Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alan vaihto

Vierailija
20.12.2014 |

Tilanne on sellainen että näin 28-vuotiaana olisi alan vaihto edessä. Selkääni tuli vaiva, joka tulee uusimaan jos jatkan työtä jossa tulee nostella usein painavia esineitä, tai kumarrella muuten.

Koulussa en viihtynyt lukion viimeisenä vuonna kovin hyvin, ja minulla onkin vain lukion päättötodistus. Kuitenkin ihan keskiverto arvosanoja olin saanut, ja parhaiten sujunut pitkä matikka ja muut luonnontieteet. Kannattaako minun ensin nostaa arvosanoja tai kirjoittaa ylioppilastutkinnot ennen kuin alan hakea muuhun kouluun?

Nykyään olen sen verran aikuiseksi kasvanut, että kouluunkin suhtaudun vakavasti. Osaan olla melko pikkutarkka tarvittaessa. Ihmisten kanssa työskentely on tuttua, ja osaan tulla toimeen monenlaisten ihmisten kanssa. Rahaa olen käsitellyt isompiakin summia töissäni. Taiteellisuutta löytyy myös jonkin verran.

Olisiko ideoita mikä voisi olla soveltuva ammatti minulle?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kannattaako sinun hankkia ylioppilastutkinto, riippuu siitä mitä haluat opiskella. Tai että kannattaako nostaa arvosanoja. 

Mutta se sinun lopulta täytyy päättää ihan itse, mihin pyrit. Työvoimatoimistoissa on ammatinvalintapsykologeja, joiden palveluita voisit käyttää, jos et yhtään tiedä mikä olisi oma alasi. 

Vierailija
2/3 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä 2! Onkohan heille kovin pitkiä "jonoja" yleensä? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up