Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko astianpesukoneen asentaa itse?

Vierailija
20.12.2014 |

Vai pitääkö olla ammattilainen.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä alapeukuttamista tässä nyt oli?   :D

Vierailija
2/27 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi!  Kaikki tiskikoneet on meillä ihan itse tilaansa laitettu, liitetty veteen ja viemäriin sekä säädetty ja kiinnitetty.  Tosin, jos on peukalo keskellä kämmentä, voi olla parempi antaa ammattilaisen hoitaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi toki asentaa, mutta useimmiten vakuutus ei sitten kyllä korvaa jos vahinko sattuu, eli vakuutusyhtiä vaatii nähdäkseen ammattilaisen antaman todistuksen asennuksesta.

Vierailija
4/27 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, jos tietää mitä tekee.

Vierailija
5/27 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tapauksesta, mutta kaikessa yksinkertaisuudessaan menee silleen, että poistoputki kiinni altaan viemäriin ja tulovesi kiinni siihen varattuun paikkaan lujasti ettei vuoda. Töpseli seinään ja sillai kai? siitä en tiedä tarviiko putkifirman vakuutuksia varten, jos alkaa vuotamaan? Meillä kävi ammattilainen asentamassa. Mutta kyllä sen saa itsekkin kiinni jos löytyy työkalut kiristämiseen.

Vierailija
6/27 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 22:22"]

Voi toki asentaa, mutta useimmiten vakuutus ei sitten kyllä korvaa jos vahinko sattuu, eli vakuutusyhtiä vaatii nähdäkseen ammattilaisen antaman todistuksen asennuksesta.

[/quote]Miinuksista huolimatta tämä on ihan totta!

Vierailija
7/27 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh ! Vesiletku tiiviisti kiinni veden ottoputkeen ja poistoletku 1 e klemmarilla poistoputkeen molemmat paikat lavuaarin alla ja koneen töpseli seinään. Kuulostaako mahdottomalta?

Vierailija
8/27 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 22:24"]

[/quote]

ei pidä paikkaansa paitsi jos tietysti teen räpellysviritelmät jotka pettää voi olla ongelmia. Kyllä meidän suvussa on aina asennettu muutkin kuin astioapesukoneet itse eikä ole ollut ongelmia vakuutusyhtiöiden kanssa. Ei vaadi mitään todistusta jos putket on asennettu oikein ja tiiviisti asennusvaiheessa. Ei ole avaruustiedettä ! Vakuutusyhtiölle tärkein että koneen alla on ollut se hyväksytty muovinen kaukalomatto

Vierailija
9/27 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 22:27"]

[/quote]

ei pidä paikkaansa paitsi jos tietysti teen räpellysviritelmät jotka pettää voi olla ongelmia. Kyllä meidän suvussa on aina asennettu muutkin kuin astioapesukoneet itse eikä ole ollut ongelmia vakuutusyhtiöiden kanssa. Ei vaadi mitään todistusta jos putket on asennettu oikein ja tiiviisti asennusvaiheessa. Ei ole avaruustiedettä ! Vakuutusyhtiölle tärkein että koneen alla on ollut se hyväksytty muovinen kaukalomatto

[/quote]

Ja ihan tasan samoja klemmareita ja putkiliittimiä ne asentajatkin käyttää tuohon asennukseen. Keräävät vain yksinkertaisesta asiasta voiton itselleen

Vierailija
10/27 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

KT?

Jos on KT, niin ensin ilmoitus isännöitsijälle:

http://www.isannointiliitto.fi/asuminentaloyhtiossa/remontitjakunnossapito/osakkaanremontit/ilmoitanaistaremonteista/

Vesivahinkotapauksissa saattaa vakuutusyhtiö kysyä liitäntöjen tekijästä.

Vierailija
11/27 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Tiedän tapauksen, jossa korvaukset tulivat, vaikka kaukaloa ei ollut.

Vierailija
12/27 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutus korvaa vahingot, jos kone on kytketty oikein, kytkijällä ei ole merkitystä.

Vierailija
13/27 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän edellisessä taloyhtiössä oli vaatimuksena että ammattilainen asentaa. Nykyiseen kotiin asennettiin itse.

Vierailija
14/27 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kun kone heitti vedet lattialle, ne olivat myös kaukalon alla eli se siitä suojasta. Ja itse olin asentanut, mutta sillä asennuksella ei ollut merkitystä, kun eihän kone sieltä putkista edes vuotanut vaan jostain koneen takaa.

Olin kotona joten ehdin ihmettelemään ja kuivailemaan joten mitään varsinaista vahinkoa ei tapahtunut.

Vierailija
15/27 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kysyy varmaan seuraavassa ketjussa voiko auton tankata itse

Vierailija
16/27 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 22:30"]

[/quote]

[/quote]

Tiedän tapauksen, jossa korvaukset tulivat, vaikka kaukaloa ei ollut.

[/quote]

apinaa koijataan apinaa pumpataan

Vierailija
17/27 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 22:31"]

Meidän edellisessä taloyhtiössä oli vaatimuksena että ammattilainen asentaa. Nykyiseen kotiin asennettiin itse.

[/quote]

Tai käyttää koiran ulkona?

Vierailija
18/27 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 22:35"]

Ap kysyy varmaan seuraavassa ketjussa voiko auton tankata itse

[/quote]

Tai pedata sängyn  ilman ammattilaisapua`?

Vierailija
19/27 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 22:31"]

[/quote]

Näin voidaan rajata OT-asentajien viritykset pois. Oikein hyvä käytäntö! Kiinnostaa myös vakuutusyhtiötä onko asennusluvat taloyhtiön puolelta kunnossa. Varsinkin suurissa vahingoissa, jossa joudutaan kuivattelemaan ja saneeraamaan myös alakerran asuntoa.

En viitsisi riskeerata muutamien eurojen takia! Myös asennustyölle kotitalousvähennys.

Hall. Pj. 

Vierailija
20/27 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun tee-se-itse-"miähet" varmaan tekevät sähkötyötkin tise. Sitten itketään sossuun, kun tuli vakuutusyhtiöltä noottia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme