Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On se paha sairaus tämä sjögrenin syndrooma

Vierailija
20.10.2021 |

Yleensä lullaan, että se on vaan kuivuus ongelmia aiheuttava mutta se aiheuttaa myös paljon neurologisia oireita.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollain muulla täällä samaa sairautta?

Vierailija
2/4 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä niin. Toisaalta riippuu, mihin vertaa. Suvussa nainen sai Sjögrenin syndrooma diagnoosin samaan aikaan kun toinen sai jonkin harvinaisen, rappeuttavan taudin diagnoosin. Tuo toinen kuoli muutamassa vuodessa, kun taas Sjögrenin syndroomaa sairastava elää vuosienkin jälkeen edelleen melko hyvää elämää.

On työelämässä ym.

Tosin jonkinlaista jäykkyyttä, varovaisuutta tms olin havaitsevinani liikkumisessa, kun viimeksi melko äskettäin tapasimme. Mutta muuten käsittääkseni suhteellisen hyväkuntoinen ja toimintakykyinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidillä (83 v) on Sjögreniä ja astmaa, aika monivaivaista on kyllä hänellä olo ja elo. Jatkuvia poskiontelotulehduksia, muun muassa. Toivottavasti ei ole perinnöllistä, ei vaikuttaisi oma tulevaisuus erityisen kivalta siinä tapauksessa...

Vierailija
4/4 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä niin. Toisaalta riippuu, mihin vertaa. Suvussa nainen sai Sjögrenin syndrooma diagnoosin samaan aikaan kun toinen sai jonkin harvinaisen, rappeuttavan taudin diagnoosin. Tuo toinen kuoli muutamassa vuodessa, kun taas Sjögrenin syndroomaa sairastava elää vuosienkin jälkeen edelleen melko hyvää elämää.

On työelämässä ym.

Tosin jonkinlaista jäykkyyttä, varovaisuutta tms olin havaitsevinani liikkumisessa, kun viimeksi melko äskettäin tapasimme. Mutta muuten käsittääkseni suhteellisen hyväkuntoinen ja toimintakykyinen.

Mä ainakin olen tosi huonokuntoinen. Tuo huimaus, mikä luultavasti tästä sairaudesta johtuu, vaivaa kovasti. Sitten on särkyjä, hampaat menneet yms. Eihän tähän kuole, kituu vaan. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi