Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*~*~*~MAALISMASUJEN keksiviikko!~*~*~*

06.09.2006 |

Huomenta kanssasisaret!

En löytänyt tälle päivälle pinoa, joten tässäpä sellainen. En taida osata laittaa linkkiä eiliseen, joten jos se tekee kuka sen osaa.

Nyt aamupuurolle koko porukka ja sitten pihalle, palailen myöhemmin...

-No4- ja kolmen kopla + masukki rv11+2

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä kaikki taas vaihteeks päin p..ttä! Toissa yönä ja koko eilisen päivän maha kipeä että hyvä kun liikkuman pääsi, iso riita miehen kans ja jatkuvaa itkua ilman mitään syytä. Tuntuu ettei vaan jaksa mitään. Loma haaveet meni ku ei saatu lomittajaa... Mitähän vielä, tänään neuvola ja jos ei saa kuuluun sydänääniä ni repeän! Toivottavasti muilla on paremmin asiat.. =(

tanja-77 & 14 jotain...

Vierailija
2/41 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä linkki eiliseen ketjuu:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?

m=8269887&p=2&tmode=1&smode=1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/41 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuljen töihin junalla, ja tänään oli aamusta ihan täysi juna. istumaan ei mahtunut. ja voi sentään, miten huono olo tuli! tuskan hiki valui pitkin kroppaa ja kädet ja jalat alkoivat täristä.

heti kun tämä raskaus oikein kunnolla näkyy, meinaan kyllä käyttää tätä hyväkseni julkisissa liikennevälineissä. tämän aamun kaltaista en halua heti kokea uudestaan.

vieläkin on heikko olo.

ruusunpiikki 14+1

Vierailija
5/41 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas ihanan syksyinen sää. Mä taidan olla seonnut, kun sateiset aamut tuntuu niin mukavilta, sitä hellettä saikin kesällä ihan tarpeeksi. Nyt vaan kahisevia lehtiä maahan, pian ;)

Tanjalle halaus, kyllä ne sydänäänet kuuluu siellä neuvolassa, usko pois :) Ja kasvava kohtu vaatii tilaa, siitä ne mahakivut varmaankin johtuu?!

Sama täällä, repäisykivut on nyt parina päivänä tulleet takaisin. Jännää, kun niitä ei viikkokausiin kuulunutkaan.

Ja ihan kuin tuntisin välillä ihan pieniä ja hentoisia liikkeitä, esikoisesta tunsin samoihin aikoihin. Jos ne on niitä sikiön liikkeitä niin ne varmaan voimistuu ja siten vahvistaa tuntemukseni todeksi. Tämä on just se vaihe kun raskaus alkaa muuttua itselle todemmaksi... Tähän asti on ollut vähän epäuskottava olo :)

Joko muut maaliskuiset on päättäny vaunuista. Tiedän, että on kamalan aikaista tämmöistä miettiä, mutta en voi sille mitään. Vaunusysteemiä pähkäilen, kun rahaa pitäis varmaan niihin alkaa sitten säästää (ei tämä kotihoidon tuki niin mahtava ole, että kerralla sais vaunut ostettua). Kertokaas suunnitelmistanne. itse ajattelin tulevalle Emmaljungan duo edgejä, mutta kaikki on kyllä todellisuudessa vielä mahdollista... Ja varmaan niihin pitää sitten seisomalauta hankkia ja sitten vielä jotku halvat tuplarattaat kauppareissujen varalle. No, siinäpä mietittävää :I

No ehkäpä mä rauhoitun nyt!

