Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kylläpä soitti puhelinmyyjä

Vierailija
21.12.2014 |

Sanoin että on markkinointikielto (on oikeastikin) ja sanoi, että heillä ei ole järjestelmässä merkintää ja pitää liittyä heidän järjestelmäänsä niin ei tule soittoja. Sit rupesi jankkaamaan, miksen osta. Perustelin ihan, että sori ei kiinnosta, ei ole varaa ja tää tuntu olevan kuin sitruunan niellyt ja LOUKKAANTUVAN, etten tilaa häneltä. Sit ei millään katkassu puhelua. Piti lyödä luuri korvaan.
Tästä on jokunen päivä aikaa muttta kyllä rupes vituttamaan. Melkein toivon, että soittas uusiksi niin voisi yhtiöön laittaa palautetta.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanon kaksi kertaa "ei kiitos" ja jos myyjä jatkaa juttuaan, pistän puhelimen pöydälle ja annan horista keskenään niin pitkään kuin haluaa.

Vierailija
2/17 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko jonkun firman myyjä miltä sulla on vaikka nettiliittymä? Sillon nimittäin saa soittaa.
Toisekseen tiedäthän että ne markkinointikiellot putoaa aina pois jos vaikka tilaat netistä vaatteita ja annat tiedoissa numerosi.
Ja kolmanneksi, huono puhelinmyyjä kun ei tajunnut mitä ei tarkoittaa.
T. Ex puhelinmyyjä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollu nettiliittymää kauppaamassa. Yks juttu tilattu netistä ja laitoin numeron. Nyt vituttaa, jos sen puolesta soitellaan. En ole ikinä tavannu noin ärsyttävää puhelinmyyjää. Muut tajuaa, että ei tarkottaa ei mutta tämä tuntu ottavan henkikohtaisena loukkauksena, kun ei ollu kiinnostunu hänen kauppaamastaan tuotteesta. Ap

Vierailija
4/17 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyynti on pääsääntöisesti ärsyttävää. Siksi minäkin tein lopulta telemarkkinointikiellon, vaikka aina joskus sitä ennen saatoin tilatakin lehden puhelinmyyjältä. Mutta kun niitä ärsyttäviä tai turhia puheluita oli ehkä 50 yhtä hyödyllistä kohti ja melkein aina soittivat myös hankaliin aikoihin, kesken töiden.

Yksi jankkaaja on jäänyt erityisesti mieleen, hän yritti myydä minulle lastenlehteä. Sanoin ei varmaan viisi kertaa eri tavoilla ja kun olin sanonut taas "ei kiitos, ei kiinnosta" niin hän vastasi, että eikös se pitäisi siltä xxxltä kysyä, että kiinnostaako häntä. Aivan varmasti lähdenkin kyselemään joltain viisivuotiaalta, että haluaisitko kulta lehtitilauksen! Varmaan sitten voin samalla kysyä lapselta rahoituksenkin tilauksen maksamiseen.

Vierailija
5/17 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ärsyttävää, mutta kyllä sitä sietää. Tämä myyjä alkoi pitää jankaamisen jälkeen pitää mykkäkoulua ja vastasi hyvin vittumaiseen sävyyn vain "joojoo" tms. Jos vastasi mitään ja olin epävarma, että pitäisikö sille nyt vain lyödä luuri korvaan vai mitä ihmettä. Yritin sitten asiallisesti toivottaa hyviä päivänjatkoja samalla kun löin luurin korvaan. Ap

Vierailija
6/17 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat kyllä sitten surkeita, kun jaksavat tehdä ongelmaa jostain puhelinmyyjistä. Onpa vaikeaa todeta "ei kiitos" ja sulkea puhelin. Myyjäkin arvostaa sitä ettei hukkaa aikaansa johonkin selkärangattomaan molopäähän joka ei uskalla katkaista, vaan kuuntelee kohteliaisuudesta eikä sitten ostakaan.

Mutta ihan vakavissaan kannattaisi kylllä sovitella köyttä kaulaan, jos noinkin pienet asiat kokee ongelmiksi.

http://www.iitalehti.fi/viihde/2014122018945084_vi.shtml

Vierailija
7/17 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 20:58"]

Ihmiset ovat kyllä sitten surkeita, kun jaksavat tehdä ongelmaa jostain puhelinmyyjistä. Onpa vaikeaa todeta "ei kiitos" ja sulkea puhelin. Myyjäkin arvostaa sitä ettei hukkaa aikaansa johonkin selkärangattomaan molopäähän joka ei uskalla katkaista, vaan kuuntelee kohteliaisuudesta eikä sitten ostakaan.

