Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka luotettavia ovistikut ovat? Ovistikutus EI ole koskaan onnistunut..!

06.09.2006 |

Ajattelinpa kysäistä täältä yleistä mielipidettä, koskapa itse en ole vielä koskaan onnistunut edes aamupissasta tikulla bongaamaan ovista... >:o(

Kaikki muut oireet kyllä ovat kohdillaan, limat, nupukka, jomman kumman puolen alavatsan juiliminen, paleleminen pari pv ennen ja kk kiertokin heittelee vain päivän kaks. Mitäs olette mieltä, onko niin, että ovuloin, mutta jostain syystä tikku ei vain sitä " tunnista" ? Todistetusti olen kyllä raskaaksikin tullut, vaikkakaan en silloin olekaan tikuttanut. Jos en ovuloisi, mitä luulette, olisiko kierto noin säännöllinen?

Kommentteja odotellaan mielenkiinnolla... tänks :o)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli käytössä Aconin On Call ns kasetit ja joku epämääräinen Fastest LH test liuskat. Viimeksi mainittu ei antanut positiivistä eli kontrolliviivaa vahvempaa testi viivaa kertaakaa, mutta melkein yhtä vahvan kuitenkin. Aconilta taas taas pamahti todella tumma testi viiva ja seuraava kahtena päivänä melkein yhtä testi- kuin kontrolliviiva. Ja muut ovisoireet olivat ihan samaan aikaan. Testasin aina pilkulleen ohjeiden mukaan, eli iltapäivä pissassa, en juonut liikaa nesteitä ja pidättelin vähintään kolme tuntia. Ja aloitin testaamisen ennenkuin ohjeessa neuvottiin ja sain plussan päivän aiemmin kuin olisi pitänyt kierron pituuden mukaan aloittaa testaus. Ainut epäselvyys nyt on tulkinnallinen eli oliko se eka todella vahva se LH huippu ja kaksi seuraavaa sitten mitä ja missä vaiheessa se munasolu oikein irtosi? Lämmöthän sen pitäisi vahvistaa, mutta ne sahaa kuin vuoristorata sen mukaan nukkuuko lapsi vieressä. Lääkäri myös sivisti, että LH huippu ei silti tarkoita, että munasolu oikeasti irtosi vaan tarvittava hormoonimäärä ovulaatioon saavutettiin. Ota nyt sitten selvää, ydinfysiikkaa koko homma:)

Vierailija
2/3 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ainakin oli jossain vaiheessa fertest-tikkuja enkä ymmärtänyt niistä viivoista mitään, sit kävin ostaas kalliimpia clearplan tikkuja ja jos löyty ovis. Nyt ollut käytössä personamonitori ja sen tikut ja niilläkin on ovis löytynyt. Mutta siis kyllä niissä tikuissa on varmaan vähän erojakin? Olisiko osa herkempiä? En tiedä, mut oon täältä ainaki lukenu, että joku ei saanu ovisplussaa lainkaan mut raskaaks vaan tuli, vaikka oli 2 kertaa päiväs tikuttanu siis ovista. Se pisti miettimään, että kai niissä tikuissa ja ihmisten lh-arvoissa on sit eroja.

Toisilla se lh-huippu vissiin menee hetkessä ohi, eli pitäs tikutta ainaki 2 kertaa päiväs, että ehtis huipun mitata, voiskohan sulla olla kyse tuosta?

Mulla näyttää yleensä 2 päivää lh-huippua. Lh-huippu ei tosiaan tarkota, että ovis välttämättä tapahtuu. Itse oon nyt lämpöjäki mittaillu että selviäis tapahtuuko ovis. Suusta mittaan joka aamu herättyäni. Nousen ylös ja kävelen vessaan mittaamaan, en siis sängyssä mittaa. Ihan hyvn on lämmöt noin osunu kohdalleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vannon noiden fertestien nimeen, ainoa jotka mulla toimii tai no apteekin oman lisäksi mutta ne ovat melko kalliita. Mammaksilta ja kotitesteistä tilatut liuskatestit ei mulla toiminut, mutta fertestillä olen aina saanut plussan.

Tikuttaminen pitäisi lopettaa siihen ensimmäiseen kertaan kun viiva on yhtä vahva tai vahvempi kuin kontrolliviiva, on ihan normaalia että voi näyttää parikin päivää plussaa, mutta ensimmäiseen tulisi lopettaa.

Joillakin tosiaan voi sit viiva lähteä haalenemaan heti tai vasta parin päivän päästä. Lh-hormooniahan on elimistössä myös loppukierrosta vähän.

Nyt multa loppui nuo fertestit kesken joten tilasin aconin liuskoja, jospa ne toimisivat. Ehkä kaikilla reagoi erilailla hormoonit nuihin testeihin.