:) Onni-Ihme ja Pieni 13+3

Vierailija
6/41 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli käytössä Brion yhdistelmät seisomalaudalla (ja vähän aikaa sisaristuimella) silloin kun esikoista ja kuopusta kuskasin. Heillä on ikäeroa 1v 9kk. Tuplamatkarattaatkin hankittiin mutta osoittautuivat turhaksi ostokseksi meille. Käytettiin parilla kauppareissulla mutta myin sitten pois. Briot laudan kanssa olivatkin pitkään käyttökelpoiset. Nyt pikkukolmosta odottaessa onkin helpompaa kun isommat kulkevat polkupyörällä, pikkuiselle ostetaan sitten mahd. kuomurattaat tai jotkut näppärät yhdistelmät. Ollaan myyty kaikki vauvatarvikkeet joten vaunut, sängyt, sitterit ym. on ostossa.

Zeldatar 14+5

Vierailija
7/41 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tanja77: mullakin oli eilen ihan uskomaton itkupäivä ja kiukku päällä, sain kauheet separit mm. kauppakassien purkamisesta! Ja telkkarin katseleminen oli ihan mahdotonta, koko ajan oli itku kurkussa kun vaan näkyikin lapsia tai jotain edes vähän tunteellista. Lopulta katsoin parhaaksi mennä sänkyyn rauhoittumaan, toistelin itselleni että kaikki on hyvin ja nyt pitää rauhoittua. Huh.

Ja nyt sit hyvillä mielin uuteen päivään ja toivotaan, että itkuisuus ei ala ainakaan työpäivän aikana...

Tasan viikko np-ultraan...

Despelote, rv 12+3

Vierailija
8/41 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan vähään aikaan kirjoitellut, lukemassa käyn kyllä joka päivä. Joku kyseli vaunuhankinnoista, meidän tenaville tulee ikäeroa 2v2kk ja ollaan päätymässä tupliin sen takia ettei vanhempi kyllä jaksa seisoa pitkiä matkoja ja toiseksi, ei pääse sinkoilemaan ympäri teitä istuessaan.. :D merkki on vielä hakusessa mutta emmaljungat jai briot ne tulee olemaan ja siis ehdottomasti semmoset missä työntösuuntaa pystyy helposti muuttamaan aisaa kääntämällä.

Meillä on esikoiselle hommattu aikanaan -04 mallin emmaljungan duo edget ja ollaa oltu niihin tosi tyytyväisiä, niissähän voi myös aisaa kääntää ja se on ollu tosi kätevää myös pikkuisen kannalta, joten suosittelen kyllä niitä. Meille nää esikoisen vaunut jää talteen ja nukutan niissä tätä kakkosta sitten..

Tänään neuvola, kerron sitte myöhemmin kuulumisia sieltä...

Vierailija
9/41 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on ihana syyssää. Meillä molemmat pojat aivastelevat ja pienemmällä nenä vuotaa, joten emme lähteneet ulos, vaan tarkkailen tilannetta :))

Eilen neuvolassa sydänäänet kuuluivat, ihanaa. hb oli laskenut, mutta yhä 123, verenpaine oli matala 93/63. painoa oli tullut vain 160g viikkoa kohden. joten ihan hyvältä näyttää vielä.

Koko aamun on alapäästä särkenyt/jomottanut aika ilkeästikin. En muista pojista olleen tällaista, omituista. On myös ollut hieman huono-olo, vaikkei ole 3 viikkoon enää ollut. Mahdanko olla itsekin tulossa kipeäksi?

Onko muilla ollut alapääsärkyä/kipua?

Kävin eilen ostamassa yhdet normaalihousut numeroa isommat, josko niillä pärjäis hetken, muutaman viikon, ja sit vois siirtyä äippävaatteisiin. Mun äippä vaatteet vaan asustaa tällä hetkellä 400km päässä. Lainasin keväällä kaverille, joka tarvitsi. nyt olen kyllä jo pyytänyt takaisin..pitäisi paketin saapua ensi viikolla :))

Mutta poikia viihdyttämään: Caius 14+2

Vierailija
10/41 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina oli lääkärineuvola ja kuulin ekaa kertaa sydänäänetkin. Raskaus etenee niin etten sitä juuri huomaakaan. Pahoinvointia ei enää ole ja kasvukipujakin on tosi vähän ja harvoin. Maha kasvaa ja eilen innostuin tilaamaan mamavaatteita H&M:ltä. Entisiäkin on, mutta halusin jotain uuttakin.

Meillä on kaikki vauvatarvikkeet vielä tallella esikoiselta. Emmaljungiin hankitaan seisomalauta ja tuplat täytyy ostaa kanssa. Esikoinen on 1v 11kk kun vauva syntyy, joten ei vielä pitkiä matkoja kävele. Vaatteet on punaista ja vaaleanpunaista, joten jos poika tulee, menee melkein kaikki vaihtoon.

Aiotaan mennä 3D- rakenneultraan, niin kuin oltiin esikoista odottaessakin. Se oli mahtava kokemus! Sukupuolen haluamme tietää myöskin. Meillä kunta tarjoaa vain tuon alkuraskauden ultran.

Sori, oli pelkkää omaa napaa. En ole joka päivä lukenut koko pinoa läpi,joten hieman pihalla ollaan muiden kuulumisista...

mallu 12+2

Vierailija
11/41 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ole ihan totaalisen ulkona kaikista vaunujutuista. ja vähän kaikista tarvikkeista muutenkin.

tällaista tämä ensimmäisen odottaminen on...

me ollaan molemmat kohtalaisen pitkiä (174 ja 193), eli työntökorkeus ainakin pitää olla sopiva. mutta mihin kaikkiin muihin ominaisuuksiin te vaunuissa kiinnitätte huomiota? mitä suosittelette ja mitä pitäisi " varoa" ?

Vierailija
12/41 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaudun mukaan joukkoonne. Olen 37 v., mies 41v. ja lapset 10, 6 ja 3 v., neljännen LA 5.3.07. Viime viikolla kävin nt-ultrassa ja kaikki oli ok. Takana on kaksi keskenmenoa (toisen sekä kolmannen lapsen jälkeen). Keskenmenopelko oli tässäkin raskaudessa vahvasti läsnä (vuotojakin on ollut), mutta nt-ultran jälkeen helpotti.

Itse olen syönyt rautaa ihan alkuviikoista lähtien, koska maaliskuisen keskenmenon jälkeen hb oli 89, eikä ihan helposti lähtenyt nousuun, viime neuvolassa oli 106.

Kerry rv 14+2

Vierailija
13/41 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti työpaikan koneelta kirjoittelen...

Huonotuulisuutta on liikkeellä, eilen minäkin kotona kiukuttelin koko illan, ja mies jo kyseli ett kuinka sä nyt noin pahalla päällä olet.

Vaunuista oli puhetta, meillä on myös vaunujen hankinta edessä. Kuopuksen vaunut myytiin pois kun en niistä oikein tykännyt, ja ajattelin ett jos vielä vauvoja tulee, niin sitten ostetaan uudet. Me varmaan päädytään ihan tavallisiin yhdistelmävaunuihin, kun kuopus tulee jo kolme, samoihin aikoihin kun vauva syntyy. Ajttelin pärjätä seisomalaudan, ja polkupyörän kanssa. Ja onhan hänellä omat rattaat, jos isommalla porukalla liikutaan. Vaunujen merkkiä en vielä ole miettinyt, mutta varmaan Emmaljunga tai Brio on se mihin päädytään. Äitiysavustuksen ajattelin ottaa rahana, ja laittaa sen rahan sitten vaunukassaan.

Mutta nyt työn pariin, ennen kuin joku yllättää vauvasivuilta, ( en siis vieläkään ole saanut kerrottua uutisia).

