Miksi ku*ipä**yyttä selitellään juomisella?
Mietin, kun luin Jyrki-casea iltalehdestä.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f0f6e7c3-e164-49f9-98d4-d20973…
Tää tyyppi selittelee törkeää käyttäytymistä alkoholismilla. No, on se vissiin anteeksi pyytänyt. Jos jotain positiivista pitää sanoa.
Kommentit (8)
Eikö tämän asian hokeminen ala hiukankin väsyttämään? Ihan oikeastihan, kuten me kaikki tiedämme, tätä ei tapahdu.
Molemmat viat esiintyvät usein samassa henkilössä.
En hyväksy selittelyä, itse oon juova alkoholisti enkä todellakaan käyttäydy muita ihmisiä kohtaan ilkeästi ja teen kaikkeni sen eteen ettei juomiseni haittaisi muita ihmisiä. Kumppanin vuoksi pyrin mahdollisimman moniin raittiisiin päiviin ja työni hoidan ja olen siellä ihmisille asiallinen ja kannustava.
Alkoholismi ei tee k pääksi.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa hyväksytään mikä vaan teko, jos sen tehdessä on ollut humalassa. Kun onhan se hihhih niin hauskaa ja eihän se ihminen itselleen mitään voinut kun oli humalassa ja heko heko.
Ei kyllä kelpaa oikeudessa puolustukseksi "No mä olin kännissä" Pahoinpitely, tappo...
Vierailija kirjoitti:
En hyväksy selittelyä, itse oon juova alkoholisti enkä todellakaan käyttäydy muita ihmisiä kohtaan ilkeästi ja teen kaikkeni sen eteen ettei juomiseni haittaisi muita ihmisiä. Kumppanin vuoksi pyrin mahdollisimman moniin raittiisiin päiviin ja työni hoidan ja olen siellä ihmisille asiallinen ja kannustava.
Sama homma. Olen alkoholin suurkuluttaja, ketään ei ole tarvetta loukata koskaan ja työt hoituu aina selvinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos siitä, että sanoit tämän. Sitä mä vähän aloituksessa meinasin. Tuollaista käytöstä ei vaan voi selittää juomisella. Olis rehellisesti myöntänyt olevansa kakkapää.
Juuri mietin samaa. Pitkä selitys alkoholismin vaaroista, ei henkilökohtaista vastuunottoa. Ei jatkoon mutta kiva että kaveri on raitistunut.
Toisaalta kun itse olin 80-luvulla miesvaltaisella työpaikalla yksi miehistä niin olihan sitä kaikenlaista törkyä. Meidän työryhmäasämme olleet tytöt ovat saaneet kuunnella korvat punaisena. En ehkä ollut pahimpia, ja tytötkin rohkaishuivat siks roiseiksi. Mutta silti, silloin oltiin nuoria. Nyt kun olen setämies, naureskelen muiden (usein naisten) pikkuhörkiyksille mutta en todellakaan heitä mitääm metoo-materiaalia.
Suomessa hyväksytään mikä vaan teko, jos sen tehdessä on ollut humalassa. Kun onhan se hihhih niin hauskaa ja eihän se ihminen itselleen mitään voinut kun oli humalassa ja heko heko.