valkovuoto raskausaikana?
Onko yleistä, että raskaana ollessa valkovuoto on todella runsasta? Kuudennella viikolla olen, ja ensimmäisessä raskaudessa ei moista ollut niin nyt mietityttää. Pahoinvointikaan ei ole vielä alkanut kovinkaan kummoisena, toisinkuin ensimmäisessä raskaudessa, niin päässä pyörii huoli siitä että onkohan edes raskaus vai tuulimunako vain.. Voiko sen tunnistaa jostain oireista, vai vasta ultrassako se nähdään?
Millä viikolla ultrassa nähdään onko siellä oikeasti sikiö vai jotain muuta?
Kommentit (5)
Mulla alkoi ovulaation jälkeen jo todella runsas valkovuoto kun olin raskaana ja siitä osasinkin arvella, että olisinkohan raskaana ja valkovuoto jatkui tavallista runsaampana n. viikolle 8 muistaakseni
Mun sisko selitti että sillä sama oire ollut joka raskaudessa ja siitä tietääkin jo ennen plussausta että voi olla raskaus aluillaan.
Ok, näkynee sitten ultrassa joka on 6+3, jos näkyy. Toivottavasti.
Ap
Ja mahtavaa kuulla että on normaalia, etten hätäile suotta! ;)
Ap
Löytyipäs tuoreempi keskustelu tästä vetisestä ja poikkeavan runsaasta valkovuodosta. Normaalisti ei tällaista vuotoa mulla ole mutta nyt kun raskaus on mahdollinen (ja toivottu) jännäilen että onkohan tämä nyt mahdollisen hedelmöittymisen merkki. Ovulaatiosta lähtien on vuoto ollut muutaman päivän ajan todella vetistä ja runsasta ja hienoisesti imelän tuoksuista. Googletellessani löytyi jotakin tätä puoltavia kirjoituksia. Mutta ei kai tässä auta muu kuin jäädä odottelemaan testin hetkeä :)
Ei sitä raskaudesta voi mitään päätellä oireiden perusteella. Tai oireettomuudesta. Kyllä se sen hetkinen totuus paljastuu vasta ulrassa! Ja kyllä, runsas valkovuoto on ihan tavallista. Sikiön alun sykkeineen voi nähdä 6+ viikoista alkaen.