Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Narsisti ja epävakaa läheisriippuvainen toisilleen täydellinen pari?

Vierailija
20.10.2021 |

Epävakaa, läheisriippuvainen nainen, vielä masokismiin taipuvainen, jolle Narsisti on jonkinlainen jumala. Rakastaa sokeasti ja ihailee rajattomasti. Mukautuu kaikessa narsistin tahtoon ja mielenoikkuihin. Sietää mitä tahansa p-skaa kohtelua ja kiusaamista narsistilta loputtomiin, kunhan vain narsisti ei jätä häntä. Jos joku arvostelee narsistia tai koittaa saada naisen silmät avautumaan niin saa itku-raivo kohtauksen ja huutaa, että narsistia ei saa arvostella, eikä hänestä puhua mitään pahaa.

Narsisti saa tyydytystä epävakaa-läheisriippuvaisen pohjattomasta ihailusta, rakkaudesta ja palvonnasta. Huono itsetuntoinen ja helposti syyllistyvä läheisriippuvainen on helppo manipuloitava ja narsisti nauttii vallantunteesta. Lr on kait täydellinen uhri alistuessaan mukisematta huonoimpaankin kohteluun ja kerjätessään narsistilta armopaloja. Epävakaana pelkää jatkuvasti hylätyksi tulemista ja roikkuu narsistissa tehden kaiken tämän mielen mukaan.

Kumpikin omalla tavallaan riippuvainen toisestaan. Onko narsisti ja epävakaa persoona-läheisriippuvainen täydellinen pari toisilleen?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma, että itse olen diagnosoitu epävakaa pers.häiriöinen nainen ja myös voimakkaasti läheisriippuvainen ja monta vuotta suhteessa narsistimieheen ja nautin suhteesta täysillä. Että minusta on täydellinen pari.

Vierailija
22/26 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihminen masokisti vai mikä jos saa kovat kiksit narsistin käytöksestä ja suhteesta häneen. Jos kokee sen niin mahtavana, ettei edes halua lopettaa sitä vaan päinvastoin tekee kaikkensa, ettei suhde loppuisi, koska saa siitä niin paljon tyydytystä, että on täysin riippuvainen siitä. Narkkaa narsistia, kuin huumeista riippuvainen. Mikä on silloin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistit ovat erittäin haitallisia muille. He toimivat kylmästi ja tarkoituksellisesti vahingoittaakseen muita. He eivät tunne tunteita ja ovat hyviä teeskentelevät olevansa kunnollisia ihmisiä. Ne eivät ole. He ovat syvästi sairaita ihmisiä, jotka tuhoavat muita.

Ihanko totta ,en tienyt. Minkä alan lääkäri olet? Oletko erikoistunut johonkin ? Itse en lähtisi nimitelemään ,en tekemän Diaknoosia toisesta ihmisestä. Lähden vain huonosta ilmapiiristä pois ja en palaa takaisin.

Vierailija
24/26 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella mielenkiintoinen keskustelu.

Itselläkin kokemusta. En enää terapian jälkeen täyttäisi epävakaan kriteerejä, mutta epävakaata traumakäyttäytymistä on. Ja olen ollut kahdesti suhteessa narsistimiehen kanssa, vaikka intuitio sanoi, että ei kannata. Onneksi ne olivat lyhyitä, ei niin vakavia suhteita, joista pääsi helposti eroon. Käytännössä kuitenkin jätin heidät vasta, kun oli uusi suhde kiikarissa.

En ole tainnut aiemmin reflektoida, että tuo sama kuvio tosiaan tapahtui minulle kahdesti.

Siskollani käybyt sama juttu mutta hänelle kävi paljon pahempi tuuri, mies oli ihan sekopää.

Vierailija
25/26 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kahdesti yrittänyt lukea Virtahepo olohuoneessa, ei auennut kummallakaan kerralla. Samoin Narsistin lapsena, jotain ymmärsin, mutta en kaikkea. Narsismiin ja epävakauteen tarvitaan kaiketi diagnoosi? Toinen vanhemmistani on nimittänyt itseään läheisriippuvaiseksi ja toista vanhempaa narsistiksi. Kumpikin haukkui toistaan, mutta tarpeen tullen yhdistivät voimansa ja sen kyllä tuntee nahoissaan vieläkin. Rahasotkuja, kadonneita tavaroita ja rahoja, välit poikki sukulaisiin (koska kaikki niin kamalia), oikeudenkäynti allekirjoitettua asiakirjaa vastaan (laina pankista mustaa valkoisella mutta pankki huijaa). Myöhemmin olen tajunnut että minuakin on haukuttu keskenään ja toiselle sisarukselle.

Kun olin nuorempi, lähes kaikki mikä meni perheessä pieleen, oli minun syytäni, esim. toisen vanhemman työt, vanhempien kanssakäyminen, jos sisaruksen kanssa leikit eivät sujuneet (ts. kaikki minun tavarani ja kaverini eivät olleet yhteisiä). Muut naispuoliset lotrasivat puoli tuntia suihkussa, minulla lyhyt tukka ja muutenkin tykkään lyhyistä, vilpoisista suihkuista, niin perheen vesilasku minun vikani kun pesin hiukset joka päivä. Ei laskenut veden kulutus kun muutin pois kotoa, kun asiasta kysyin, niin vanhempi vastasi ivallisella äänellä että oletko nyt tyytyväinen? 

En tiedä minkä diagnoosin vanhempani saisivat nykypäivänä, mutta kummankaan kanssa en ole enää tekemisissä. Yritin aikani puhua asioista, vuosikaudet, mutta vastaus oli: ei muista, ei jaksa, sinussa vika, joka vanhoja muistaa niin tikulla silmään, me muut voimme hyvin, sinä et joten päättele siitä. 

Voi apua,tämä vois olla mun kertomaa! rakkautta sinulle,olet ihana!

Vierailija
26/26 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ihminen masokisti vai mikä jos saa kovat kiksit narsistin käytöksestä ja suhteesta häneen. Jos kokee sen niin mahtavana, ettei edes halua lopettaa sitä vaan päinvastoin tekee kaikkensa, ettei suhde loppuisi, koska saa siitä niin paljon tyydytystä, että on täysin riippuvainen siitä. Narkkaa narsistia, kuin huumeista riippuvainen. Mikä on silloin?

Googlaa Ohutnahkainen narsisti.