Kokeilin viedä lapset hoitoon,olin kotona.
Ei ollut mun juttu. Tuntui kuvottavalta viedä lapset toiselle hoitoon ja siivoilla kotona. Ei koskaan enää. Miten joku pystyy.? niin ja kolme lasta,kaikki alle 5v.
Kommentit (9)
Höpö höpö. Jokainen oman jaksamisen mukaan. Ehkei sopinut sulle, mut taas jolleen muulle. Äidin täytyy huolehtia jaksamisesta.
Ei se päiväkotiin vieminen niin suuri synti ole. Kolmessa lapsesta kuitenkin työtä. Siivotessa ei saa viedä päikkäriin. Mut opiskellessa saa vai?
Mene ap hoitoon, tohonkin löytyy varmaan joku lääkitys
Meillä on yksi lapsi. Me viemme hänet kolme kertaa viikossa pariksi tunniksi hoitoon, vaikka mies on työttömänä. Yksi syy on se, että hoitopaikan täytyy säilyä, mikäli mies saa töitä, ja toinen syy on se, että lapsi kaipaa leikkikavereita. Niinpä hän siis kolmena päivänä on hoidossa sen verran, että pääsee leikkimään ja syö siellä myös lounaan. Kun muut menevät päiväunille, mies hakee lapsen kotiin, jossa lapsi sitten menee nukkumaan. Meillä ei ole ketään lapsiperhetuttuja eikä meillä päin asu ketään saman ikäistä lasta, joten leikkipuistossakin lapsi on aina yksin. Niinä päivinä kun lapsi ei mene hoitopaikkaan vaan on mukana esim. kauppareissulla ja ajetaan päiväkodin ohi, lapsi alkaa itkeä, kun näkee kavereiden siellä puuhailevan mutta hän ei saakaan mennä mukaan. Surku siinä lasta tulee.
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 19:39"]Ei ollut mun juttu. Tuntui kuvottavalta viedä lapset toiselle hoitoon ja siivoilla kotona. Ei koskaan enää. Miten joku pystyy.? niin ja kolme lasta,kaikki alle 5v.
[/quote]
Mitä jos hankkisit elämän? Yritä löytää itsesi taas lapsien keskeltä! Elämää on myös ilman lapsia
Just joo. Minkälainen parisuhde teillä on? Ajattelin vaan...
No auttaako sun alle 5-v. lapset sua siivouksessa? Ehditkö siivouspäivänä viedä heitä ulos, laulaa ja leikityttää? Venyykö koko talon siivous lasten perustarpeiden tyydyttämisenkin (kolmen ruokailu, uni ja vessahommat) takia tunteja?
Mä koin myös huonoa omatuntoa ja en aluksi vienyt lapsia milloinkaan arkivapaapäivänäni=siivouspäivänäni päiväkotiin. Meillä on iso talo ja siivous kestää ja lapsia nyös kolme. Lapset olivat koko päivän sisällä siivotessani ja katsoivat päivästä aamun lasten ohjelmat ja yhden leffan, 2.5 h telkkua... Koko ajan joutuu sanomaan, äiti ei ehdi, äiti moppaa, odota hetki, vielä hetki, älä levitä leluja, ne menee imuriin jne. jne..
Kunnes nyt annan itselleni anteeksi ja vien lapseni suursiivouspäivänäni (n. kerran kuussa) päiväkotiin. Siivous sujuu silloin 4 tunnissa ja haen ulkoilleet, askarrelleet, syöneet ja tyytyväiset lapseni puolen päivän aikaan siistiin kotiin päiväunille, minkä jälkeen meillä on yhteistä aikaa leikkiä tai ulkoilla. Eikä viikonloput kulu siivoamiseen.