Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ajatte miten sattuu lapset kyydissä?

Vierailija
30.11.2014 |

Juuri tänään todistin kaupungin liikenteessä taas ihan ihme ajotyylejä. Miksi lähdetään kiireessä, niin että pitää sitten ajaa ylinopeutta että ehditään? Miksei edellä ajavaan pidetä turvaväliä?

Ajoin kaupungin keskustan tuntumassa ja täysin rajoitusten mukaan (ei alle, joku tulee kuitenkin sanomaan, mittarinheitto tiedossa ja sen mukaan ajoin). Tie oli liukas, joten turvavälit olisi ollut poikaa. Siitä huolimatta minun takapuskurissa ajoi pitkän matkaa auto ja sen takana toinen aivan takapuskurissa. Kaksikaistaiselle päästyämme molemmat kurvasivat selvää ylinopeutta ohitse. Molemmilla lapsia kyydissä.

Jotenkin ehkä ymmärtää vielä, jos ajaa yksin. Silloinhan on vain oma henki (ja mahdollisesti sen auton henkilöt, jonka kanssa kolaroi), mutta eikö yhtään nopeuksia hiljennä tai varovaisuutta lisää jos on lapsia autossa. Ihmetyttää.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nuo ajaneet miten sattuu, vaan ehkä hieman ylinopeutta.

Vierailija
2/6 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sinusta ei ole "miten sattuu" ajamista jos ajaa reilua ylinopeutta ja liukkaalla kelillä vielä ihan konkreettisesti edellä ajavan takapuskurissa. Eihän minulle mitään kummempaa olisi sattunut jos olisin joutunut tekemään äkkijarrutuksen ja takana oleva olisi ajanut perääni, mutta hänen etupenkillä olevaa lastaan olisi voinut hieman ajatella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 12:13"]

[/quote]

Ohititko tuon ap:n "puskurissa kiinni" kohdan?

Minä aion laittaa haistapaska meilin yhdelle autoilijalle, jonka perässä ajoin Espoon läpi. Tämäkin ajoi aivan etumaisen auton perseessä kiinni ja tekin jatkuvaksi agressiivia siksak liikkeitä. Lopulta ajoi risteysalueella ohi. Jämähti seuraavan auton puskuriin kiiini  ja taas siksakkia, todella ahdistavan näköistä. Veti sitten tästä autosta täysillä ohi, jotta kääntyi vasemmalle 50 metrin pääästä??!!

Vierailija
4/6 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 12:17"]

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 12:13"]

[/quote]

Ohititko tuon ap:n "puskurissa kiinni" kohdan?

Minä aion laittaa haistapaska meilin yhdelle autoilijalle, jonka perässä ajoin Espoon läpi. Tämäkin ajoi aivan etumaisen auton perseessä kiinni ja tekin jatkuvaksi agressiivia siksak liikkeitä. Lopulta ajoi risteysalueella ohi. Jämähti seuraavan auton puskuriin kiiini  ja taas siksakkia, todella ahdistavan näköistä. Veti sitten tästä autosta täysillä ohi, jotta kääntyi vasemmalle 50 metrin pääästä??!!

[/quote] Tuo jo olikin miten sattuu ajamista.

Vierailija
5/6 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajoin eilen moottoritielle naisen perässä, jolla oli farmariauto täynnä lapsia. Nainen ei ilmeisesti ole älynnyt kiihdytyskaistan merkitystä, kun nippanappa 70km/h nopeudella liittyi moottoritielle 100km/h ajavien sekaan heti kiihdytyskaistan alkupäässä. Tuollaiset autoilijat vaarantavat sekä oman että muiden liikenteessäolijoiden hengen.

Vierailija
6/6 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo samaa ihmettelen. Ja vielä puhuu samalla puhelimeen...siksakkia- ohituksia. Seuraavan puskurissa kiinni. Kiihdyttelyä risteysalueilla. Ihan sellasta sekavaa...ettei ole autokoulussa opetelluista mitään oppia ottanut mukaan.

tai sit tyhjäkäynti muutamakymmen minuutti paikallaan.

Voisihan  sitä ajatella, että kohtelias liikennekäytös  toisi hyvän mielen. Mä ole ainakin ruvennut siihen. Ja yritän muistaa kiittää, kun mulle annetaan tietä.

turvaväli on ihan ehdoton. On paljon stresittömämpää ajaa siten, että on "hengitysrako".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän