***Marrasmurut keskiviikkona***
Kommentit (22)
Flunssainen ilkeä yö taas takana...
Ei sitten millään pystynyt oleen klo:2.00 jälkeen enään pitkällään,melkein tuli astma kohtauskin tuon flunssan takia.
Pitääkin tänään mainita lääkärille, kun soitan eilisiä tuloksia tuosta ahdistuksesta että olisko siihen mitään lääkettä saatavana kun omia astma lääkkeitäni en nyt ole saanut käyttää...
Ihan ok olo muuten siis vauva potkii ja kuumetta ei ainakaan nyt aamusta ollut noussut.
Meillä on mun pikku sisko taas käymässä,eilen tuli kun ei viihtynyt enään isän ja äitepuolen luona...
Tänään kai jo lähdössä sitten tuonne valkeakoskelle takaisin.
Mutta eipä tässä ennen tulosten saantia nyt muuta!
RV 29+2
toivoovauvaa: mulla ainakin on tässä raskaudessa käytetty beclometia ja buventolia infektioastmaan. olen joskus ollut niistä huolissani, mutta viimeisin keskenmeno, jonka sain rv11 viime vuonna, käänsi kelkan. keskenmeno siis huomattiin sen jälkeen kun olin saanut astmakohtauksen. ja ikuiseksi arvoitukseksi jäi että oliko vauvassa vika vai aiheuttiko astmakohtaus sen.
ihmeellisiä noi supistelut. eilen illalla aloitti taas sarjan ja kellon kanssa heiluin. ilmeisesti kohtu sitten on päättänyt että nyt eletään loppuraskautta ja harjoitellaan. mistään tulehduksesta ei pitäis olla kiinni, kun kuurikin on menossa.
neuvolalääkärille menen puolen päivän jälkeen. pyydän ne nitrolaastarit reseptille että saa sitten jos tarttee.
sairaalan maksukatto (noin 600 euroa) on mulla sitten kymppiä vajaa täynnä. ensi viikon polikäynnillä käyn hakemassa vapaakortin ja loppuvuoden käynnit on ilmasia, sairaalahoidosta menee alennettu maksu (12 eur/vrk).
Eipä tässä muuta ihmettä. tänään pitäisi tulla 2 remppamiesta pällistelemään alakertaa. siis samat tyypit jotka pistivät kytkennät sähköissä vituralleen. ovat erikseen käyneet ja nyt arvelevat että jos yhdessä keksisivät että mitä tekivät väärin ja miten korjata. vähän veikkaan että parin päivän päästä sitten tulee muita ukkoja katsomaan- ei ole ollut tähän mennessä kovin vakuuttavaa tuo toiminta. no, toivottavasti saavat hoidettua systeemit kohdilleen ennen kuin tarttee alkaa lämmittää.
vauva on melkonen mörrinkäinen. katselin käyritlä että painot vaihtelee näilläkin viikoilla jo hirveesti ja tää meidän tirppana olis varmaan noin 1,5kg painava. siltä alkaa kyllä tuntua kun jalkaa työnnetään nahan läpi.
hieman huolestuttaa että mitenkähän loppupäivä menee, kun pitää liikkeelle lähteä. saattaa illalla suppailla napakasti. mutta sitten saankin jo nitroa kehiin vaikka se ihan hirveetä ainetta onkin.
mom rv30+5
Piiitkästä aikaa nukuin hyvin. Virtaa tuntuu olevan rukkasissa vaikka muille jakaa. Masuasukilla taitaa vuorostaan olla nukkumispäivä kun vain hiljaista möyrintää tuntuu. Eilen kun minä olin rättiväsynyt niin asukkilla tuntui olevan suursiivous tms. sambakarnevaali yksiössään käynnissä :)
Mies tuleekin tänään kotiin yöksi ja jos kaikki menee hyvin taas torstaina myöhään töistä kotiin ja perjantaina on vapaa. Mies kun tekee reissuhommia ja tulee kerran viikossa kotiin yöksi + tietenkin on kotona viikonloput. Olen suunnitellut miehelle koiran pesut (kun itse ei voi kykkiä kylppärissä) mutta eipä kerrota sitä vielä hälle...
Apteekista hain TV dokkarin innoittama ( se omega2, EPA jne rasvoista kertova) lasten kalanmaksaöljypillereitä, niitä pureskeltavia. Maistuvat mukavasti banaanilta - siihen asti kun puraisee... Esikkoakin pitää vähän lahjoa, jotta syö kun eivät mene kurkusta kokonaisina vielä alas. Tulee meidän perheessä syötyä kalaa luvattoman vähän eli otetaan sitten purkista ekstra öljyjä.
Tsempityksiä flunssaisille ja oikein leppoisaa päivää!
Masuapina 30+3
Luin eilisen pinon niin myöhään etten alkanut enään kommentoimaan mitään, tiesin että tänä aamuna on aikaa, iltavuoroon menossa ja lapset jo koulussa ja viety tarhaan. Siihen eiliseen mahanympärys galluppiin en malta olla ottamatta osaa, heti kaivoin eilen mittanauhaa esiin ja tulos 107 cm (viikot 28+3) että kovin pienimahaisia ei olla siis täälläkään. Ruumiinrakenteeltani olen hoikka (normaalisti) pituus 165cm ja koko maha kaikkineen suoraan edessä, mitään ei jää piiloon lantioon, takaapäin ei huomaisi että olen raskaana ja istukkakin etuseinässä joten...
Tässä odotellaan nyt sairaslomalle pääsyä, lokakuun loppuun en millään jaksa töissä mummoja nostella, nyt alkaa käydä mahdottomaksi kyykistely ja kumartelu ja kotona ei jaksa tehdä työpäivän jälkeen mitään. aika luovuttaa. Harmittaa että en valinut äitiysloman alkua 50 päivää ennen laskettua, koska hoitovapaalle jään jokatapauksessa vanheinpainloman jälkeen ei se olisi haitannut. Neuvolasta sain kuitenkin ohjeen että kannattaa valita 30 päivää ennen ja jäädä sitten vain saikulle kun ei jaksa, aika hassua.
Seuraavaan neuvolaankin vielä pitkä aika,no on se lääkäri siis ensiviikolla, eipä siellä paljoa ole tarvinnut rampata, edellisen kerran elokuussa kaipa ne käynnit tässä tihenee. Ihanaa syksyn tuntua jo ilmassa ja helteet vihdoin ohi.
silvain 28+3
Kaikki ok, paineet 118/64, painoa tullut 500g/vko, sydänäänet hyvät n. 160 ja vauveli näytti kaikki temppunsa niitä kuunnellessa. Rasittavaa on kyllä se, että jo neljäs neuvolantäti menossa... Ei oikeasti jaksa enää kertoa kaikkia juttuja ja selittää miksi sitä tai tätä... Onhan niillä paperit, mutta ei ne niihin läheskään kaikkea kirjoita. Taas käytiin uudestaan läpi se, että onko ekaa odottaessa ollut selkäkipua ja miten synnytys meni vaikka vauva oli niin iso ja miksi lääkäri haluaa painoarvioon jne. Nykyään vain haluan sieltä ÄKKIÄ pois. Sekin tosiaan ärsyttää, että kyseessä on nyt " vain" terveydenhoitaja ja vastavalmistunut sellainen. Mur.
MaryMalle tervetuloa joukkoon :) Aika sopuisia me marrasmurut ollaan :)
Silvain ihmetteli sitä, miksi neuvolasta kannustetaan alkamaan mammaloman 30 arkipäivää ennen laskettua aikaa: varmaan ihan meidän etua ajattelevat, siis että jos jäät saikulle ennen mammalomaa, niin saat saikun ajalata joko palkkaa tai ansiosidonnaista sairaspäivärahaa ja sitten koko mammaloman ajan ansiosidonnaista. Eli tavallaan pitenee se " rahakkaampi" aika. Kotihoidontuki kun on aika minimaalinen... Itse ainakin tiesin jo etukäteen, että töissä en pysty mammaloman alkuun asti olla, mutta mielelläni otan tältä sairasloma-ajalta täyden palkan kuin että tuhlaisin mammalomapäiviä sairastamiseen...
Swehinako se oli joka lapsen uhmakohtauksesta eilen kirjoitti vai joku muu... No joka tapauksessa, itse olisin toiminut ihan samoin. Meillä tilanne aina pahenee sillä, jos väkisellä yritän saada lasta rauhoittumaan. Tarvii sitä aikaa... Annetaan vain ihmisten ihmetellä ja mulkoillaan pahasti takaisin ;)
Marrastoive rv 32+3 (taisin jo eilen tarjoilla näitä viikkoja... kiire kiire on...)
Heissan kaikille muruille!
Eilen innostuttiin miehen kanssa lähteä vaunuostoksille. Käytiin Porin muksumassissa, siellä sai vertailla emmaljungan ja brion vaunuja, niitä kun olen alusta asti kattellu. Päädyttiin sitten brion vaunuihin. Tais olla kombit, ihan varma en ole mallista, eikä takuulapussakaan lue =)
Nyt ne sit on eteisessä odottamassa, varastoon kun en malta niitä vielä viedä. Niitä on niin mukava tossa vähän liikutella ja ihailla =)
Tänään olis siivouspäivä edessä kun aurinkokin paistaa, että saa petivaatteet ulos. Mattoja mulla ei ole lattialla vielä, pesin ne kesällä ja laitan sit vasta sisälle kun syksyn kurakelit on ohi. Koira kun myös asustaa talossa, niin aina tulee jokin hiekanmuru sisälle vaikka kuinka pesee. Saa sit talveksi puhtaat matot =)
Kuinkas muilla tuo närästys? Renniestä on tullut mun paras ystävä. Tuntuu että kaikki ruoka närästää, vaikka yritän juoda runsaasti vettä jotta huuhtelis hieman putkia. Ei auta.
Oma masu on tänään rauhallisempi. Lähinnä möyrimistä, ei niin potkuja. Kai kaikki silti ihan hyvin on. Pitäähän välillä ottaa rauhallisemmin, että jaksaa kasvaa. Täänään illalla ekaa kertaa perhevalmennukseen. Näkee vähän muita samassa veneessä olevia. Ihan kivaa!!
Aurinkoista päivää!!
rusina rv 28+6 (JEE, huomenna taas uusi viikko!)
Ihana nuha pukkas päälle... Eilen lapsoset valvotti aamuyön, enkä ehtinyt päikkäreitä missään vaiheessa ottaa, ni olikin sit illalla aika tsombie-fiilis... nyt ajattelin ottaa pienet unet, et jaksaa neitojen kanssa temmeltää illan. Huomenna olis taas vaihteeksi lääkäri aika - vasta kävin viime to työterv. lääk., mut ei kirjoittanu kun tähän päivään asti. Se oletti, et saan neuvolalääkäriajan ihan vain soittamalla ja " ilmoittamalla" - no neuvolalääkärille pääsen vasta 19. pvä ja saikku loppuu siis tänään. Nyt lekuri soitteli ja pyysi varaamaan huomiselle ajan ARRRRGGGHH! -- työnantajakin varmaan tykkää näistä miun muutaman päivän saikkulapuista ja ne jotka niitä pyörittelee ;)
masukki: monoa tulee minkä ehtii, välillä alkaa jo olla vaikea löytää asentoa... Mahan ympärys oli 108cm, lähtötilanne oli varsin hoikkarakenteinen ;) edellisetkin olivat tuollaista eteenpäin työntyvää mallia, eli takaapäin ei loppuvaiheessakaan huomannut, mut salassa ei kauan pysynyt....
