Voinko kieltää tuomasta meille (joulu)ruokaa, joka ällöttää?
Eli kun täällä muillakin tuntuu olevan jouluruokaongelmia, niin ajattelin kysyä mielipidettä omaani.
Ongelmana siis se, että poikani avovaimo syö ruokaa, joka kerta kaikkiaan ällöttää minua. En nyt kerro mitä ruokavaliota hän noudattaa, ettei kukaan samanlainen ota nokkiinsa. Hän on hyvin tarkka ruokavaliostaan ja tuo omat jouluruokansa, koska perinteiset ruoat eivät kelpaa, ja minua inhottaa katsella niitä muovipurkkeja ja omituisia kokkareita, joita hän syö. Ei minulla ole mitään kasvissyöjiä tai terveysintoilijoita tai mitään muitakaan vastaan, mutta tämän naisen ruoka vie minulta ruokahalut. Yleensä nielen kiukkuni, mutta edes joulupöydässä haluaisin nauttia kauniista kattauksesta ja esillepanosta ilman, että hänen ruokansa pilaavat kaiken.
Kommentit (7)
Kata kauniisti mutta älä katso toisen lautaselle. Itse olen nirso, mutta ei tulisi mieleenkään yökkiä toisten ruokia, vaikka osa niistä haisee todella voimakkaasti.
Kiellä vain, mutta älä valita, jos poikasi ei vietä kanssasi joulua.
No et oikeastaan jos olet heidät jo kutsunut etkä kutsuessa maininut tästä. Miniäsi kuitenkin haluaa jakaa ruokailuhetken kanssasi.
Sijoita miniä sellaiseen kohtaan, että et näe kökkäreitä. Pyydä häntä asettelemaan kökkäreitä lautaselle kipoistaan, ennen kun käytte pöytään.
Eihän se sinulta ole pois jos omia eväitään syö. Voit toki pyytää että ruokailee toisessa huoneessa jos noin ällöttää. Varo kuitenkin että poikasi voi tehdä valinnan ja lähtevät molemmat pois kun ovat vaivaksi.
Kenellekään ei tule hyvää joulumieltä jos miniäkokelas ei saa syödä mitä hän haluaa.
Uskon että miniäinhosi ei johdu ainoastaan hänen ruokailutottumuksistaan eikös niin???
Suvaitsevaisuutta sietäisi olla jo anoppi-ikään ehtineellä ihmisellä. Maailmasta voi nähdä muutakin kuin musta-valkoista, aloita vaikka harmaan eri sävyistä.
Meilläkin kävi muutamana jouluna miehen veli, joka jooga-ym intoilun myötä muuttui viherpiiperöksi ja toi tullessaan purkkeja, joissa oli kaikenlaista nauhan näköistä idätystä. Ei voinut edes samaan pöytään tulla, kun meidän syömisemme olivat hänelle kauhistus. Veteli sitten kammarissa piilossa eväitään ja esitti erakkoa muutenkin. Sittemmin emme ole tekemisissä olleetkaan. Oikeesti, tuollaiset ihmiset voisivat olla omassa kodissaan syömässä.