Petriina rv 13+2

Vierailija
14/41 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelinki jo aamusta tonne maalismasujen listalle jotain. Eli ei oo kauheesti tullu kirjoteltua, ku on ollu niin kauheen epävarmaolo, jotenki vaan tuntunu, ettei tää oo mahdollista, että oon oikeesti raskaana. Eilen sitten käytiin koko perheellä (mies, Aleksi3v ja minä) kattomassa vauvaa np-ultrassa. Siellähän hän kelli ja kaikki näytti olevan niin ku pitääki. Miehellekki tuli vihdoin sellanen olo, että ihan oikeesti ootetaan toista lasta. Aivan ihana tunne, ku sen vihdoinki tajus!

Tosta vaunu-asiasta sen verran, että meillä tyydytään esikoisen vanhoihin vaunuihin. Niitä ei todellakaan oo käytetty, ku ihan parikymmentä kertaa korkeintaan. Ne on ABC:n jotku....ei muista enää. Tosi hyvät vaunut ja halvatkin olivat.

Omasta voinnista voin sanoo, että paremminkin oon voinut. Pahaolo on päivittäin ja vatsan venymisestä johtuen nopeat liikkeet aiheuttaa nipistelyä, väsyttää huomattavasti normaalia enemmän ja tunteen ailahtelee puolelta toiselle. Eli niitä normaaleja. Ensimmäistä odotellessa ei ollukkaan mitään muuta ku liitoskipuja, joten elättelenkin toiveita, että josko tyttöä oisin tekemässä ;).

Miten on, teillä joilla on tyttö ja poika jo ennestään, onko raskauksissa ollu paljon eroja? Tiedän toki, että kaikki raskaudethan on erinlaisia, mutta itellä on ihan semmonen olo, että vois vaikka ollakki tyttö tulossa. Toiveajattelua taitaa enimmäkseen olla.

Olipa sitten poika tai tyttö, ihan yhtä odotettu ja rakastettu tulee olemaan. Onhan tätäkin raskautta yritetty jo n. 2½v ja edellistä saman verran.

Mutta nyt pitänee mennä kattoon mitä potut sanoo liedellä ja ruokkiin omia ja hoitolaisia.

Missy79 ja Masu 12+6rv

Vierailija
15/41 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän toi otsikon vipa oikeen oli...toiselle???*nauraa*

Vierailija
16/41 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen taas ollut pidempään poissa. eka pääsin lomalle ja sit iski heti kauhee flunssa, todella kivaa on kuulkas ollu.

kävin ekas neuvolas, ja kaikki ok.mulla taitaa olla maailman paras neuvola täti, me juteltiin puoltois tuntii, ja kävin heti labraskin jättään ne verinäytteet.

eka ultra olis sit ma 18.9, jänskää nähdä tää vaavi ekan kerran!!!

onko täällä muitakin jotka synnyttävät kätilöopistolla?

mä lupauduin osallistumaan yhteen tutkimukseen joka tehdään siellä.siihen liittyy useita ultra ja labra käyntejä. ajattelin et jos voin olla jotenkin avux, niin mix ei. ja saanpahan kattella vaavia useimmin ultrassa.

sitten, joku kyseli vaunuista.

mulla oli esikoisella teutonian rocky RATTAAT, ja ne oli huippuhyvät. siis poikani syntyi tammikuussa, ja silti en halunnut ostaa vaunuja tai yhdistelmiä.suosittelen muillekin lämpimästi teutonian rattaita. meil oli niis aivan mielettömät ilmarenkaat, ja kun oltiin marokossa sitten kun poika oli 1½ , niin pysty työntään rattaita hienosti rannallakin.

marokkolaiset kyl jakso kokoajan ihmetelä meidän isoja rattaita, mut anoppi vaan selitti kaikille et noi on suomest ja siel on lunta.

nytkin ostetaan sit teutonian rattaat ihan 100%. lapsikin tykkäs kun sai kattella heti alusta alkaen maalman menoa kun sitä selkänojaa sai säädettyä niin hyvin.

omasta navasta viel vähän näin lopux.

mulla oli aivan järkyttävää turvotusta heti alux, tuntu kuin olis ollut jokin dinosaurus, mut nyt helpottaa.

flunssan takia saa oksentaa aamuisin limaa mut muuten aamupahoinvointi on jo jäänyt pois.

hyvää syyspäivän jatkoa kaikille.

hanan rv 11+5 ja salamatkustaja, joka on vieläkin erittäin salainen!!!

