasi kamat ja lähti. Meillä oli mennyt huonosti jo jonkun aikaa mutta oli tämä silti shokki. Menetän naiseuteni, mieheni, suunnittellut lapset ja jään yksin tämän syövän kanssa. Olen kiertänyt asunnossa ympyrää nyt tuntikausia. Pää lyö tyhjää. Mitä minä nyt teen kun koko elämältä meni tänään pohja?
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 02:28"]
Minulla todettiin kohdunkaulan syöpä, kohdun poisto edessä ja lapsettomuustuomio oli viimeinen naula meidän arkkuun. Mies pakkasi kamat ja lähti. Meillä oli mennyt huonosti jo jonkun aikaa mutta oli tämä silti shokki. Menetän naiseuteni, mieheni, suunnittellut lapset ja jään yksin tämän syövän kanssa. Olen kiertänyt asunnossa ympyrää nyt tuntikausia. Pää lyö tyhjää. Mitä minä nyt teen kun koko elämältä meni tänään pohja?
[/quote]
Voi ei. En osaa samaistua mutta otan osaa. Tuossa tilanteessa koetellaan voimia. Mitä teet kun elämä potkii päähän? Potkit takaisin.
Voi ap.. :/ voisinpa jotenkin auttaa. Soita vanhemmille, älä missään nimessä jättäydy yksin nyt!
No eipä siitä ukosta mitään iloa ollut silloin, kun sitä tukea olisi eniten kaivattu. Kyllä yllättävän monet nykyään ovat tosi itsekkäitä ja epäempaattisia.
Jaksamista, ja hyvää joulua!
Jos miehellä on voimakas halu saada biologinen lapsi, niin ei siinä voi muuta.
Naisen ei tarvitse jättää lisääntymiskyvytöntä miestä, vaikka haluaa synnyttää biologisen lapsen.
Elämä ei ole reilua. 41vm
Soita ap nyt jollekin lähimmäisellesi. Äidille vaikka. On joku jonka kanssa voit jutella. Et ehkä nyt ole samaa mieltä kanssani, mutta parempi että mies lähti jos hänestä ei ole tukemaan toista ehkä elämänsä pahimmassa tilanteessa. Todella raukkamainen ja paska ihminen.
Tarvitset tukea nyt. Joten kerro lähimmillesi tilanteesi. Toivon että sinulla on joku hyvä ystävä joka auttaa sinua. Keskity nyt vain hoitamaan itsesi terveeksi. Toivotan sinulle onnea ja voimia.
En ole uskovainen mutta nyt lähetin pyynnön yläkertaan jotta saisit rauhallisen ja levollisen joulun ja surut jäisi pois mielestä joulun ajaksi. Taistele tämän läpi. Olet vielä joskus onnellinen. Jaksa. Jäit ajatuksiini.ohis
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 13:42"]
No eipä siitä ukosta mitään iloa ollut silloin, kun sitä tukea olisi eniten kaivattu. Kyllä yllättävän monet nykyään ovat tosi itsekkäitä ja epäempaattisia.
Jaksamista, ja hyvää joulua!
[/quote]
Niinpä, sydämen omaava ihminen olisi erotilantessakin jäänyt tueksi pahimman yli, mutta sitä ei kannata surra ja murehtia enää. Hae joko läheis- tai ammattiapua, mieluummin heti, niin pääset käsittelemään ja purkamaan asiaa!
Voimia ratkaisuihin!
Kiitos kaikille. Kirjoittaisin enemmän mutta en jaksa, tämä tunnevyöry vie kaikki voimat. Olen silti kiitollinen teille jotka kannustatte. Ap
Ei sinun tarvitse mitään vastata. Lue kun jaksat. Kyllä sinä tästä selviät, olet vahvaa tekoa. Maailmassa tarvitaan rakkautta ja voit jakaa sitä lapsille ympäristössä. Löydät vielä paikkasi ja rakkautesi. Kaikki tapahtuu syystä.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 02:30"]Vali, vali, minä, minä, yhyy. Eipä ihme että ukkosi lähti.
[/quote]olet kauhea ihminen. Ap: voimia! :(
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 02:30"]
Vali, vali, minä, minä, yhyy. Eipä ihme että ukkosi lähti.
[/quote] no kyllä huomaa, et kouluissa on loma. Jonnet vois silti pysyä siel ylilaudalla!
en osaa neuvoa kun en ole koskaan kokenut mitään vastaavaa, mutta muista että sinulla on aina mahdollisuuus onneliseen elämään, älä ainakaan luovuta nyt. voimia. yritä päästä johonkin syöpää sairastavien tukiryhmään tms jos tuntuu siltä. ja tukeudu perheeseen/ystäviin. nyt varmasti tuntuu siltä että aivan kaikki on mennyt mutta elämä
yllättää ja voit olla pian onnellisempi kuin olit koskaan kuvitellut olevan mahdollista.
tuo ensinmäinen vastaus oli aivan kamala.
älä ajattele sitä.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 02:28"]
[/quote]
Tuossa tilanteessa ero olisi tullut muutenkin, eikä lapsia olisi kannattanut tehdä tuohon suhteeseen.
Oikeasti syöpä ei jollain tasolla ole mikään syy eroon vaan huono suhde. Jos olisi ollut hyvä suhde muuten niin mies olisi jäänyt.
Ei miestä voi syyttää siitä että lähtee tuossa tilanteessa. Olisi lähtenyt muutenkin.
http://www.cancer.fi/keskustelut/keskustelufoorumi/
täällä joku syöpää sairastavien keksustelufoorumi. löytyisikö sieltä vertaistukea tuohonkin tilanteeseen kun mies jätti sairastumisen jälkeen ja muuhunkin.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 02:38"]http://www.cancer.fi/keskustelut/keskustelufoorumi/
täällä joku syöpää sairastavien keksustelufoorumi. löytyisikö sieltä vertaistukea tuohonkin tilanteeseen kun mies jätti sairastumisen jälkeen ja muuhunkin.
[/quote]
en tarkoita siis mitenkään silleen että "mee muualle" vaan yritin oikeasti auttaa vaan, tajusin just että viestini saattoi antaa väärän kuvan
En osaa sanoa, mitä pitäisi tehdä, mutta toivon sinulle äärettömästi voimia ja kaikkea hyvää. Liian raskaita asioita ymmärrettäväksi.
Niin kai se on että pohjalta pääsee vain ylöspäin. Olo on vain niin eksynyt ja säälittävä. Konttasin miehen perässä ja itkien rukoilin ettei jättäisi mua yksin mutta ei auttanut. Ei anelemalla jäänti olisi kyllä kauaa kestänytkään. En voi vaan uskoa... Ap
Menehän nukkumaan. Aamulla ajattelet paremmin virkeillä aivoilla.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 02:57"][quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 02:51"]Niin kai se on että pohjalta pääsee vain ylöspäin. Olo on vain niin eksynyt ja säälittävä. Konttasin miehen perässä ja itkien rukoilin ettei jättäisi mua yksin mutta ei auttanut. Ei anelemalla jäänti olisi kyllä kauaa kestänytkään. En voi vaan uskoa... Ap
[/quote] Hullu akka konttaa miehen perässä kuin eläin hyi helvetti.
[/quote] Hei mene nyt lassukka pois tästä ketjusta.
Aamu tuli, nyt vasta pääsin ylös sängystä. Koko lähipiiri luulee että vietän joulun miehen kanssa, en tiedä miten soittaa ja sanoa että pitäis päästä vanhemmille joulun viettoon. Mielummin olen joulun vain yksin. Laitan varmaan Netflixistä jotain tusinakomediaa pyörimään ja yritän unohtaa hetkeksi. Sattuu... Ap