Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*~*~*~MAALISMASUJEN keksiviikko!~*~*~*

06.09.2006 |

Huomenta kanssasisaret!

En löytänyt tälle päivälle pinoa, joten tässäpä sellainen. En taida osata laittaa linkkiä eiliseen, joten jos se tekee kuka sen osaa.

Nyt aamupuurolle koko porukka ja sitten pihalle, palailen myöhemmin...

-No4- ja kolmen kopla + masukki rv11+2

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaunuista oli ollu puhetta täällä - eipä ollut tullu mieleen vielä miettiä niitä. Johtuu varmaan siitä kun esikon vaunut on tarkoitus ottaa käyttöön varaston perukoilta. Ne ovat siellä olleet noin viimeisen puoli vuotta kun poitsu päätti että ei istu niissä enää. Että senkin takia varmaan unohtunut koko vaunu asia kun eka käytti niitä kuitenkin suhteellisen vähän aikaa, reilun 1.5 vuotta. Joten tuskin sitten 3v niitä tarvitsee. Kauppa on lähellä ja isommilla reissuilla ollaan aina autoillen joten eiköhän me vanhoilla pärjätä.

Neuvolasta oli puhetta myös. Täällä kaupunki säästää ja minulla on seuraava neuvola vasta viikolla 19, olis ollu viikolla 20 mutta terkalla oli loma silloin niin sain edes viikon aikaisemmin tuon! lääkärineuvola oli siis silloin 10+ viikolla ja siitä olis pitäny odotella viikolle 20... saas nähdä onko sitä seuraava sitten vasta viikolla 40 :)

Mutta tänään soitin terkalle ja kyselin josko sydänääniä voisi käydä kuuntelemassa ennen tuota seuraavaa käyntiä ja sehän antoi minulle ajan heti huomenaamuksi! Aikoi katsoa ultralla ja kuunnella ääniä :) Se täti on aika ihana - antoi ajan ennen kahdeksaa, eli ennen työnsä alkua että pääsen sinne ennen töihin tuloa.

Jospa tämä huoli sitten hiukan hälvenisi kun ei vielä liikkeitäkään tunnu ja voi mennä vielä kauan kun esikostakin tunsin vasta joskus viikolla 22. Silloin ei osannu vielä huolehti oikein mistään, mikä siinä on kun nyt pitää alkaa panikoimaan?!

Vaateongelma senkuin jatkuu - jotain tuolla mahassa ilmeisesti kasvaa kun ei vaatteet enää mahdu päälle. Mulla on myöskin sama tuntemus kuin Tappertilla että maha on pullahtanut esiin yhdessä yössä :)

Joo...vielä hiukan työpäivää jäljellä ja sitten pääsisi jo haistelemaan tuota ihanaa syysilmaa ja sadetta! Kovasti on tämä raskaus tehnyt minusta monen muun lailla syysihmisen.

aupale 14+0 (vau, taas uusi viikko!)

Vierailija
22/41 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIIMULI;

ei toivoakaan, makuuhuoneessa on hiljasta kun huopatossutehtaalla, korkeintaan mun kuorsaus rikkoo hiljaisuuden. Odottelen milloin jotain heräilis, mies alkaa olla jo aika epätoivonen.. :(

Millon tää järjetön jano loppuu? Tuntuu ettei mikään riitä, juon tuopillisen ja puolen tunnin jälkeen on niin kova ja no että voisi kuvitella ettei ole saanut juotavaa koko pvänä! Päivän aikana tulee juotua ainakin 3litraa, aiemmin kun en juonut paljoakaan niin tuntuu tosi hurjalle.

Uuh, nukuin just 1,5tunnin päikkärit ja nyt olo on ihan " titityy" ..mites paljon te muut juotte kahvia, jos siis juotte? Kun siitäkin oli jotain rajotuksia olemassa, mietin että paljonkohan uskaltais juoda, aiemmin kun join ihan kuppikaupalla moneen kertaan pvässä. Nyt enää aamusella pari kupillista (isoa, ei niitä pikkukuppeja!), ja jos jaksan keittää niin iltapäivällä yhden ison kupillisen, eihän se vielä liikaa ole?? Muhun ei ole kofeiini vaikuttanu enää iäisyyteen kun oon juonu kahvia jo toista kymmentä vuotta suuria määriä, joten onko siitä sitten suurempaa haittaa?

Meille esikoista odottaville oli muuten siinä VAU-kirjan " isälle" puolella vinkkejä vaunujen hankintaan!! Hoksasin tossa just kun sitä äsken selailin.

Tappert ja Puksu kyselyiässä taas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitääkin käydä vilkaisemassa sitä isukin puolta ko. kirjasesta. mä en kyllä tiedä miten me mitään vaunuja saadaan autoon koskaan mahtumaan, siellä kun on jo takatilan vievä häkki kahdelle koiralle...

kahvin juonnin rajoituksia en tiedä/muista, mutta ko. neste ei maistu mulle enää laisinkaan. jonain aamuna töissä vähän olen kahvia juonut, mutta en sit enää myöhemmin päivällä. tuntuu ihan oudolta olla ilman...

Vierailija
24/41 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...valitettavasti. Jotenkin on heti sellainen tukala olo :(

Rattaista ollut puhetta, en ole oikein vielä jaksanut nuihin ratas asioihin keskittyä, jos nyt ensin muuttais ja silleen. Itse pidän tärkeimpänä vaunuissa sitä, ettei se lapsi makaa siellä jossain maantasolla, mun seläkä sanoo sopimuksen irti, jos pitää kumarrella aina jonnekkin puolen metrin korkeuteen kun lapsi on siellä vaunuissa. MItkä ovat siis korkeimmat vaunut ? Ekan kanssa oli ensin makuurattaat, käytetyt mutta ehdottoman hyvät kevät vauvan kanssa, koskapa kevät vauva on vielä seurraavan talvenkin aika vauva ja nukkuu siellä vaunuissa :)

Toinen asia on renkaat, missä liikut ? Minä liikun enimmäkseen sorateillä, mutta myös asfaltilla. Olen nähnyt yhdet sellaiset juoksurattaat, joissa on siinä eturenkaassa jouset, se ei " tökkää" vaikka sattuis joku kuoppa olemaan tiellä. En kuitenkaan juokse joten juoksurattaat tuntuu vierailta. Lisäksi ne on aika kapeat jos lapsi sattuu olemaan pulskempi tapaus :)

Ja neuvola jaksaa ihmetyttää minua, olen käynyt yhdesti neuvolassa ja seuraava käynti pitäisi olla lääkärineuvola, mutta kun neuvolan tätillä ei ole niitä aikoja, vaan käski soittella loppuviikosta uusiksi. Seuraavia aikoja olisi tarjolla 2-3 viikon päähän... eli ollaan jo viikoilla 15-16 !

Edelliseen neuvolaan verrattuna...huoks...mitenköhnä sen neuvolatädin saisi tänne... hmmm....

Niin, piti sanomani, kun monella tuntuu olevan pieniä lapsia, niin itse meinaa välillä unohtaa kuinka helppoa on kun ensimmäinen lapsi on jo 10v :) Osaa käydä kaupassa, auttaa kotitöissä ja laittaa jopa ruokaa. Lisäksi olen sanonut, että vauva kuulee niin ei voi enää riidellä asioista, pitää keskustella ;) Toiminut ainakin tähän asti hyvin :D Saa nähdä millaisia taisteluita tässä on vielä edessä... voihan se olla, ettei se olekkaan niin kiva, vaikka sukulaislapsista onkin kokemusta.

Nyt hetken levolle, sitten ruuan laittoon :)

t.punkeli rv13 + jotain päivia perään

Vierailija
25/41 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

RUUSUNPIIKKI;

Meillä on vähän sama ongelma, koko porukalla ei millään mahduta autoon, pikku golfiin. Jos lähdössä on koko jengi niin autoon pitäis änkeä kaksi aikuista, vauva turvakaukaloineen ja vaunuineen sun muineen tavaroineen, ja kontin valtaa kaks koiraa.