Vierailija
17/41 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka normaalisti olenkin " helleihminen" , niin tuon helteisen heinä-elokuun, kera pahoinvoinnin, jälkeen nämä sateet on IHANIA!!

Kerry, meillä isommat lapset aika saman ikäisiä kuin teilläkin. 11, 6 ja 2 ovat keväällä kun vauva syntyy. Joko olette kertoneet lapsille vauvan tulosta/miten ovat suhtautuneet?

Mites muilla isommat sisarukset, ovatko tietoisia vauvan tulosta?

Me kerrottiin pari viikkoa sitten, kun sydänäänet oli kuultu. Tosin vanhin oli jo epäillytkin asiaa, ku äidillä maha pömpötti. tavallisesti olen tosi hoikka, joten näkyy selvästi. Ovat aika innoissaan! Tosin esikoista huolestuttaa kovasti meneekö kaikki hyvin. Ehkä sen takia kun kuopuksen synnytyksessä tuli vähän hämminkiä, tehtiin kiireell.sektio ja hän joutui viikoksi tehohoitoon.

Liikkeitä odotan kuin kuuta nousevaa! Ekalla kerralla tunsin ne 17.viikolla, tokalla 15.viikolla ja kolmannella kerralla 17.viikolla.

Vointi on ollut nyt ihan mainio....eipä mitään kummempia =)

Vaunuvinkkejä kyselleet! Kannattaa miettiä vähän minkälaiseen käyttöön vaunut pääasiassa tulee. Ulkoiletteko paljon? Vai enemmän bussissa ja kaupungilla kulkemista? Mahtuuko auton perään? Sitä on tietenkin vaikea tietää etukäteen, mutta jos meinaa pitkään nukuttaa ulkona, kannattaa olla tilavat jotta mahd.parivuotiaskin mahtuu makuulteen.

Meillä esikoinen nukkui 2-vuotiaaksi asti emmaljungan kuomurattaissa. Jalat oli vähän kippurassa. Pienemmät ovat olleet enemmän sisänukkujia.

Eipä kummempia tällä kertaa...

Ostara ja otus 12+4

Vierailija
18/41 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

TANJA;

et ole ainoa joka on kiukutellut ilman syytä eilisen päivää..tosi kurjaa ettet saanu lomittajaa, ainahan se vit#uttaa kun lomaa joutuu siirtämää, etenki jos on siihen jo valmistautunu. Toivottavasti et oo pitkään ilman lomaa...t.lomittaja :)

ONNI-IHME;

vai että vaunuja...voi helkkari, mä päätin etten edes ajattele moista asiaa ennen puoltaväliä ja sen ylitystä..siskon likka on reilun vuoden kun Puksu syntyy, joten sieltä sataa sitteriä ja turvakaukaloa sun muuta, mutta vaunuista tuskin vielä luopuvat..vähän oon katellu ilmotustauluilta kun on edullisesti käytettyjä - millon mitäkin. Mallista sun muista ei kyllä oo aavistustakaan.

Niinkun joku muukin kyseli, niin mitä niiden vaunujen hankinnassa tulee ottaa huomioon? Työntökorkeus varmaan ainakin..mutta mitä muuta??