Nyt tää lähtee purkamaan uutta kahvinkeitintä laatikosta ja jos sit laittais pimut unille. Pitäis kenkäostoksilla käydä, kun kuopukselle en löytänyt isomman lenkkareita mistään, todennäköisesti olleet niin rikki, et menneet roskiin... Varmaan löytyy, kun olen kaupasta uudet tuonut - no, onhan se kiva kuopuksenkin jotain uutta saada ;)
Nyt muille tilaa-----
--Mirpa ja masukki 28+6--
Taas meni näin pitkälle päivällä, että ehti kirjotella... Työt!
Kanelisokerille ja kukahan muu se ihmetteli äippärahapäätöstäni, joka perustuu 6 edeltävän KK:n tuloihin. Ei mitään ongelmaa (sen suhteen). Palkkatoimisto oli vaan kirjoittanut papereihin, että ei poissaoloja ja ilmoittivat tulot 1.4-30.9 (työsopimukseni voimassa syyskuun loppuun) olettaen, etten jää sairaslomalle. Siitä sitten jään vähän varhaistetulle lomalle ja Kela maksaa koko lystin, koska työsuhteeni päättyy siihen. Samalla tavalla homma meni, kun esikoisesta hain tukia.
Harmi, ettei meillä ole mittanauhaa, osallistuisin mielelläni tuohon ympärysmitta-kisailuun. Veikkaan kuitenkin, että en ihan hirvittävän hyvin pärjäisi. Vielä minä keksin keinon, jolla pääsen osallistumaan.
Heh. Minulle tarjottiin tänään aamulla bussissa istumapaikkaa. Seisoin keskikäytävällä, kun bussi oli täynnä. Siinä vieressä istuva noin 30-v nainen kysyi, että haluaisinko istumaan. Häkellyin niin, että olin varmaan tosi tyly ja sanoin " No, en! Mä jään ihan kohta poiskin." En tainnut häkellyksissäni edes huomata kiittää tarjouksesta. Eipä silti, jos voisin huonommin (selkäkipuja, suppareita ja muita vaivoja) olisin tarjouksen voinut ottaakin vastaan, mutta kun omassa olossa ei ole mitään vikaa, niin häkellyin vaan. Äärimmäisen kohteliastahan tuo oli, naisella saattoi itsellä ola hankala raskaus takana ja tästä syystä oli varsin kohtelias.
Masuasukas on välillä kovin vilkas ja välillä selkeästi lepäilee. Tänään on taas hieman rauhallisempi päivä. Viikonloppuna oli oikein kunnollisia liitoskipuja, onnkesi nyt ovat helpottaneet. Jalan vieminen sivullepäin vaan tuntuu äärimmäisen ilkeältä, mutta sitä liikettähän ei onneksi ole pakko tehdä. Väliilä tuntuu myös, että pohkeet puutuu. Ennakoikohan suonenvetoa? Tuskin nyt lihasten väsymystä kuitenkaan on, koska yleensä vaiva ilmenee enemmänkin aamulla. Olen ottanut sillointällöin magnesiumia. Saa nähdä auttaako. Eilen illalla skaltauduin taas vaakaankin pitkästä aikaa. Kaikkiaan tullut vain 9 kiloa. Ihan yllätyin. Nyt en oe erityisesti jaksanut katsoa mitä syön - karkkipäiväkin on melkein joka päivä. Ilmeisesti minulla oli 25 viikon tienoilla joku erityinen vararavinnon keräämis ajankohta ja nyt se on taas tasaantunut. Luulisi neuvolantädinkin olevan tyytyväinen.
Jospa taas tekisin jotain mitä täällä töissä kaiketi kuulukin ihan oikeasti tehdä ja jättäisin vuoroa muille.
Päivän jatkoa!
Viljonkka74, 30+1
Päivä alkoi nuorimmaisten (2 ja 4 -vuotiaat) tarhaan vaatettamisella. Mies vie lapset töihin mennessään. Mieheni on ollut tiukasti sitä mieltä, että lapset ovat hoidossa vauvan syntymään saakka - on siinä ehkä oikeassakin, sillä olen sair.lomalla supistusten takia, eikä siihen taitais helpotusta tuoda 2 vuotiaan perässä juokseminen... Pitäis tietysti osata nauttia levosta - näin täysillä ei ole saanut keskittyä itseensä sitten sinkkuvuosien! Esikoisen lähdettyä kouluun jäin koiran kanssa kahdestaan, katselin tv:tä. Taas on käynyt niin kuin edellisten äitiyslomien aikaan: ykkösen englantilaisiin aamusarjoihin jää pahasti koukkuun!
Sen jälkeen kävin haiskahtavan WC:n kimppuun. Ostimme talomme 5 vuotta sitten ja vaikka olen tähän pesään muuten suht' tyytyväinen, en IKINÄ itse rakentaisi taloon WC:tä sellaiselle paikalle (meillä käynti olohuoneesta), josta jättämällä oven raolleen voi katsella TV:tä!! Meillä kaikki lapset poikia ja arvatkaa vaan, kun joku mielenkiintoinen ohjelma on menossa pissihädän yllättäessä, sehän katsotaan kyllä ja toisarvoinen asia on se, mihin pissasuihku osuu... Seuraavana päivänä haju pistää ainakin äidin nenään! Kivilaattalattia ja tosi kivasti " neste" imeytyy saumakohtiin. Tätä puuhaa tulee riittämään vielä vuosiksi eteenpäin, ellei sitten joku päivä käy niin, että mamma on siirtänyt television pöytineen huoneen toiselle puolelle - hih, hih!
Taidanpa seuraavaksi kokeilla uutta leipäkoneleipäreseptiä. Saatiin kone mieheni kummitädiltä keväällä ja alkuinnostuksen jälkeen se seisoi kesän lähes toimettomana. Eilen tein sillä kauraleipää, joka tuli sitten syötyä kokonaan iltapalapöydässä. Nyt vois kokeilla toista reseptiä.
Syksy selvästi sopii minullekin, viilenneet kelit saavat suorastaan energiseksi!
MaryMa & neljäs poikako? 31+2
Taitaa olla ensimmäinen kerta, kun tänne kirjottelen, mutta on tullu luettua teidän kuulumisiä päivittäin. Itse olen menossa vk 28, eli La olisi 25.11. Olo vaihtelee hetkittäin, aamut aina parempia ja reippaampia, illalla jo ahistaa ja mahakin tuntuu suuremmalta :) Yöt menee aika hyvin nukkuessa, kylkeä täytyy käännellä kuitenkin ja välillä pompata ylös kun niin vietävästi suonta vetää jaloista, unohtamatta vessa käyntejä.
Luin lokakuisten kuulumisia, ja siellä oli hauska gallup odottajien miehistä. Ikä ja mitä työtä tekee, yms. Ehkä sellaisen voisi aloittaa täälläkin?
Nyt koiran kanssa " lenkille" kun vielä jaksaa...
akk83
MaryMa: ai vitsi että repesin tuon vessajutun kanssa! voin erittäin hyvin kuvitella- meilläkin pojat 2v ja 4v
ja sitten neuvolaan: ihan ensimmäisenä kerrottiin että lääkärinä on meidän perhetuttu mies. samaa ikäpolvea ja paljon muutenkin ollaan tekemisissä. hip hei. paineet huimat 95/154, pulssi 120. meinasi pistää minut saman tien taksilla taysiin. normaalisti kuulemma näin menetellään mutta kun turvotuksia ei ole, eikä muuta raskausmyrkytykseen viittaavaa ja seuraava käynti maanantaina niin lupasi että saan olla kotona jos otan kotimittarilla paineita monta kertaa päivässä ja soitan synnärille jos nousee yhtään.
seuraava yllätys oli paino. ei ole noussut taaskaan yhtään.
ja sf mitta on romahtanut kaikkien käyrien alapuolelle. ennen on mennyt yläkäyrän tuntumassa. onneksi maanantaina on ultra niin nähdään että kasvaako se lapsi.
kohdunsuuta ei uskaltanut kokeilla, kun ärsyttää lisää suppareita eli odotellaan maanantaita.
nitrolaastarireseptin soittaa apteekkiin tänään.
sterilisaatiossa ei mitään ongelmaa. meidän pikkukylältä pääsee kuulemma 2-3 viikon jonotuksella eli siis äärimmäisen nopeaa toimintaan. jos ei tule sektiota ja silloin tehdä niin sitten jälkitarkastuksesta kuukausi ja meikäläisellä on putket katki.
eli ei muuta voi sanoa kuin että jopas oli reissu. olen ihmeissäni.
mom rv30+5
Nyt tuli sokerirasituksen tulokset sitä toista viljelyjen tulosta ei tule edes vielä tänään...
No sokerirasituksessa selvisi, että paasto oli ihantellinen 4.2 mutta tunti sen jälkeen tulos huiteli jo yli 11 joten saa nyt nähdä mitä tekevät suhteeni koska kuitenkin kaksi tuntia myöhemmin arvot olivat taas normaaleissa lukemissa.
Joten ei ainakaan osastolle vielä opetteleen piikitystä.
Mutta seuraavaan neuvolaan onkin vain 2 päivää joten sinne ootellaan myös niitä viljely tuloksia silloin saan myös jonkin korvaavan lääkkeen tuon beclomedin tilalle.
Meillä sitä ei suositella ollenkaan siksi että sitä ei ole tutkittu tarpeeksi ja eläinten sikiöille se oli aiheuttanut joissakin tapauksissa jonkinmoisia epämuodostumia.
Joten päätimme etten käytä niitä odotusaikana ollenkaan.
Muuta syytä en tiedä miksei voisi niitäkin käyttää...
Mutta nyt sentään olen vähän helpottuneemmalla mielellä noiden sokereiden suhteen.
Muuten olo on kyllä todella tukala ja flunssanen...
täällä on kanssa sairastuttu flunssaan! voi että kun tänään olen illalla palaamassa työelämään " äitiyslomaltani" vain jäädäkseni ens kuussa uudestaan... Ja kun niin olen odottanut vanhaan työhöni palaamista...ja nyt on ihan surkeista surkein olo. Mulla ainakin verenpaineet on tooooosi alhaiset odotusaikoina ja flunssa vielä laskee lukuja. Olen ihan haamun näköinen. Onkohan tässä mitään järkeä? ja asiakaspalveluun mennään. jännittää että kaiken vanhan olisin jo unohtanut. jännittää miten työkaverit ottaaa tän raskausuutisen vaikka kyllähän naisvaltaisella alalla sanan luulis levinneen...
Eilen olin neuvolassa, sydänäänet kuultiin jotenkuten mutta istukka kun jököttää tuossa edessä niin se vaimentaa ja hämää sykettä. mutta kun vauva potki kokoajan mikkiin annoin kiireisen neuvolatädin lopettaa sykkeen etsimisen ja palattiin muihin juttuihin,oli niin hätäinen. siellä elää ja potkii. välillä ihmettelen miks tuolla neuvolassa pitää käydä kun se on aina niin hätäistä. ei taaskaan otettu hemppaa, ei pisunäytettä(kun en muistanut pyytää), pikaisesti vaan paino ja verenpaineet. olis ihanaa kun neuvolassa olis ultra ja pääsis kurkamaan sinne sisään... Jotenkin kauheeta kun noi terveyskeskukset tuntuu olevan niin täyskuormitettuja ja sitä menee sinne vähän anteeks jos häiritsen asenteella. Kaikkia vaivoja vähätellään ja kun oireet pahenee saa apua oikein anella. Vaikka raha ei tee kuulemma onnelliseks niin semmoista turvallisuutta se toisi että voisi käydä yksityisellä lääkärillä rauhassa ja tuntea että sua kuunnellaan.
momentti:
MaryMa: ai vitsi että repesin tuon vessajutun kanssa! voin erittäin hyvin kuvitella- meilläkin pojat 2v ja 4v
Kiitos Momentti myötätunnosta!!ja sitten neuvolaan: ihan ensimmäisenä kerrottiin että lääkärinä on meidän perhetuttu mies. samaa ikäpolvea ja paljon muutenkin ollaan tekemisissä. hip hei. paineet huimat 95/154, pulssi 120. meinasi pistää minut saman tien taksilla taysiin.
Voin vain kuvitella tilanteen - tuttu mieslääkäri äitiysneuvolassa, no way! Jos ei siinä verenpaine nouse kattoon niin ei sitten missään tilanteessa!!! Luulenpa, että kotioloissa saat ihan toisenlaisia lukemia. Työskentelen itse terveysasemalla ja äitiysneuvolan mieslääkäri on mukava, läheinen työkaveri. En IKINÄ vois mennä hänelle äitiysneuvola-asioissa (flunssat, yms on eri juttu). Raja kulkee siinä, että housuja en hänen edessään riisu!!
sterilisaatiossa ei mitään ongelmaa. meidän pikkukylältä pääsee kuulemma 2-3 viikon jonotuksella eli siis äärimmäisen nopeaa toimintaan. jos ei tule sektiota ja silloin tehdä niin sitten jälkitarkastuksesta kuukausi ja meikäläisellä on putket katki.
Itsekin olen hakeutumassa sterilisaatioon tämän raskauden jälkeen. Lahdessa Päijät-Hämeen keskussairaalassa niitä tehdään synnytysreissulla (1-2 vrk synnytyksestä). Tiedän, ettei kaikissa sairaaloissa ole tätä mahdollisuutta. Olen imettänyt kaikkia poikiani vähint. vuoden ja sitä toivon tälläkin kerralla. Siksi haluan sterilisaation heti, ettei alkanut imetys häiriinny sen takia. Siinä joutuis kuitenkin " lypsylle" siihen sakka kunnes anestesia-aineet hävinneet verenkierrosta ja pelkäisin ehkä, ettei vauva sitten pari pv pulloteltuaan enää tisua huoliskaan? Paperit on jo toimitettu sairaalaan - asia siis vireillä - ellen itse tule viime hetkellä katumapäälle. Hormonihöyryissä saattaa harkintakyky pettää...
MaryMa
Synnytin sitten viime yönä unissani tytön, hyvä että ehdin ponnistaa niin oli jo maailmassa... toivottavasti enteilis helppouden suhteen jotain.... Nää unet varmaan johtuu siitä, että kaivelin eilen esille esikoisen synnytystiedot ja niitä sitten mietteliäänä lueskelin. Ystäväni kun kuuli, että KYS:istä sai tällasia papruja mukaan, niin varotteli ettei täällä sitten sellasia mukaan anneta... ainakaan automaattisesti. Kivahan noita on lueskella jälkeenpäin, kun ovat kuitenkin kellontarkasti tehneet kaikki merkinnät.
Tervetuloa MaryMa ja akk83 joukkoon!
Kumiorava, harmillista kuulla miten kiireellistä teillä neuvolassa tuntuu olevan. Meillä pissanäyte käydään antamassa näytevessassa jo ennen varsinaista neuvolakäyntiä, joten se tulee annettua ihan joka kerta.
Sarafan rv 29+6
Olen ollut töissä saikun jälkeen ja kieltämättä joudun sen verran koville, etten ole ennättänyt palstaa lukemaan, saati kirjoittelemaan. Suppareita on tullut varsinkin iltaisin ja loppuviikkoa kohti sen verran tiukasti, ettei ole mitään saumaa olla " huvikseen" koneella. Huomenna menen terveyskeskuslääkärille (meillä ei onneksi ole tuttuja lääkäreitä... sen sijaan kaikenkarvaiset tk-lääkärit eivät ole vakuuttaneet ammattitaidollaan) ja oman th:n mukaan olisi saikun paikka. Neuvolassa kävin maanantaina ja periaatteessa kaikki ok, painoa tietty on edelleen tullut turhan paljon (taitaa stressata enemmän minua kuin th:aa), mutta toisaalta viimeksi kaikki lähti kivuitta, toivottavasti nytkin. On vaan ihan rehellinen nälkä... Hemoglobiini oli myös laskenut (118) joten piirun verran alle suosituksen ja Obsidanit kehiin, ettei mene alemmaksi.
Ingefära 31+1
Eilen valittelin supistuksia ja epäilin kohdunsuun auenneen... kävin aamulla terkalla ja sain lääkäriajan. Ylimääräinen vuoto ei ollut lapsivettä vaan runsaampaa valkovuotoa. Kohdunsuu oli lyhentynyt ja pehmentynyt, pikkuisen oli auki. Vauva oli tosi alhaalla ja lääkäri sanoi että pää tuntuu sormiin. Sairaslomaa on nyt sitten aluksi 2 viikkoa, todennäköisesti koko loppuaika. Jotta täällä sitä nyt sitten ollaan kotosalla... Varmaan tulee kirjoiteltua nyt sitten ahkerammin kun on nyt tätä aikaa ;) Toisaalta aivan ihana olla kotona, toisaalta taas epäilyttää että aika käy TOSI pitkäksi... Töistä soittelevat koko ajan - eivät ilmeisesti usko että en tosiaan tule pariin viikkoon, kysellään että miten tehdään ja kuinka toimitaan ja kuka tietää ja auttaa... pomon mieskin soitti ja luetteli että mitä on mainoksissa väärin (tänään aamulla tein mainostoimiston kanssa) ja mitä pitää tehdä toisin.. On se hyvä soittaa näin iltapäivällä kun ilmoitusten jättö on klo 12 mennessä - olisivat aikanaan kommentoimassa niin ei tarvi v...ttuilla sitten kun on myöhäistä!
Niin että kenellä oli niitä uusia reseptejä leipäkoneelle - täälläkin tarvittaisiin niitä :)
MrsCruiser rv 28+jotain...
Raahauduin juuri töistä kotiin...Parasta tässä työpäivässä oli, että mulle on viimeinkin saatu sijainen! Voin siis huoletta jäädä saikulle, kun siltä tuntuu ;) Joku muukin oli murehtinut, ettei hakenut lomaa 50 pv ennen laskettua aikaa. Itselläni tämä on myös käynyt mielessä...jos nyt jaksan vielä pari viikkoa, niin sitten teen kyllä tenän ja jään kotiin!
Selkä tuppa kipeytymään koneella olosta ja vielä pitäisi katsella huomisen työpäivän kuvioita kuntoon - palailen siis huomenna taas pinoon!
Allu 30+3
Raskausviikko 30+3
Paino 68.1kg/+590g viikko
Turvotus -
RR 120/68
Virtsa puhdas
B-Hb 117 (rauta jatkuu) Raskauden alussa arvo oli 132 (rv 8+2)
Kohdunpohjankorkeus 29
Lapsiveden määrä normaali
Sydämen syke +133
Liikkeet ++
Seuraava käynti ensi kuun alussa :)
Jotain taisin unohtaa...
No, palaan jos muistan mitä se oli...
Swehina
En ainakaan ollut näkevinäni vielä pinoa...koitetaan saada niin hieno pino ku eilenkin,WAU=)!
Täällä paistaa " pitkästä" aikaa taas aurinko,ihan kivaa piristystä. Heräsin tänään ihmeen aikaisin,hiukan klo 7:n jälkeen. Kaipa edellis yön 11 tuntia teki tehtävänsä=)!
Tänään luvassa pyykin pesua ja kaupungilla asioitten hoitamista, kuulostaa tosi houkuttelevalta...=)!
Mutta palailen myöhemmin, aurinkoista keskiviikkoa Murut=)!
tiitiäinen78 rv28+5