Mutta ihan vakavissaan kannattaisi kylllä sovitella köyttä kaulaan, jos noinkin pienet asiat kokee ongelmiksi.

http://www.iitalehti.fi/viihde/2014122018945084_vi.shtml

[/quote]

Mutta eihän sieltä heti tule, että täällä Sporttilehden puhelinmyyjä, haluatko ostaa lehden? Sieltä tulee sekuntikaupalla jaarittelua, että onkos xxx itse puhelimessa ja onkos hetki aikaa, kivalla asialla soittelen ja nyt olet voittanut sitä ja tätä. Siinä menee oikeasti aika kauan ennen kuin pystyy poissulkemaan sen, ettei ole voittanut jossain arpajaisissa ja että mitä kaupataan.

Vierailija
8/17 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 19:20"]

Oliko jonkun firman myyjä miltä sulla on vaikka nettiliittymä? Sillon nimittäin saa soittaa. Toisekseen tiedäthän että ne markkinointikiellot putoaa aina pois jos vaikka tilaat netistä vaatteita ja annat tiedoissa numerosi. Ja kolmanneksi, huono puhelinmyyjä kun ei tajunnut mitä ei tarkoittaa. T. Ex puhelinmyyjä

[/quote]

Mitä sä sekoilet? Ei verkkokaupat jaa asiakkaidensa tietoja yhtään mihinkään. 

Vierailija
9/17 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen puhelinmyyjä. Joskus tulee vastaan henkilö, jolla on markkinointikielto. Kunnioitan hänen päätöstään, kuten kaikkia ihmisiä, joille soitan, ja sanon merkitseväni hänen kohdalleen meille markkinointikiellon, ja niin myös teen. Jos henkilö vaikuttaa mukavalta, saatan kysyä, onko nyt kuitenkin, kun soitin tietämättä kiellosta, mahdollista esittää asiani, ja jos saan luvan, kerron, ellen, kiitän häntä ja toivotan hyvää jatkoa. Koska en ole mikään tunkeilija, eikä tarkoitukseni ole todellakaan mikään ihmisten ärsyttäminen, vaan normaali työni tekeminen, on kerran tällainen ihana "markkinointikieltolainen" sanonutkin yllätyksekseni, että hänpä tilaakin sinulta, kun et tyrkytä! Olin kyllä suunnattoman kiitollinen! Pyrin ottamaan ihmisten tilanteet huomioon, sillä kuka tahansa voi olla mihin soittoaikaan tahansa tilanteessa, jolloin ei voi puhua, mutta vastaa silti aina puhelimeen. Itse olen oppinut oman puhelinmyyntityöni kautta vastaamaan minulle tulleisiin puhelinmyyntisoittoihin ihan eri tavalla kuin aiemmin, jolloin jätin itsestäni tosi älyttömän kuvan!

Sinulla on täysi vapaus sanoa ihan asiallisesti, että ei kiinnosta, kuunnella, mitä toisella on asiaa, kysellä ja jutella tai tarttua tarjottuun tilaisuuteen ja tilata. Me puhelinmyyjät emme tiedä tilannettasi, miten pahaan aikaan soitamme, ja itsestäni tuntuu Sinun puolestasi pahalle, jos soitan väärään aikaan. En voi sille mitään ja pahoitellen pyydän anteeksi. Toiset voivat vastata työaikaankin jopa (joustava työaika), toiset eivät. Joku nukkuu päivällä, kun yön on töissä, ja minä herätän hänet, mitä todella harmittelen, koska en olisi soittanut, jos olisin tiennyt.

Vierailija
10/17 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 21:07"]

Oliko jonkun firman myyjä miltä sulla on vaikka nettiliittymä? Sillon nimittäin saa soittaa. Toisekseen tiedäthän että ne markkinointikiellot putoaa aina pois jos vaikka tilaat netistä vaatteita ja annat tiedoissa numerosi. Ja kolmanneksi, huono puhelinmyyjä kun ei tajunnut mitä ei tarkoittaa. T. Ex puhelinmyyjä

[/quote]

Mitä sä sekoilet? Ei verkkokaupat jaa asiakkaidensa tietoja yhtään mihinkään. 

[/quote]

No hän on sellainen "erotaan eu:sta, markka-aikana oli halvempaa, salaiitto siellä ja tääällä, herrat riistää ja pomo on paska"-tyyppinen juntti, joka mielellään uskoo kaikenlaisiin kieroiluihin. You know, "etkö tajuu että ton boonuskortin takia ne tietää mitä sä ostat!".