Päädyttiin siihen että koirineen päivineen me tuskin liikutaan juur minnekään, ehkä mummolaan, mutta ei sinne vaunuja tarvii, kun sinne voi hankkia jotkut vanhat rytkyt.

Oikeestaan, kun siskon elämää pienokaisen kanssa oon seurannu, niin eihän nuo oo tainnu kuljettaa vaunuja kototerassilta mihinkään, ainakaan autolla, mökillä on huonot vanhat vaunut jotka halvalla sai, ja muualle ei vaunuja tarvikaan.

Joten eiköhän sitä pärjätä, myöhemmin semmoset " kaupunki-aurinkovarjo-rattaat" meneeki tosi pienee tilaa..eikös?

Tuskimpa jokaisen vauvallisen koiranomistajan tarvii tila-autoa sentään hankkia :) Hope so..

Joo siinä VAU-kirjassa tosiaan on s.24 välinetietoutta meille tietämättömille...hyvä niin :)

Kyselyikäni jatkuu;

Missä kohdilla suunnilleen menee kohdun ylä" raja" tällä hetkellä (rv13+3)?

VAU-kirja-raamattuni kertoo että rv15 kohdun korkein kohta olisi 8-10cm navan alapuolella, ja korkeammalla kuin lonkkaluut.

Kuitenkin koko alamasu navasta sentti pari alaspäin tuntuu kovalle, eihän mulla kyllä olekaan navasta lonkkaluiden tasalle kun muutama sentti! (siis jos lonkkaluut on noi ylimmäks tuntuvat luut lonkista lähtien, noi mutikat mitkä laihoilla ihmisillä näkyy alamasun molemmin puolin, ollapa laiha..), Oikeesti, mä olen NIIN lyhyt selkänen, että esim. istuessa noi lonkkaluun? päät on ihan navan tasalla...voiko olla? täytyy ettii netistä kehonkuva (missä olinkaan biologian tunneilla??)...

Nyt menen kyllä pois, kohta tarttee lähtee töihinkin..

Tappi ja Puksu

Vierailija
26/41 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne on just ne lonkkaluut joita ajattelinkin! Ainakin Suomen terveellisimmän kirjan mukaan..miten mä voin olla niin lyhyt selkänen! Kuitenkin, mun vyötärö (olematon) on navan kohdalla, samoin lonkkaluiden " ylin kohta" . Onko nyt sitten mun kohtukin sillä tasalla?

Tappi menee nyt ihan kokonaa

Vierailija
27/41 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin mekään paljoa koko porukalla reissataan. ensi kesänä ehkä, silloin on sit mukana vielä miehen silloin reilu viisivuotias. ja isokokoinen sellainen. mutta varmaan noi harvat reissut onnistuu. ei kannata tässä vaiheessa niistä murehtia kun vihdoinkin tämä odotus on totta!

mulla on ensi viikon ke toinen neuvola + eka lääkäri. eniten odotan niiden sydänäänten kuulumista. sitä en ole vielä saanut kokea. kateellisena luen toisten kokemuksista äänistä jo paljon aikaisemmilla viikoilla...

Vierailija
28/41 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen etäpäivä sairaana ei ollut kovin hyvä idea, kun pidin palaveria sohvalla mutkalla istuen ja selkähän siinä meni kipeäksi. Tänään sitten päätin työkoneeseen olla koskematta ja sairastaa ihan reilusti. Toki teidän muiden kuulumiset pitää päästä lukemaan, sitä ei lasketa :D

Ruusunpiikki: kerroit hankalasta junamatkastasi töihin ja kuulostaa niin tutulta nuo tuntemukset. Itsellä on ollut useaan otteen vastaavanlaisia tilanteita joissa ei ole päässyt istumaan. Kerran olin h&m:llä jonottamassa sovituskoppiin ja tuntui että pyörryn siihen paikkaan odotellessa. Lamput paahtoivat ja hiki vaan valui, oksetti ja huimasi. Kauhea kokemus kun ei kehdannut siihen lattiallekaan lysähtää! Sovitusjonossa vaan kun ei ole etuoikeutta jatkossakaan koppiin pääsemiseksi niinkuin julkisissa joten parempi varmaan pysyä poissa :P

