Vaaleaa peitettä nielussa, onko aina bakteeri?
Tietääkö joku varmaa tietoa, eikä mutua, että mistä yleensä johtuu vaalea peite, n 2 cm läpimitaltaan, nielussa? Ei siis nielurisoissa, vaan takana nielussa. Onko se aina bakteeri tai voiko korona oireilla niin tai tavallinen flunssa? Mitään muita oireita minulla ei ole kuin vaan tuo peite yhdistettynä kurkkukipuun. Sellainen oli jo pari päivää sitten ja sitten peite lähti pois ja kurkkukipu parani samalla kokonaan. Nyt on tullut kuitenkin uudestaan uusi peite ja kurkkukipu, en muista, onko samassa kohdassa. Onko jollain kokemusta vastaavasta?
Kommentit (15)
Mulla on ollut ihan viruksesta johtuvaa. Oireet samat kuin angiinassa, mutta ehkä vähän lievempi kurkkukipu eikä kuumekaan ihan 39 - 40, minkä mulla angiina nostaa. Lääkäri oli ihan varma kurkun nähdessään, että on angiina ja määräsi penisilliinin, mutta soitti seuraavana päivänä, että äläpä syökään sitä, ei ole bakteeria.
Minulla oli virus vastaavilla oireilla. Labrakokeilla selvisi.
Peite ei ole aina bakteerin aiheuttamaa, myös virus voi olla syynä. Teininä minulla oli niitä useinkin, siitä tiedän. Hyvin tuskallista ja ikävää, sillä bakteereihin auttaisi antibiootit ja oireet helpottaisivat muutamassa päivässä, viruksiin ei ole parantavaa lääkettä ja minulla kurkkukipu jatkui ainakin viikon niin, etten voinut juuri puhua tai niellä, syödä tai juoda.
Koronasta en tiedä, mutta sen oireisiin kurkkukipu kyllä kuuluu. Miksei siis myös nielun kate?
Adenoviruksessa voi tulla vaaleita peitteitä nieluun.
kupan ensi oireita kohta on kehosi täynnä paiseita ja alapääsi on visvaa vuotava mätä pesäke.
Huonosti niellyt mällit jää nieluun.
Mykoplasma yksi vaihtoehto, mulla oli se. Kurkkukipu kesti vain päiviä, sahaava kuume viikon ja peitteitä oli vielä pari-kolme viikkoa tuon jälkeen... Voimaton olo kesti varmaan pari kuukautta oireiden loppumisen jälkeen.
Adenovirus tai mononukleoosi voivat myös tehdä päihteitä.
Vierailija kirjoitti:
Adenovirus tai mononukleoosi voivat myös tehdä päihteitä.
No voi ziisus tota ennakoivaa... peitteitä siis.
100% varmasti vanhaa spermaa joka kasvaa nielussa.
Vierailija kirjoitti:
Mykoplasma yksi vaihtoehto, mulla oli se. Kurkkukipu kesti vain päiviä, sahaava kuume viikon ja peitteitä oli vielä pari-kolme viikkoa tuon jälkeen... Voimaton olo kesti varmaan pari kuukautta oireiden loppumisen jälkeen.
Nyt menin sekaisin, siis mononukleoosihan se oli... Ja viruksen aiheuttama joo. Elämäni kamalin kokemus.
Voiko olla mononukleoosi eli pusutauti.
Tosin lapsellani se peite tuli nielurisoihin.
Tuollainen oireyhtymä viittaa selkeästi tippuriin nielussa. Kannattaisi imeskellä mieluummin karamelliä.