Vierailija
11/17 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi helkkarissa jotkut rupeavat puheisiin puhelinmyyjien kanssa? Minä sanon myös usein, että on telemarkkinointikielto, niin kuin onkin eli ei pitäisi päästä läpi tai olla firmalla merkintä kiellosta. Kun kiellon mainitsee, niin kyllä myyjän käytöksestä huomaa, onko kieltomerkintä vai ei. Usein en jaksa edes mainita kieltoa, vaan kun hoksaan, että kaupustelijat liikkeellä, sanon heti ei kiitos ja suljen puhelimen. Yksi kaupustelija soitti uudelleen ja sanoi, että puhelu oli katkennut jostain syystä! Sanoin vain, että nyt katkeaa uudelleen ja suljin puhelimen.

Vierailija
12/17 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei lopu markkinointikielto mihinkään tuollaiseen. Eikä siihen jos osallistuu arvontaan. Joihinkin liittymätyyppeihin kuuluu markkinointi ja se kyllä on sallittua.

Vierailija
13/17 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mikäs idea tuossa muka on että puhelinmarkkinointi kielto "putoaisi pois" jos ostaa netistä jotain? Aivan idioottimainen väite.

Vierailija
14/17 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon kerran, että ei kiitos, ja lyön luurin korvaan. Jos myyjä soittaa vielä uudestaan ja haluaa väkisin tuhlata aikaani, niin teen puhelusta itsellenikin kiinnostavan. http://static.naamapalmu.com/files/oj/big/x5w8svxs.jpg

Vierailija
15/17 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä latelen puhelinmyyjälle oikein kunnolla törkeyksiä ja ennen luurin korvaan lyömistä huudan "haista vittua!" Jostain syystä minulle ei puhelinmyyjät enää soittele. Kumma juttu?

Vierailija
16/17 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 21:27"]

Sanon kerran, että ei kiitos, ja lyön luurin korvaan. Jos myyjä soittaa vielä uudestaan ja haluaa väkisin tuhlata aikaani, niin teen puhelusta itsellenikin kiinnostavan. http://static.naamapalmu.com/files/oj/big/x5w8svxs.jpg

[/quote]

Haha!

Kiitos, tuo on loistava.

Vierailija
17/17 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 21:13"]Olen puhelinmyyjä. Joskus tulee vastaan henkilö, jolla on markkinointikielto. Kunnioitan hänen päätöstään, kuten kaikkia ihmisiä, joille soitan, ja sanon merkitseväni hänen kohdalleen meille markkinointikiellon, ja niin myös teen. Jos henkilö vaikuttaa mukavalta, saatan kysyä, onko nyt kuitenkin, kun soitin tietämättä kiellosta, mahdollista esittää asiani, ja jos saan luvan, kerron, ellen, kiitän häntä ja toivotan hyvää jatkoa. Koska en ole mikään tunkeilija, eikä tarkoitukseni ole todellakaan mikään ihmisten ärsyttäminen, vaan normaali työni tekeminen, on kerran tällainen ihana "markkinointikieltolainen" sanonutkin yllätyksekseni, että hänpä tilaakin sinulta, kun et tyrkytä! Olin kyllä suunnattoman kiitollinen! Pyrin ottamaan ihmisten tilanteet huomioon, sillä kuka tahansa voi olla mihin soittoaikaan tahansa tilanteessa, jolloin ei voi puhua, mutta vastaa silti aina puhelimeen. Itse olen oppinut oman puhelinmyyntityöni kautta vastaamaan minulle tulleisiin puhelinmyyntisoittoihin ihan eri tavalla kuin aiemmin, jolloin jätin itsestäni tosi älyttömän kuvan!

Sinulla on täysi vapaus sanoa ihan asiallisesti, että ei kiinnosta, kuunnella, mitä toisella on asiaa, kysellä ja jutella tai tarttua tarjottuun tilaisuuteen ja tilata. Me puhelinmyyjät emme tiedä tilannettasi, miten pahaan aikaan soitamme, ja itsestäni tuntuu Sinun puolestasi pahalle, jos soitan väärään aikaan. En voi sille mitään ja pahoitellen pyydän anteeksi. Toiset voivat vastata työaikaankin jopa (joustava työaika), toiset eivät. Joku nukkuu päivällä, kun yön on töissä, ja minä herätän hänet, mitä todella harmittelen, koska en olisi soittanut, jos olisin tiennyt.
[/quote]

Kiitos, että teitä asiallisia puhelinmyyjiä on olemassa ja että otat työsi noin tunnollisesti. Puhelinmyyntityössä tarvitaan pitkää pinnaa, jos asiakas on pahalla tuulella. Minua vain harmittaa, että tällä myyjällä ei vaikuttanut sitä olevan ja hän oli epäystävällinen puhelun ajan. Toivon, että hän löytäisi itselleen parempaa työtä, sillä selkeästi työ ei ollut hänelle soveltuvaa, mikäli ottaa niin itseensä siitä, ettei joku tilaakaan hänen tarjoamaansa lehteä/tuotetta. Ap