Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kaverini lapsen kummi.

Vierailija
21.12.2014 |

Hänen mielestään minun pitää muistaa kummilasta, mutta hänen ei tarvitse muistaa minun lapsiani. Ei koskaan, ei mitään. On alkanut näin pikkuhiljaa kypsyttää. 10 vuotta olen muistanut hänen lastaan synttärit ja joulut ja sen saman 10 vuotta hän on jättänyt systemaattisesti huomiotta minun jokaisen lapseni jokaisen juhlapyhän. Näinkö tämä menee? jos minä jätän muistamatta hänen lapsensa merkkipäivät, hän kilahtaisi, sen tiedän vanhasta kokemuksesta. Mun tunteillani taas ei ole mitään merkitystä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät varmaan itsekin mitä tulee tehdä! Ei se mikään kaveri ole, kunhan kyykyttää sua!
Monoa persuksille koko sakille. Kivempiakin kavereita löytyy varmasti!

Vierailija
2/7 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummin tehtävä on tukea vanhempia kasvatuksessa ja kirkollisesti uskossa.. Yleensä se tuo ensimmäinen on tärkeämpi. Minä en todellakaan loukkaannu, että kummilasteni vanhemmat eivät muista lastani, sehän on ihan kohtuutonta. Itse olen luvannut kummina olla mukana lapsen elämässä ja lapselleni on omat kummit.. Tämä aloitus kuulostaa korvaani kummalliselta :o

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kokee että kun ei ole kummi, ei tarvitse. Jos olette oikeasti ystäviä, vähän kehnosti menee. En tiedä viitsisitkö itse panostaa noin samassa tilanteessa. Tuskin.

Vierailija
4/7 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minusta ei ole tietenkään pakko muistaa kummilasta ollenkaan. Mutta on silti normaalimpaa muistaa kummilasta kuin muuten kaverin lasta. Tai esim siskon lasta.
Ajattelepa vaikka lestadiolaisperheitä ja ystäväpiirejä. Kaikissa 10 lasta, näillä 10 tätiä ja setää joilla itselläkin yhtä paljon lapsia, kaikilla kavereillakin lapsia sama liuta. Eiköhän se ole selvää että jokainen muistaa VAIN kummilapsiaan, ei muita sisaren tai kaverin lapsia. Ja ne omat lapset saa muistamisen omilta kummeiltaan. Kaikki saa melko saman mutta kukaan ei joudu ostamaan sataa lahjaa.

Vierailija
5/7 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni kummit yleensä ostaa kummilapselleen jonkun lahjan. Harvemmin kummilapsen täytyy muistaa kummivanhemman lapsia. Hänenhän lapsillaan on omat kummit sitä varten.

Vierailija
6/7 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 21:57"]Käsittääkseni kummit yleensä ostaa kummilapselleen jonkun lahjan. Harvemmin kummilapsen täytyy muistaa kummivanhemman lapsia. Hänenhän lapsillaan on omat kummit sitä varten.
[/quote]
Samaa mieltä. En ymmärrä ap:n ajatuksenjuoksua.

Vierailija
7/7 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 12:54"]

Hänen mielestään minun pitää muistaa kummilasta, mutta hänen ei tarvitse muistaa minun lapsiani. Ei koskaan, ei mitään. On alkanut näin pikkuhiljaa kypsyttää. 10 vuotta olen muistanut hänen lastaan synttärit ja joulut ja sen saman 10 vuotta hän on jättänyt systemaattisesti huomiotta minun jokaisen lapseni jokaisen juhlapyhän.[/quote]

Onko vain yhdellä lapsistasi olemassa kummit, vai eivätkö muidenkaan lastesi omat kummit muista omia kummilapsiaan mitenkään? Miksi kummien pitäisi muistaa perheen jokaista muutakin lasta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi