Kynttilöiden polttaminen parvekkeella
Voiko isännöitsijä tai taloyhtiö kieltää kynttilöiden polttamisen parvekkeella? Isännöitsijältä tuli lappu jossa kielletään suojaamaton avotuli kuten kynttilät ja ulkoroihut. Onko edelleen ok polttaa tuikkukynttilöitä lyhdyissä??? En uskalla isännöitsijältä kysyä etten joudu johonkin mustalle listalle potentiaalisena kynttilänpolttajana. Ja kyllä, olen polttanut kynttilöitä lasitetulla parvekkeella lyhdyissä.
Kommentit (7)
lyhdyssä tms. kai saa polttaa. Mutta ei suojaamatonta, sehän on avotuli.
Meidän talossa on kielletty kaikki kynttilät myös lyhdyissä parvekkeilla ja rappusilla. Kyseessä puukerrostalo. Olen hallituksessa ja kiellon takana. Virallisesti kieltäjä on isännöitsijä.
Ei voi kynttilän tai tuikun polttamista lyhdyissä kieltää. Joku tolkku kieltämiselläkin!
Edellisessä yhtiössä hallitus mietti voiko grillausta kieltää ja taisivat tulla tulokseen että ei. Kaasugrillin olisivat halunneet kieltää. En tajua mikä vika tuikkukynttilässä on lyhdyissä. Ymmärsin lapusta, että kynttilä pöydällä olisi suojaamaton, kynttilä lyhdyissä suojattu. Ap
Ja en tosiaan osaisi rinnastaa ulkoroihua lyhdyissä olevaan tuikkuun. Roihu tietysti on suojaamaton, eihän sitä voi suojata. Mutta eikai tuollainen voi koskea lyhtyjä. Toivottavasti. Ja parveke on betonia. Ap
Minä olen parvekkeella polttanut roihujakin, kyseessä betoninen parveke ja kerrostalo. Poltan tosin vain sellaisina päivinä kun on pakkasta, eikä tuule, eikä sada ainakaan paljon. Lähellä ei tietenkään ole mitään syttyvää.
Ehkä vois käyttää ihan sitä omaa järkeä. Pitääkö aina ensin kieltää?