Heh me ollaan varmaan ekat, jotka vaunut on jo ostaneet. Ei kyllä ollut tarkoitus mutta kolmipyöräiset kaksostenrattaat (ikäeroa tulee 1v10kk ja meidän poika ei seisomalaudassa taitaisi pysyä) oli hakusessa ja kun ne olivat viikonloppuna reilussa alennuksessa Lastentarvikkeessa niin mies halusi ne jo mukaan. Esikoiselle me ostettiin alkuun perusyhdistelmät Haberkornit ja hyväthän ne oli, vaikka itse en vannokaan sen kääntyvän aisan nimeen, kun ei sitä loppujenlopuksi tarvittu kuin pari kertaa. Nyt varmaan ratasvaiheessa kyllä sille on käyttöä niin lapsi näkisi mihin ollaan menossa. Myytiin ne kuitenkin keväällä pois ja ostettiin Traxx Marlin 3 joggerit vaikka ei kylläkään juoksurattaiksi, kun ei juosta, vaan niiden liikuteltavuuden takia. Ne ovat olleet loistava ostos, tosi ketterät! Vielä pitäisi hankkia pehmeä kantokoppa tulokasta varten jota voi sitten vaihtaa uusien ja näiden nykyisten välillä tarpeen mukaan.

Hanan: Me tullaan kans kättärille synnyttämään, jossa esikoinen tuli maailmaan. Höh minä olisin myös kiljuen ilmoittautunut ylimääräisiin tutkimuksiin jos olisi tarjottu! Ei niitä ultria ole koskaan liikaa :)

Mietinnän alla on vielä ilmoittaudutaanko tällä kertaa haikaranpesään vai ei. Esikoista sinne ei voi viedä kun muuten miehen aika menee pikkuherran viihdyttämiseen käytävillä. Jos raaskitaan pariksi yöksi antaa poika mummolaan niin sitten voisi haikaraankin ajatella. Toinen vaihtoehto minulle olisi, että menisin tavalliseen huoneeseen ja olisin vauvan kanssa kahden pari päivää, jos mies jää kotiin esikoisen kanssa. Tää voi kans olla melko aikaista kysyä, mutta miten te muut olette ajatellut perhehuoneen kanssa tehdä?

Miimuli: Täällä on kyllä tosi hiljaista himorintamalla vielä, mutta laittaisin sen tämän jatkuvan pahoinvoinnin piikkiin. Saa nähdä miten käy, kun olo paranee..

Tappert: Elä mee pois, ihanaa että jotkut jaksaa noin aktiivisesti kirjotella :) Minä en tuosta sf-mitasta osaa sanoa kyllä mitään. En yleensäkään tajua miten ne terkat sen tuntee kun ite en saa mitään kosketusta yläreunaan :o Hoikka olen kyllä normaalitilassa, mutta johonkin se kohtu vaan hukkuu selällään vaikka pystyssä on ihan järjetön pallo toi maha. Parhaiten ton kohdun tuntee aamuisin ja silloin olen liikkeitäkin jo tuntenut.

Paluu sohvalle..

Taya ja napelo 14+5

Vierailija
29/41 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kohdun korkeus kannattaa mitata häpyluusta. Saa helpommin kuvan siitä korkeudesta, mulla kans tuo lonkkaluiden taso ei oikein anna kuvaa, missä mennään.

Mutta jos mie mittaan siitä häpyluusta kohdun korkeuden (mikä kyllä oikeasti vaihtee mulla päivän mittaan, illalla on paljon matalemmalla) niin kohdun pohja tuntuu just nyt n. 10cm häpyluusta. Iltaisin on vain joku 5-6cm. Silloin illalla se kohtu tuntuu nojailevan enemmän eteen/ulos päin.. Olipas taas järkevää tekstiä! *nauraa hölmöydelleen*

Onni-Ihme&Pieni 13+3

Vierailija
30/41 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nyt on 13+5..meinasin ihan etuilla :D

Vierailija
31/41 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vaan hössöttämään, että kuinka nopeasti aika kuluu! Nyt on jo toukokuistenkin lista täällä. Vastahan sitä ite tikkua apteekista kotiin kiikutti! *raapii päätään*

Alkuraskaus meni jotenkin ihan ohi. Eikö sitä uskaltanu oikein uskoa/luottaa, että tosiaan olisi raskaana, vai miten se sillai vaan sujahti?!

