Oon niin loppu
En vaan jaksa enää. Haluan tämän kaiken loppuvan. En nauti enää mistään. Stressaan kaikkea. Olen niin monen asian kanssa umpikujassa, ettei tästä enää voi mennä asiat paremmaksi. Olen tosi nuori, alaikäinen vielä, ja nyt jo loppu. Miten muka jaksaisin koko pitkän loppuelämän?
Kommentit (13)
Ja jopa tämän tekstin kirjoittamiseen mun täytyy tsempata itteäni tosi paljon. En jaksa tehdä mitään. Haluan vaan nukkua kaikki päivät. Ja joka ilta toivon etten enää heräisi. Mulla ei ole oikeastaan ketään kenelle puhua. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ja jopa tämän tekstin kirjoittamiseen mun täytyy tsempata itteäni tosi paljon. En jaksa tehdä mitään. Haluan vaan nukkua kaikki päivät. Ja joka ilta toivon etten enää heräisi. Mulla ei ole oikeastaan ketään kenelle puhua. Ap
Kerro enemmän. Ongelma täytyy ensin paloitella osiin.
Mikä on pahin asia tällä hetkellä?
Aikansa kutakin kirjoitti:
Erittelisit vähän ongelmiasi? Mitä ne ovat? Vai podetko vain yleistä maailmantuskaa? Se menee ajan kanssa ohi.
Taustalla on ainakin yksinäisyyttä, kiusaamista, huonot kotiolot. En sitten tiedä johtuuko tämä mun olo noista asioista. Ap
Hyvä, että pystyt puhumaan asioista ja hakemaan apua.
Olet vielä nuori, aivosi kehittyvät vielä vuosikausia. Sinulla on paljon elämässäsi juuri nyt, koulutusvalintaa, kasvamista, uusia ihmissuhteita. Moni muukin tuntee, että elämä on solmussa.
Siitä pääsee yli. Alat avata solmuja sen verran minkä pystyt. Tärkeintä on, että jaksat käydä koulua, koska se säätelee lähitulevaisuuttasi paljon. Pidä myös huoli sosiaalisista suhteista, yksin ei tässä maailmassa oikein enää pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko saat pisteitä tästä?
https://www.mielenterveystalo.fi/nuoret/itsearviointi_omaapu/itsearvioi…
Ei tarvitse tänne vastata, jos et halua, kysely ohjaa kyllä mihin ottaa yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Olet vielä nuori, aivosi kehittyvät vielä vuosikausia. Sinulla on paljon elämässäsi juuri nyt, koulutusvalintaa, kasvamista, uusia ihmissuhteita. Moni muukin tuntee, että elämä on solmussa.
Siitä pääsee yli. Alat avata solmuja sen verran minkä pystyt. Tärkeintä on, että jaksat käydä koulua, koska se säätelee lähitulevaisuuttasi paljon. Pidä myös huoli sosiaalisista suhteista, yksin ei tässä maailmassa oikein enää pärjää.
Sepä siinä onkin, että en kykene sosiaalisiin suhteisiin tyyliin ollenkaan. Mua ahdistaa liikaa ja oon ujo. Ja koulukin menee huonosti, että eipä tästä taida mitään enää tulla. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sepä siinä onkin, että en kykene sosiaalisiin suhteisiin tyyliin ollenkaan. Mua ahdistaa liikaa ja oon ujo. Ja koulukin menee huonosti, että eipä tästä taida mitään enää tulla. Ap
Tulee siitä! Minä olin hyvin vakavasti koulukiusattu ja pääsin siitä silti jaloilleni. Ei se koskaan kokonaan poistu, mutta minulla on hyvä puoliso, ihanat lapset, korkeakoulutus ja kiva työpaikka. Voi kun voisin sanoa sille teini-ikäiselle minälle, että kaikki kääntyy vielä hyväksi. En olisi silloin ikinä uskonut.
Hei! Koulussa on koulukuraattori, koulupsykologi ja kouluterveydenhoitaja oppilaita varten. Voisitko kertoa sun ajatuksista jollekin luotettavalle aikuiselle?Voisitko olla yhteydessä esim. koulusi koulukuraattoriin? Olen itse aiemmin työskennellyt koulukuraattorina ja autoin oppilaita juuri vastaavissa tilanteissa. Siitä ne asiat lähtee pikkuhiljaa eteenpäin kun ajatuksista kertoo jollekin aikuiselle. Se voi jännittää valtavasti, mutta koulukuraattori on koulussa oppilaita varten. Niiden tehtävä on auttaa ja kuunnella, joten rohkeasti vain ottamaan yhteyttä. :) Tsemppiä valtavasti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erittelisit vähän ongelmiasi? Mitä ne ovat? Vai podetko vain yleistä maailmantuskaa? Se menee ajan kanssa ohi.
Taustalla on ainakin yksinäisyyttä, kiusaamista, huonot kotiolot. En sitten tiedä johtuuko tämä mun olo noista asioista. Ap
"Taustalla on ainakin" Ainakin sinun kirjoitustyylin tunnistaa, huomionhakuinen provosoiva "up" pelle. Sun olo varmaan johtuu sairaasta mielestäsi joka hakee sääliä ja huomiota, valheellisilla kirjoituksilla.
Mitäs ihmettä? :D Oon aika harvoin tänne kirjoittanut, ja aina ihan todellisia asioita. Jos mua ahdistaa niin tarvitsen paikan jonne purkaa ajatuksia. Eli joo, tavallaan haluan huomiota, mutta en näe siinä mitään väärää. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Taustalla on ainakin" Ainakin sinun kirjoitustyylin tunnistaa, huomionhakuinen provosoiva "up" pelle. Sun olo varmaan johtuu sairaasta mielestäsi joka hakee sääliä ja huomiota, valheellisilla kirjoituksilla.
Mitäs ihmettä? :D Oon aika harvoin tänne kirjoittanut, ja aina ihan todellisia asioita. Jos mua ahdistaa niin tarvitsen paikan jonne purkaa ajatuksia. Eli joo, tavallaan haluan huomiota, mutta en näe siinä mitään väärää. Ap
Ei oikeastaan mitään ihmettä, jatka ihmeessä ":D". Nämä torvelot oikeasti ansaitsee sun kirjoitukset ja elää sille. Ja pelle et kyllä ole, sen myönnän ja pahoittelut siitä. Anna palaa täydeltä laidalta.