(.) Mä meinasin eilen jäädä lenkille...iski ihan järkky jomotus ja vihlonta vasempaan lonkkaan, ja tuohon (sattuukohan kohdalleen) suoliluun kohdalle - siis niitä niveliä ja luita kolotti ihan sikana, käveleminen oli TUSKAA. Muutenki lenkki (vaikka onkin jokapäivänen 6km) tuntu jotenki tosi raskaalta tallata, läähätin ja puuskutin jo puolessa välissä, vaikka tuon saman lenkin oon kiertäny viimeiset 5-vuotta liki joka päivä! Loppumatkasta sitten itkua vääntäen tallasin hipihipihitaasti kotia kohden..koirakin hiukka ihmetteli. Illan mittaan jomotus lieveni ja hävis kun lepäili. Kumma juttu, näinköhän sitä uskaltaa tonne lenkille tänään lähteäkään.

Muuten olo on ihan jees, vähän vielä väsyttää ja JANOTTAA, mutta ei juuri muuta, välillä on jomoja ja vihlontaa, mut ne on vaan hetkellisiä..jotain painavampaa jos nostaa (en oo vieläkään oppinu mitään) niin voi varautua että kohta " kirvelee" ja vihloo hetken aikaa.

Aion uskaltautua ratsastamaankin tässä loppuviikosta, vanhalla suokilla joka on pomminvarma..sain luvan tyytyä tuntiin jolla vaan taivutellaan ja väännetään käynnissä ja korkeintaan kevyessä ravissa..istunta treeniäpä tietenkin..krääk. No, tekee ainakin tosi hyvää mun alaselälle joka alkaa jo kränätä.

Nyt, noutamaan kahvipuuta ulkoa sisälle...alkaa olla kasvipaljous eikä huonekalut mahdu enää mihinkään...täytyy karsia kai kasveja :( just kun ne on alkanu hyvin kasvaa.'

Tappert ja Puksu 13+3

Vierailija
19/41 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ku en ole hetkeen taas käyny seurailee muiden vointia...

mä oon megaväsyny,joka ilta suht aikasin nukkumaan,aamulla kukonlaulun aikaa ylös ku ei saa nukuttua,päiväl 2h päikkärit,paitsi tänää jäävät välistä ku 45min päästä tulee kaverin likka hoitoon hetkeks..ja aina vaan väsyttää ja särkee päätä.

ruoka ei maistu pahemmin,mut sit ku saa ruuan eteen niin kyl sen syö mut ei se hyvää ole. tosin toi äskeinen tekemäni lasange oli kyl onnistunu=)

joo-o nännin päihin on muutaman kerran ilmestyny kuivunut maitotippa :O eli maidontuotanto alkaa varmaa taas aikasin ja sitä tulee paljon jos samanlail ku esikoisesta=/

ja mitähä viel,öö,sydänäänet kuultu ekan kerran \o/ terkka sano et on tosi liikkuvainen,doplerin alta mentii kauheeta kyytiä karkuun=)

kohdunpohjan korkeus on aika huima,häpyluun ja navan puol välis jo kasvaa xD esikoisesta n.rv16-17 oltii siellä korkeuksilla..tulee iso maha...paineet oli päin peetä,lisää salmiakkia napaan :P

esikoisen kans en jaksa tehdä mitään,poden huonoa omatuntoa ku toivoisin et hän nukkuis isin koko työpäivän ajan ku ite oon nii poikki=(

onneks kummitäti lupaili käydä katsoo tolle ipanalle kuravaatteita ni pääsis toinen ulos ees kunnol möyryämään,tääl meinaa sataa joka halvatun päivä.

huomenna mennää esikoisen fysioterapiaan ekaa kertaa,jos saatais likka pikkuhiljaa kävelemään vaikkapa...saattais helpottaa äitin elämää kummasti..

vaunuasiat on meillä mietinnän alla,tuplat pitää var,aa käydä ostamassa...kuhan saatais ensi se isompi auto...

onko muilla alkanu jo himohalut hyrräämään? alkaa meillä mies näkemää valoa tunnellin päässä jo,pikkuhiljaa tulee takasin nuo kadonneet himot mullekkin xD

Vierailija
20/41 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

painoa ei ollu tullu ku 100g/kuukaudessa x) hienoa...

rv 13+4