Noh, nyt mä väistyn täältä huomiseen asti, ehkä ;)

O-I&P

Vierailija
32/41 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans yks, joka nauttii syksyn tulosta: pimeää, lehtiä, sadetta ja VIILEYTTÄ! Ah tätä suomalaista syksyä! Kun vaan vielä pääsis sienestämään.

Vaunuista: meillä on oran yhdistelmävaunut, joihin oon ollu enemmän kuin tyytyväinen. Varmaan joka vaunumerkistä löytyy jotakin huonoa. Ainoa huono juttu noissa vaunuissa oli rattan haararemmissä- se on liian etäällä lapsen haaroista, joten lapsi voi valua alaspäin kun aloittelee istumista. Remmi ei siis tue kunnolla lasta. Mutta eipä tuo suuri ongelma meille ole ollut ja nyt kun poika on 14kk, remmin sijainnilla ei ole (ollut aikoihin) enää merkitystä. Ihan parasta noissa vaunuissa on ilmakumirenkaat (ihan huiput lumessa ja loskassa) ja jalkapeitteeseen integroitu hyttyssuoja. Eli se kulkee aina mukana, kun jalkapeite on käytössä. Jalkapeitteitä tulee 2kpl aina Oran vaunuihin, tai ainakin meille tuli. Mun mies on pitkä, joten aisan korkeussäätö on ollut hyvä ominaisuus noissa vaunuissa. Ja aika edullisetkin ovat. Lapsien ikäeroksi tulee 1v9kk, joten ostamme varmaankin sisaristuimen. Ja onhan meillä sit vielä noi sateenvarjorattaatkin.

Autosta: me ei olis pärjätty mitenkään ilman farmaria! Farmari oli pakko olla jo ennen lapsia, sillä harrastukset vaativat tilansa autossa =) Eli aina oli jompikumpi harrastuksissa kauhean välineistön kanssa. Ihan pelottaa, et miten me tuohon mahdutaan sit kahden lapsen kanssa kun koirakin on melkein aina mukana. Me kun reissutaan paljon. Pitää hätätapauksessa jättää vaunut kotiin ja ottaa vauvalle rintareppu ja esikoiselle selkäreppu (ergo). Näin päästään metsään ja poluillekin, jossa usein käydään. Ostettiin vuoden alussa ilmastoitu auto ja se on ihan must. Oltas kaikki oltu tosi kiukkuisia automatkoilla, koira mukaan lukien, jos ei olis saatu kunnon viilennystä autoon tänä pitkänä ja kuumana kesänä.

Hiuksista: joskus oli tästä puhetta. Mulla hiusten rasvoittuvuus vähenee raskaana ollessa. Nyt ei niin paljon kuin viimeksi. 4kk synnytyksen jälkeen hiukset lähtivät. Raskaana ollessa hiuksia ei irronnut juuri lainkaan, ei edes sen normaalin verran. Sit ne lähtikin kerralla ja melkein itketti mennä suihkuun kun tiesi tulevansa sieltä kaljuna pois, tukka viemärissä.

Olikohan mulla vielä jotakin asiaa? No, toka neuvola (lääkäri) on huomenna. Paino on alkanut nousemaan, kun ei ole juuri nimeksikään pahoinvointia tai oksentelua ja ruoka alkaa pikkuhiljaa maistumaan. Miinuksella oon enää siis 3kg. Tänään on tullut syötyä aika suolaista ruokaa, joten voi olla, ettei miinusta ole huomenaamuna kuin kilo pari =)

Illan jatkoja kaikille!

rimma 13

Vierailija
33/41 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toteaa heti perään, ettei taida ehtiä paljon palstalla roikkua, mutta jos nyt joskus kuitenkin. Yksi syy on tämä meidän kamala kone, jonka käynnistyminen kestää yli puoli tuntia ja toinen syy nukkuu ulkona vaunuissa...

Toista siis odotetaan ja esikoisella nyt ikää 1v 8kk. Gandalf80:n kanssa taidetaan olla Tammiksia 2005.

Vaunuista: meillä on uutena ostetut Brio Kombit (ei vielä heittoaisaa, mutta se helppo kopan irroitus pyörästöstä) ja sitten Gessleinit 2002. Briot on siitä EHDOTTOMASTI paremmat, että pyörät voi jättää terassille ja tuoda vain kopan sisään. Gessut pitää raahata sisälle kokonaan. Toisaalta Briot ei mahdu minun autooni kuin siten, että istuinosa on sisällä ja pyörästö peräloosissa. Mitään muuta ei siis mahdu mukaan.

Tuplat haluan ehdottomasti, koska kävellään joka päivä vähintään mummulaan 1,5 km enkä usko, että poika vielä talvella jaksaa niin pitkästi yhtämittaa. Täällä maalla kun asutaan harkitsen vakavasti Oran tuplia. Ovat sopivan suuret. Siis tarkoitan tilavat.

Omasta navasta sen verran, että se tuntuu siirtyvän kauheata vauhtia kauemmaksi selkärangasta!!! Järkyttävä pötsi. Iltaa kohti turpoaa aina vielä lisää. Tulevalle mummulle on varmaan pakko kohta kertoa. Jee jee...

Äitiyspäivärahasta sen verran, että sain edellisen rahan KTV:n päivärahan perusteella eli se ei kelpaa enää. Olisi pitänyt olla palkkatulosta. Ei tässä muuten mitään, mutta minulle olisi viimeksi tullut sama päiväraha tulojen tai päivärahan mukaan, mutta otin päivärahan mukaan, koska silloin ei tarvinnut viedä Kelaan kuin yksi paperi. Muuten olisi tarvinnut kerätä kauhea kasa todistuksia, koska olin ollut monessa paikassa yhtä aikaa pieniä pätkiä. Tuli aika kallis erehdys. Päiväraha jää näin 300¿ kuussa edellisestä. Ei harmita ei KUN V*******A!!! No rahaahan se vain on. Heh heh :/

Muuten menee ihan hyvin. Öllöttää kyllä edelleen, mutta niin öllötti veilä tähän aikaan viimeksikin.

rouva77, poika ja rv 14+6

Vierailija
34/41 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ensin omassa duunissa ja sitten vielä miestä auttamassa, päikkärit jäi kokonaan väliin ja nyt silmät harittaa.

Me myös mennään Kättärille, siellä on kaks ekaakin tullut. Osallistuin myös siihen tutkimukseen, mutta siinä ultrataan vain kohdunkaulaa ja kohdun sienämän paksuutta ei niinkään asukkia (ainakin mulla ekalla kerralla oli noin). Kyllähän se asukki siinä vilahti, mutta kätilö keskittyi enemmän noihin ed. mainittuihin juttuihin. Voihan se olla että niillä on useampi tutkimus meneillään.

Vaunuista: me käytetäänkuopuksen vanhoja Teutonioita, on niin hyvässä kunnossa. Mulla on yks tuttu pariskunta (kans tosi pitkiä) ja he ostivat I´qoo (tai jotain) vaunut. AT- Lastentarvike myy ja netistä löytyy niiden sivut. Noi vaunut on todella hienot, mutta sikakalliit. Jos kävelee paljon kannattaa kiinnittää huomiota keveyteen ja renkaisiin. Autoilevillehan vaunut tuottaa aina päänvaivaa. Meilläkin menee auto vaihtoon, ei enää penkit riitä, tila-auto on seuraava vaihtoehto tai HKL:n bussi, niikuin kaverit kiusaa.

Ei tainut olla liikkeitä nuo eiliset, ainakaan tänään ei ole ollut minkäänlaisia tuntemuksia. Väsymys alkaa pikkusen helpottaa ja oksentelukin taitaa olla taaksejäänyttä. Vielä kun tuo masu pullahtais kunnolla esiin, ettei näytä vaan lihavalta niinkuin nyt.

Kotihommat kutsuu.

Tervetuloa uusille.

-m- rv 14+2

Vierailija
35/41 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä sitten mun tuurilla tietysti kävi että la-su yönä alkoi kirkas verinen vuoto ja Kätilöopistolle soiton jälkeen alkoi kamalat kivut. Vuoto loppui onneksi sunnuntaina. Huoli oli järjetön että menikö se nyt kesken.. Tänään sitten kävin ultrassa ja siellä löytyi normaali syke ja vilkas pieni ihmisen alku :) Eli kaikki on hyvin. Kätilö sanoi että syytä noihin raskauden aikaisiin vuotoihin ei ole löydetty. Usein vauvat kuitenkin ovat terveitä vaikka vuotoa olisikin ollut. Mikäli ei siis ole tullut keskenmenoa. Tuli tuossa äsken miettiessä mieleen, että tietääkö kukaan mistä tää veri tulee? Tuleeko se kohdusta asti vai jostain " matkan varrelta" ?

Tappert, mulla on kolme koiraa. Kaksi kiinanharjakoiraa ja yksi löwchen. Kaikki siis kääpiökoiria. Olin nuoremman harjan kanssa näyttelyssä ja se sai eri3:n. Tarkoituksena oli kyllä ollut ilmoittaa toi leijonapoika sinne näyttelyyn, en tiedä miten on laput mennyt noin pahasti sekaisin... Mä olen nyt kolmisen vuotta juossut näyttelyissä omien ja vieraiden koirien kanssa. Kesäisin lähes joka viikonloppu :D Rakas harrastus ;) Kammottaakin ajatus että joutuisin pitämään sieltäkin mammalomaa, kun ei sen jättimahan kanssa varmaan kehään loppuvaiheessa enää asiaa ole, kun ei pääse maasta enää ylös. Kääpiörodun haittapuolet :D

Niin ja la selvisi myöskin ultrassa, se on 2.3 :)

Vierailija
36/41 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEIDI;

Älä suotta pidä kehistä mammalomaa, siirry vaihteeks esittämään mun lappalaista :) Se on täys idiootti joten ei tarvi ees kumarrella, eikä paljon niiailla nauhoja vastaanottaessa *virn..

mä en osaa esittää koiraa (kade), enkä taida koskaan oppiakaan, joten tuota piskiä ei nlyssä ole käytetty kun pari kertaa. Ykköstä tippuu ja siihen se sitten jääkin.

Ajuria on turha enää kehään raahatakaan kun mokoma oppi pelkäämään tuomareita, ja on muutenkin " lättäpää ja lappukorva" , ei siis saa kakkosta parempaa..mut kotikoirina ja metsällä noi molemmat juustopäät on ihan ok. Toisella ajetaan pupua ja toisella kirmataan verijäljellä.

No voi p..nyt mä sitten unohdin mitä muuta oli mielessä..kettu. No ei voi minkään, lähden syömään pitsaa ja loitontamaan napaa selkärangasta, vaikka..eipä se koskaan ole kovin lähellä ollutkaan. Pah..

Tappi - palannut töistä terrorisoimaan palstaa :)

Vierailija
37/41 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten pirullista jos koira oppii pelkäämään tuomaria. Ja jos vielä tuomarin toimesta niin kivaa on. Eräs tuomari kun ainakin on sellanen että kokeilee koiran luonnetta aika rankalla kädellä (nostaa hännästä peräpään ilmaan, taputtelee aika kovasti jne..) niin tästä ei kovinkaan moni junnuikäinen nuori koira tykännyt, varsinkaan kun kyseessä on hieman varautunut rotu.. Oma koira ei välittänyt, se ei varmaan pistäisi pahakseen vaikka sen laittaisi solmuun :D Mutta kovaan ääneen tuomari sitten saksaksi kirosi kun toinen korva ei pysynyt koirallani ylhäällä :S Jotta näin :D Tämän nuorimmaiseni jätin nyt kotia kasvamaan joulukuuhun saakka, kun on niin keskenkasvuinen vielä. Sitten mennään Voittaja-näyttelyyn. Leijonapojalle pitää sertejä hakea nyt ahkerasti että saadaan valioksi. Yksi koiristani taas ei ole näyttelytasoinen alkuunkaan, mutta yhden sertin on eräs tuomari erehtynyt antamaan :D Ja tuomaritietoisuus on eduksi siinä kun ilmoittaa koiraa näyttelyyn. Ihan tiukimmille ei kannata laittaa jos koirassa on joku vika (eli niinkuin yhdellä koirallani on täysin virheellinen pää, toinen on liian suuri, ja kolmas on vielä liian kevyt ja etuosa puutteellinen).

Nyt oottelen innolla niitä vauvan liikkeitä, ei ole tämäkään ilmeisesti siitä rauhallisemmasta päästä niinkuin ei tuo esikoinenkaan ollut. Väsymyskään ei enää ole niin ylitsepääsemätön, vaikka kyllä voisin mennä jo nukkumaan :D Ihan on erilaista virtaa, jaksaa koirienkin kanssa tehdä pitkiä lenkkejä.

Ja nyt tajusin että kermaviili puuttuu ruuasta ja nyt pitää sitä lähteä vielä ostamaan :D:D

Vierailija
38/41 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rattaista: Meille hommataan ilmeisesti emmaljungan kuomarit, ratasfriikkinä meillä on ollut jo vajaa 30 kipaletta rattaita tässä reilu 4½v aikana ;) Nyt on nuorimmainen 3v1kk ja rattaita ei ole ollut puoleen vuoteen, mitä nyt sateenvarjorattaat takakontissa.

Autosta: Meillä opel vectra -93 jossa pitäisi matkustaa vauvan synnyttyä 3lasta, 2 aikuista ja 2 koiraa, joten auto menee vaihtoon ja farmari saa tula taloon alkuvuodesta.

Nyt juomaan, myöhemmin taas palataan :)

rv 10+6

Vierailija
39/41 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on Emmaljungan yhdistelmät vm-03, esikoisella rattaina välillä käytössä. Ja autossa on pienet matkarattaat, Graco merkiltään. Nuo Emmaljungat kun ei jostain ihmeen syystä kovin pieneen tilaan mene vaan vievät lähes koko takaluukun tilan :D

Ja autona on VW Golf Variant, mikä varmaan menee lähiaikoina vaihtoon kun alkaa olee jo niin paljon huollettavaa että mieluummin ne rahat sitten laittas uuteen autoon. Meillä ei farmaria pienempää autoa edes harkita kun on tuota " laumaa" ens vuonna sitten 2aikuista, 2lasta ja 3koiraa.

Vierailija
40/41 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips, itse en ainakaan hinku haikaran pesään.En ole mitenkään innoissani mistään itse synnytyksestä lievin kipulääkkein. Luin jostain jotain kauhukertomuksia, joten ei kiitos minulle.

Haluan jonkun kunnon kätilön tuekseni ja kunnon kivunlievitykset. Esikoisen kanssa meni sairaalassa 18h, pitkää ja erittäin kivuliasta sellaista. viimeiset neljä tuntia meni ihan luomuna,koska mulle nousi kova kume ja ne ei antaneet enää enempää epiduraalia.Joten taju pois vaan heti alkumetreillä!!!

Käsittääkseni kättäril on niit perhehuoneita, ja näin silloin viimeksi siellä osastolla perheitä;äiti,isä esikoinen ja vauva-tyyliin.

Vaikka poikani on jo 5 vuotta ja sitten ens keväänä jo 6 niin en haluaisi olla hetkeäkään erilläni hänestä.En halua hänen ajattelevan että äiti haluu olla vain vauvan kanssa.Meillä on nyt todella tiivis ja rakastava suhde, että olenkin erittäin hermostunut miten tulee tapahtumaan sitten ens keväänä.

Olen ajatellut karkaavani sairaalasta sitten heti seuraavana päivänä koska pakollakaan ne eivät voi minua siellä pitää.

Mitä nopeammin pääsen kotiin, esikoinen pääsee tutustumaan pikku veljeensä/ siskoonsa, ja saadaan sitten aloitettua uusia ajan jakso elämässämme.

Että sellaista tällä kertaa.

Hanan