Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvalle viestien/kirjeiden/korttien lähettely

Vierailija
20.12.2014 |

Tuli mieleen tämä eilen eräästä toisesta keskustelussa.
Eli minun isovanhemmillani (72&69) on tapana lähetellä viestejä vauvalle. Lähettävät viestit siis minun kännykkään tyyliin "Hei pikku rakas! Mitäs olet tänään touhuillut? Isomumma ja isopaappa kävivät tänään etsimässä sinulle pipoa! Toivottavasti ole syönyt reippaasti!"

Lähettävät myös saman tyylisiä kirjeitä. Ihanaahan ja herttaistahan tuo on MUTTA esim tänään nuita viestejä on tullut jo kuusi. Ja yksi kirje. Alkaa mulla vastaukset loppumaan :D Ja muutenkin en oikein tajua että haluavatko he että vastaan vauvana? "Terve vaan! Täällä minä äitin tississä olen ollu kiinni!" Kehtaanko pyytää vähentämään viestien lähettelyä? Ei sitä oikein nätistä voi sanoa... Ovat varmaan innossaan kun on ainoan lapsenlapsen ensimmäinen lapsi. Kuitenkin alan jo kauhulla oottaan nuita viestejä ku en tiiä mitä vastata. Apua :D

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa vaan niille nätisti. Mulavaa, kun sun isovanhemmat on vielä elossa. Ne.on tietty ihan tohkeissaan.

Vierailija
2/17 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa vaan että vauva ei osaa vielä lukea, idiootit. Kokeilkaa uudestaan kuuden vuoden päästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:'D

Vierailija
4/17 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen laittanut vaan kuivasti jotain vauva kiittää terveisistä. Haluaisivat vaan olla vauvan elämässä enemmän läsnä. Ja onhan se suloista. Äidille vaan hassuja nuo viestit.

Odota sitä vaihetta, kun ne haluavat puhua lapsen kanssa kännykässä. Sitten taapero juoksee ympäri taloa ja repii huonekasveja ja kännykän kaiuttimesta kuuluu: " Tuletko Mumman pikkurakas sanomaan hei Mummalle?"

Vierailija
5/17 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 21:54"]Mä olen laittanut vaan kuivasti jotain vauva kiittää terveisistä. Haluaisivat vaan olla vauvan elämässä enemmän läsnä. Ja onhan se suloista. Äidille vaan hassuja nuo viestit.

Odota sitä vaihetta, kun ne haluavat puhua lapsen kanssa kännykässä. Sitten taapero juoksee ympäri taloa ja repii huonekasveja ja kännykän kaiuttimesta kuuluu: " Tuletko Mumman pikkurakas sanomaan hei Mummalle?"
[/quote]

Voi ei, sitä ootellessa! :D

Vierailija
6/17 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuvat ilmeisesti kaukana vai?

Vierailija
7/17 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 21:56"]Asuvat ilmeisesti kaukana vai?
[/quote]

Alle 5 km päässä :D Käyvät täällä noin joka toinen päivä. Mikä on ihanaa kun meinaa olla yksinäistä kun mies on töissä. Siksi nuo viestit on himpun verran vielä ihmeellisempiä... ap

Vierailija
8/17 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko idiksen mun viestistä ketjussa anoppien kortit yms omituisuudet (tai jotain)? Nimittäin mun anoppi tekee tuota. En oo vastannut ollenkaan, koska en jaksa ruveta leikkimään mitään anopin mielikuvitusleikkiä. Voisin vastata jotain kuivakkaan kohteliasta jos keksisin, mutta en keksi. Ja kortteja tulee meille myös, joskus useampi viikossa :( Voi kuulostaa jonkun mielestä herttaiselta, mutta itse asiassa se on vain tapa tunkea itsensä toisten elämään. Jonkinlaista vallan käyttöä.

Vierailija
9/17 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa ne asuu noin lähellä ja silti viestittelee.

Vierailija
10/17 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 21:59"]Saitko idiksen mun viestistä ketjussa anoppien kortit yms omituisuudet (tai jotain)? Nimittäin mun anoppi tekee tuota. En oo vastannut ollenkaan, koska en jaksa ruveta leikkimään mitään anopin mielikuvitusleikkiä. Voisin vastata jotain kuivakkaan kohteliasta jos keksisin, mutta en keksi. Ja kortteja tulee meille myös, joskus useampi viikossa :( Voi kuulostaa jonkun mielestä herttaiselta, mutta itse asiassa se on vain tapa tunkea itsensä toisten elämään. Jonkinlaista vallan käyttöä.
[/quote]

Joo sieltä juuri keksin että täältäpä voin vinkkejä kysyä. Kiitti ideasta! Ei ne viestit sinänsä minua haittaa ja en näe sitä vallankäyttönä. He ei oo sen tyylisiä. Mutta kyllähän se alkaa ärsyttämään kun yhden päivän aikana he saattaa lähettää 6 viestiä, käydä kylässä ja postista löytyy vielä kortti. En vaan raaskisi kieltää... ap

Vierailija
11/17 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 22:00"]Jaa ne asuu noin lähellä ja silti viestittelee.
[/quote]

Ja siis he ovat muuttaneet tänne ihan meidän vuoksi. Me jouduttiin muuttamaan eri paikkakunnalle miehen töiden vuoksi ja kerran menin heille harmittelemaan sitä että lastenhoitoapu on kaukana. No sitten muuttivat tänne perässä.

Toivottavasti teille ei tuu nyt mun isovanhemmista kauhea stalkkerikuva :D He on siis aivan ihania ja olen käytännössä heidän ainoa lähisukulainen. Ja he minun (vauvan ja miehen lisäksi) Joten toisaalta tämä on ymmärrettävää. ap

Vierailija
12/17 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on kyllä ihanaa, sillä monen isovanhammat vähät välittää kysellä kuulumisia. Laittaisin varmaan kuvaviestejä menemään. Ole kiitollinen, että lapsesi on tärkeä ja ihme myös muillekin kuin sinulle ja miehellesi. 

Vierailija
13/17 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 22:07"]Minusta tuo on kyllä ihanaa, sillä monen isovanhammat vähät välittää kysellä kuulumisia. Laittaisin varmaan kuvaviestejä menemään. Ole kiitollinen, että lapsesi on tärkeä ja ihme myös muillekin kuin sinulle ja miehellesi. 

[/quote]

Kuvaviestejä laittelenkin usein. Toisella vaan ei ole sellaista kännykkää johon kuvia voi lähettää. Joten hälle pitäs vastata aina tekstillä. Ja tietty olen kiitollinen heistä! ap

Vierailija
14/17 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näen sen oman anopin viestittelyn ja korttien lähettelyn vallankäyttönä, koska hän yrittää niissä viesteissä tavallaan omia mun ja lapsen väliset yhteiset jutut myös itselleen. Siis väkisin tehdä niistä itsensä ja lapsen omia juttuja, vaikkei edes ole paikalla. Esimerkki: Olen joskus ohimennen sanonut, miten minulla ja vauvalla on tapana kuunnella tiettyä musiikkiaja tanssia yhdessä. Sitten tuleekin kohta anopilta viesti: Pikkuruinen! Kuuntelen täällä juuri nyt sitä musiikkia! Ensi kerran kun nähdään niin tanssitaan! Eli vaikkei hän ole edes koskaan tehnyt koko juttua, vaan minä olen kertonut itseni ja lapsen välisistä hupailuista, niin hän haluaa omia ne ja tehdä samaa, ja hänen mielessään asiat muuttuvat sitten mummon ja lapsen yhteisiksi jutuiksi, vaikka olisivat lapsen ja äitin juttuja. Samoin kaikki kortit viittaavat aina johonkin vastaavaan. Ei koskaan omia kuulumisia, vaan aina jotain meidän perheen tapahtumia, joista on kuullut, ja sotkee niihin itsensä mukaan. No, kuulostaa siltä, että ap:n viestittelijät on höperöitä ja mulla on joku miniänsyrjäyttäjäanoppi.

Vierailija
15/17 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 22:12"]Mä näen sen oman anopin viestittelyn ja korttien lähettelyn vallankäyttönä, koska hän yrittää niissä viesteissä tavallaan omia mun ja lapsen väliset yhteiset jutut myös itselleen. Siis väkisin tehdä niistä itsensä ja lapsen omia juttuja, vaikkei edes ole paikalla. Esimerkki: Olen joskus ohimennen sanonut, miten minulla ja vauvalla on tapana kuunnella tiettyä musiikkiaja tanssia yhdessä. Sitten tuleekin kohta anopilta viesti: Pikkuruinen! Kuuntelen täällä juuri nyt sitä musiikkia! Ensi kerran kun nähdään niin tanssitaan! Eli vaikkei hän ole edes koskaan tehnyt koko juttua, vaan minä olen kertonut itseni ja lapsen välisistä hupailuista, niin hän haluaa omia ne ja tehdä samaa, ja hänen mielessään asiat muuttuvat sitten mummon ja lapsen yhteisiksi jutuiksi, vaikka olisivat lapsen ja äitin juttuja. Samoin kaikki kortit viittaavat aina johonkin vastaavaan. Ei koskaan omia kuulumisia, vaan aina jotain meidän perheen tapahtumia, joista on kuullut, ja sotkee niihin itsensä mukaan. No, kuulostaa siltä, että ap:n viestittelijät on höperöitä ja mulla on joku miniänsyrjäyttäjäanoppi.
[/quote]

Aika erikoista... Meillä siis ei todellakaan mitään tuollaista. Täytyy vaan olla ilonen siitä että on ihmisiä jotka välittää ( ja todellakin osottaa sen :D) ap)

Vierailija
16/17 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 Ei tuo minusta kuulosta miniänsyrjäyttämiseltä. Anoppisi vaan tykkää niin kovin vauvastasi, että haluaa tietty tehdä asioita, mihin se vauva on tottunut. Sööttiä ja rakastavaa.

Vierailija
17/17 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa hymiöllä : ) tai <3.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan