Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin kolme kuukautta ilman alkoholia - lihoin. Nyt juon kohtuudella ja laihdun

Vierailija
19.12.2014 |

Mistä tämä johtuu? Ajattelin että laihdun ihan sikana (olin 168/67) mutta lihoin muutaman kilon. Nyt palasin vanhoille tavoilleni ja tissuttelen vähän ja juon kerran kuussa vähän enemmän ja nyt painoa 63. Miksi? Osaako joku selittää?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätätkö esim. iltasyömisen vähälle kun täytyt jo juomasta?

Vierailija
2/10 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa selittää, mutta samoja kokemuksia itsellä. Luulen että mulla pieni määrä alkoholia yksinkertasesti rentouttaa ja vähentää stressiä sen verran, että hyödyt on isommat kuin haitat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina syönyt tosi säännöllisesti ja kun en juonut, tuntui että syön vielä vähemmän kun ei ollut krapularuokia tmv. Kuitenkin viinistä kalorimäärän pitäisi kaiken järjen mukaan kohota ja reippaasti. Onko mun elimistö tiltannut? Alkoholin lopettaminen ei tuonut mitään hyvää loppujen lopuksi. Ajattelin nyt että parempi vaan kohtuudella sitten.

Vierailija
4/10 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se kortisoli edesauta rasvan muodostumista kroppaan. Jos ajatellaan että juominen rentouttaa niin stressihormoninkin määrä putoaa. No enpä tiedä, itselläni en ole huomannut että parin lähes jokailtaisen viinilasin pois jättäminen vaikuttaisi painoon millään tavalla. Parikymppisenä olin kyllä aika pöhöttynyt kun tuli biletettyä monta kertaa viikossa. Ja kebabbilan kautta kotiin tietysti ja seuraavana päivänä krapulapitsalle ja pari litraa limua naamaan.

Vierailija
5/10 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se on toi rentoutuminen. Ikää on 37 ka töissä ihana kiire. Ajattelin ton mun raittiusjakson ajan että nyt on tiedossa mieletön kroppa, kun menen aina ajoissa nukkumaan ja syön säännöllisesti. Kisaan villat.
No, hyvä näin. Kerran sitä eletään, joten hyvä se on nauttia sitten elämästään ja tehdä mitä tykkää. Eli ottaa lasi silloin tällöin ja olla hoikka.

Ap. :)

Vierailija
6/10 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä varmaankin syöt enemmän?

elismistö on terveempi ilman alkoholia. Voisit käyttää sen juoppoiluajan vaikka liikuntaan, niin laihtuisit.

tai tulisi lihasta, mikä kuluttaa enemmän energiaa kuin läski, mitä siinä juopottelun ohella tulee....kun ei liiku vaan vetää energiaa....kun ei voi alkoholissa urheilla eikä krapulassa.

että mitä siitä parista kilosta, jos on terveempi?

mä en edes tiedä mun kiloja kuin suunnilleen, ja mä voin hyvin. 

Vierailija
7/10 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 23:02"]

Ehkä se on toi rentoutuminen. Ikää on 37 ka töissä ihana kiire. Ajattelin ton mun raittiusjakson ajan että nyt on tiedossa mieletön kroppa, kun menen aina ajoissa nukkumaan ja syön säännöllisesti. Kisaan villat. No, hyvä näin. Kerran sitä eletään, joten hyvä se on nauttia sitten elämästään ja tehdä mitä tykkää. Eli ottaa lasi silloin tällöin ja olla hoikka. Ap. :)

[/quote]

joo, ei sitä kroppaa syömällä ja nukkumalla mielettömäksi rakenneta... kyllä siinä tarvitaan liikuntaa.

Vierailija
8/10 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa sanoin etten liiku :D liikunta on säilynyt samana. Ratsastan 3-5 kertaa viikossa ja käyn kolmena aamuna viikossa salilla. Siitä riippumatta olenko juonut pari lasia vai en. En nyt ole mikään mieletön alkoholin kuluttaja kuitenkaan, yhteensä 0,4-0,75litraa viiniä viikossa.

Vierailija
9/10 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 23:11"]Sä varmaankin syöt enemmän?

elismistö on terveempi ilman alkoholia. Voisit käyttää sen juoppoiluajan vaikka liikuntaan, niin laihtuisit.

tai tulisi lihasta, mikä kuluttaa enemmän energiaa kuin läski, mitä siinä juopottelun ohella tulee....kun ei liiku vaan vetää energiaa....kun ei voi alkoholissa urheilla eikä krapulassa.

että mitä siitä parista kilosta, jos on terveempi?

mä en edes tiedä mun kiloja kuin suunnilleen, ja mä voin hyvin. 
[/quote]

Lukemisen ymmärtäminen? Kun ap juo niin laihtuu. Kun ei juonut, lihoi. Halloota..

Vierailija
10/10 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä join viikottain opiskelijoiden illanvietoissa. Viikossa meni sen takia kaksi päivää syömättä kunnolla. Ja lisäksi jaksoin panostaa ruokailuun ja oli rahaa vähemmän käytössä herkkuihin. Lopetin sitten illanvietoissa käymisen. Kotona söin tylsyyteeni. Lihosin monta kiloa, kunnes aloin ahmia niin paljon ja epätetverveellisesti, että mahaan jo sattui syömisen jälkeen. Lopetin sitten mässäilyn ja into juhlimiseenkin palasi onneksi. Ehkä korvaat juomisen jollakin muulla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän