Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Joulu on lasten juhla"

Vierailija
22.12.2014 |

Monesti kuulee sanottavan otsikossa mainitulla tavalla, tältäkin palstalta olen useampaan kertaan kyseisen sananparren lukenut. Voisiko joku kertoa, mihin tämä perustuu tai miksi joulu olisi enemmän lasten kuin aikuisten juhla?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on yleensä nämä fanaattiset alkoholin vastustajat, jotka tätä sanoo. Taidan kiusallani ottaa kunnon kännit jouluna lasten silmien edessä.

Vierailija
2/38 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä sanovat ihmiset, joilla itsellään ei ole joulumieltä. Koristeluille, lahjoille, herkuille, yms. tarvitaan joku erityinen syy ja lapset sopivat siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä joulu on kahden aikuisen juhla. :)

Vierailija
4/38 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ateistit sanovat joulua usein lasten juhlaksi.

Vierailija
5/38 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin kyllä hyvästä ruoasta ja tunnelmasta mutta parasta joulussa on lasten riemu ja ilo yhdessäolosta, herkuista, lahjoista ❤️

Vierailija
6/38 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristittynä minulle joulu on koko kristikunnan juhla, ei vain lasten.

Vierailija
7/38 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta joulu on yhtälailla lasten kuin aikuistenkin juhla. Juhlimme Jeesuksen syntymää, leikimme joulupukkileikkiä yms. Monille aikuisille joulu on vähintään yhtä tärkeä juhla kuin lapsille, enkä halua vähätellä sitä.

Vierailija
8/38 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse en ole joulusta omien lapsuusaikojen jälkeen liiemmin perustanut, joten olen sitä mieltä että joulu on  vähän lasten juhla. Tänä päivänä joulu on minulle palkallinen vapaapäivä keskellä viikkoa, toki asia muuttuu kun saan omia lapsia ja heitä varten viettää joulua.

Vierailija
9/38 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 20:05"]

Sitä sanovat ihmiset, joilla itsellään ei ole joulumieltä. Koristeluille, lahjoille, herkuille, yms. tarvitaan joku erityinen syy ja lapset sopivat siihen.

[/quote]jep ja väittäisin että nämä on myös niitä ihmisiä jotka eivät halua lahjoja/huomiointia/muistamisia äitien-/isän-/synttäripäivänä/jouluna, koska eihän PUOLISONI/AVIOMIEHENI/AVIOVAIMONI ole äitini/isäni/muuten velvollinen muistamaan tai en tykkää koruista/kukista/mistään/ostan itse omat tavarani. Joulu ei ole mikään lasten juhla, vaan ihan kaikkien, äitien-/isänpäivä ei ole mikään äitiNI-/isäNIpäivä vaan äitien-/isäinpäivä, jolloin huomaavaiset, normaalit ihmiset huomioivat läheisensä.

Vierailija
10/38 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti joulu on kaikkien juhla, mutta lapsille se on varmasti vuoden tärkein juhla. Pukki ja lahjat saa aikaan jännittävää kihelmöintiä.

Vierailija
11/38 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se nyt lapsille isompi juttu. Tarkoittanee että joulua on hyvä viettää lasten ehdoilla. Ei siis tehdä siitä hienoa pönötysjuhlaa.

Vierailija
12/38 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannus ja itsenäisyyspäivä ei ole lasten juhlia, pääsiäinenkin on osaksi lasten juhla. Suurin osa juhlista on ihan turhanpäiväisiä, vain tekosyitä aikuiselle taas kerran vetää perseet olalle. Jeesuslapsen syntymäpäivä voisi edes olla se juhla joka olisi kiva myös lapsille, etteivät joutuisi katsomaan vanhempiensa örveltämistä.

Vierailija
13/38 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 20:02"]Se on yleensä nämä fanaattiset alkoholin vastustajat, jotka tätä sanoo. Taidan kiusallani ottaa kunnon kännit jouluna lasten silmien edessä.
[/quote]

Ja lapsethan ovat tästä ikuisesti kiitollisia. Kun iskä päätti ovelasti näpäyttää koko av-palstaa ja hillui joulun kännissä.

Vierailija
14/38 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskä?

Vierailija
15/38 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä aina rankataan ihmiset kahteen leiriin, örveltävät vanhemmat ja ne jotka eivät juo pisaraakaan. Katson itse että joulu on siinä mielessä lasten juhla etten enää pingo innosta kihisten paketteja rapistelemaan vaan katselen sitä sivusta, ja kyllä, nautin lasten riemusta. Aterialla juodaan lasi viiniä mutta en tykkää olla humalassa, en edes hiprakassa lasten edessä. Heidän mentyä nukkumaan saatetaan me vanhemmat sitten ottaa enemmän ilman että kukaan ördää. En vaan näe siinä mitään hienoa että lasten edessä humallutaan eikä se oma viinanhimoni kasva niin suureksi ettenkö sitä voisi vastustaa.

Vierailija
16/38 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 20:32"]

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 20:02"]Se on yleensä nämä fanaattiset alkoholin vastustajat, jotka tätä sanoo. Taidan kiusallani ottaa kunnon kännit jouluna lasten silmien edessä. [/quote] Ja lapsethan ovat tästä ikuisesti kiitollisia. Kun iskä päätti ovelasti näpäyttää koko av-palstaa ja hillui joulun kännissä.

[/quote]

Ei se ensimmäinen kerta ole, kun olen kännissä lasten edessä. Olen tälläkin hetkellä kännissä.

Vierailija
17/38 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 20:39"][quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 20:32"]

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 20:02"]Se on yleensä nämä fanaattiset alkoholin vastustajat, jotka tätä sanoo. Taidan kiusallani ottaa kunnon kännit jouluna lasten silmien edessä. [/quote] Ja lapsethan ovat tästä ikuisesti kiitollisia. Kun iskä päätti ovelasti näpäyttää koko av-palstaa ja hillui joulun kännissä.

[/quote]

Ei se ensimmäinen kerta ole, kun olen kännissä lasten edessä. Olen tälläkin hetkellä kännissä.
[/quote]

Tää on jotenkin niin säälittävää ettei löydy edes sanoja..

Vierailija
18/38 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulussa on paljon salaisuuksi ja jännitystä lapsille. Kasvun myötä nuo salaisuudet paljastuvat ja taika raukeaa. Näin ymmärrän tuon "joulu on lasten juhla"-ajatuksen. Mutta joulua voi toki viettää monella tavalla ja ilman lapsiakin, tietenkin.

Vierailija
19/38 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 20:09"]

Ainakin ateistit sanovat joulua usein lasten juhlaksi.

[/quote]

Ateistina en kyllä allekirjoita tätä ollenkaan.

Vierailija
20/38 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapseton sinkku ja vahvasti sitä mieltä, että joulu on ennen kaikkea lasten ja perheiden juhla. Kun itsellä ei perhettä ole, joulu merkitsee hiljentymistä ja rauhoittumista. Toki eräänlaista juhlaa sekin katkaisemassa arkista aherrusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi