Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kynttilät = passiivinen tupakointi

Vierailija
19.12.2014 |

Olen järkyttynyt.

Luin äsken, että kymmenen tuikun polttaminen tilassa, jossa ei ilma vaihdu (esim ikkunat auki) vastaa passiivista tupakointia. Ja mä kun tykkään polttaa kynttilöitä koko ajan. Kaiken lisäksi tuoksukynttilät vielä myrkyttää huoneilmaa muutenkin. Miten multa on mennyt nää ihan ohi?!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä mä uskallan niitä joulukynttilöitä ainakin polttaa.. :'D ap

Vierailija
2/14 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos passiivisessa tupakassa hengitettäisiin lähinnä nikotiinia, tulisit riippuvaiseksi. Näin ei kuitenkaan taida olla eli se ongelma on niissä muissa aineissa. Tän takia sähköröökiä pidetään paljon parempana, ei ole niitä myrkkyjä siinä mukana. Nikotiinihan ei taida olla se syöpää aiheuttava aine vaan ne muut. Samaa syntyy myös jos polttaa ruoan pohjaan tai paahtaa leipää liikaa. Huomaatteko minkälaisessa holhousyhteiskunnassa eletään? Puhutaan vaan että tupakka tappaa vaikka samaa saat ihan muutenkin. Suurakaupungin ilma on niin huonia ettei ole keuhkojen kannalta väliä poltatko vai et.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokihiukkaset ja kaikki pienhiukkaset rasittavat keuhkoja. Esim. kaupunkipöly on just enimmäkseen tuota nokipölyä. Sen takia myös oikeasti hyvin eli puhtaasti palava takka on niin tärkeä, koska mitä puhtaammin se palaa sitä vähemmän pienhiukkasia hengitysilmaan. Pienhiukkaset ovat siis niin pieniähiukkasia, että meidän luonnollinen filtterisysteemimme eli nenä ei pysty estämään niitä menemästä keuhkoihin. En ole itse lukenut tutkimusta kynttilöiden pienhiukkasista, olisi ihan mielenkiintoista tietää minkälaisista määristä puhutaan...

Vierailija
4/14 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ne kynttilät on tehty jotka puhdistaa huoneilmaa???

Vierailija
5/14 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo niin se vaan vissiin on, ihan järkyttävää :D en olis ikinä arvannut

Vierailija
6/14 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 23:43"]

Mistä ne kynttilät on tehty jotka puhdistaa huoneilmaa???

[/quote]

Mainosmiesten puheista on valettu semmoset kynttilät.

Vierailija
7/14 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ihan murtunut... Tykkään niin paljon kynttilöistä! Ap

Vierailija
8/14 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole totta :) 

Vierailija
9/14 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se voi olla? Oon luullut, että passiivisessa tupakoinnissa hengitellään nikotiinia ja muita tupakan sisältämiä lukemattomia myrkkyjä. Miten pelkästään ne nokihiukkaset voi olla kynttilöissä yhtä vaarallisia?? Mää en nyvvaa tajua tätä.

Vierailija
10/14 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 00:01"]Miten se voi olla? Oon luullut, että passiivisessa tupakoinnissa hengitellään nikotiinia ja muita tupakan sisältämiä lukemattomia myrkkyjä. Miten pelkästään ne nokihiukkaset voi olla kynttilöissä yhtä vaarallisia?? Mää en nyvvaa tajua tätä.
[/quote]

No näin mäkin oon ajatellut. Otan vastaan vielä kunnon selityksiä tähän. Ap

Vierailija
11/14 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni on ilman pienhiukkaustutkija ja lähinnä nauroi tästä kuulleessaan. Ei kuulemma ole totta. Ei noista uutisista oikein löydy muuta lähdettä kuin epämääräinen "ulkomailla on tehty tutkimuksia..." :) en olisi kovin huolissani

Vierailija
12/14 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nikotiinihan tupakassa ei ole se "vaarallisin" aine vaan ne muut myrkyt. Nikotiini on vaan riippuvuutta aiheuttava kuten kahvi. Tupakka sisältää paljon myrkyllisiä aineita jotka syntyy palamisen? Seurauksena tai jotain. Kynttilät on kai sitten sama juttu. 

Vierailija
13/14 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä se steariini sitten on? Tuskin pelkkää nokea ainakaan.

Vierailija
14/14 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 23:38"]Olen järkyttynyt.

Luin äsken, että kymmenen tuikun polttaminen tilassa, jossa ei ilma vaihdu (esim ikkunat auki) vastaa passiivista tupakointia. Ja mä kun tykkään polttaa kynttilöitä koko ajan. Kaiken lisäksi tuoksukynttilät vielä myrkyttää huoneilmaa muutenkin. Miten multa on mennyt nää ihan ohi?!
[/quote]
Ne on menny ohi sulta siksi kun tuhlaat aikasi bb:n, putouksen ja muun skeidan kuten fb:n seuraamiseen.
Onhan toi tiedetty ja siitä kerrottu jo 10v ajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä