Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidilliset hoivaajat asiakaspalvelutyössä

Vierailija
20.12.2014 |

Olen parikymppinen nainen ja on hauskaa vieläkin huomata, miten jotkut asiakaspalveluhenkilöt/hoitajat yms. (esim. hammaslääkärissä, terveysasemilla) kohtelevat minua jotenkin äidillisellä huolella. Tai siis en oikein osaa kuvailla asiaa, mutta tuntuu kuin he ehkä näkisivät minussa omat lapsensa ja käyttäytyvät todella suojelevasti/äidillisesti minua kohtaan. Tai siis jotenkin se heidän ystävällisyytensä on todella lämmintä. Minulle jää tästä aina todella mukava mieli.

Olen jotenkin miettinyt, että ovatko he tällaisia äidillisen hoivaavia kaikkia asiakkaitaan kohtaan vai herääkö heillä tällainen vain nuoria ihmisiä kohtaan, jotka voisivat ikänsä puolesta olla heidän omia lapsiaan?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
2/3 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erikoiskaupassa töissä ja huomaan suhtautuvani aika hoivaavasti oikeastaan kaikkia asiakkaita kohtaan, joille juttelen enemmän ja joiden huomaan tietävän vähemmän myymistäni tuotteista kuin itse tiedän. Otan silloin kunnia-asiakseni löytää asiakkaalle hänen tarkoitukseen sopivat tuotteet ja kerron käyttöohjeita, jotka saattaisivat harrastajista tuntua itsestäänselviltä. Myös työkavereita (ja kavereita, nuorempia sukulaisia, jollain tavalla heikompia ihmisiä jne.) kohtaan olen huolehtivainen, joten kyse on ennen kaikkea luonteenpiirteestä eikä myyntitaktiikasta. Töissä ikä ei oikeastaan vaikuta käytökseeni, mutta usein nimenomaan nuoremmat asiakkaat ovat vähän pihalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 14:05"]

Olen erikoiskaupassa töissä ja huomaan suhtautuvani aika hoivaavasti oikeastaan kaikkia asiakkaita kohtaan, joille juttelen enemmän ja joiden huomaan tietävän vähemmän myymistäni tuotteista kuin itse tiedän. Otan silloin kunnia-asiakseni löytää asiakkaalle hänen tarkoitukseen sopivat tuotteet ja kerron käyttöohjeita, jotka saattaisivat harrastajista tuntua itsestäänselviltä. Myös työkavereita (ja kavereita, nuorempia sukulaisia, jollain tavalla heikompia ihmisiä jne.) kohtaan olen huolehtivainen, joten kyse on ennen kaikkea luonteenpiirteestä eikä myyntitaktiikasta. Töissä ikä ei oikeastaan vaikuta käytökseeni, mutta usein nimenomaan nuoremmat asiakkaat ovat vähän pihalla.

[/quote]

Ja olen alle kolmekymppinen eikä minulla ole ainakaan vielä lapsia, joten en näe lapsiani asiakkaissa. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi