Että mua riepoo eläintenmyynti-ilmoitukset Torissa ym.!
Voisko ihmiset yhtään harkita, ennen kuin lemmikkieläimiä ottavat? Sääliksi käy kissa-ja koiraparat, jotka laitetaan myyntiin vajaan vuoden ikäisinä, syynä mitä milloinkin, yleensä "muuttunut elämäntilanne", "allergia" tai whatever... Ja sitten siellä mainitaan, että "ei kiertoon vaan loppuelämän kotiin". Just just, mitäpä jos kattoisit peiliin? Joo, voi jollakin ihan oikesti olla tosi painava syy luopua lemmikistä, mutta suurimmasta osasta ilmoituksista paistaa läpi, että näin ei kyllä ole.
Kommentit (4)
Meillä allergiaan haettiin lääkkeet ja lemmikki sai pitää kotinsa.
Hain ensimmäisen kissani ilmaiseksi joltain naiselta joka tuli avaamaan pienen asunnon oven vauva sylissä. Eräs kasvattaja jolta toisen kissan ostimme, kertoi meille että oli joutunut valikoimaan keille kissan myy, oli kieltäytynyt myymästä pariskunnalle; vaimo oli viimeisillään raskaana. Ilmeisesti jotenkin yleistä toi että vauvakuume iskee, pitää ottaa se eläinvauva ihmisvauvan lisäksi...
Mun molemmat kissat on torista. Toinen tuli oikein kunnollisesta perheestä pentuna ja kasvattaja on pitänyt edelleen yhteyttä (kysellyt kuulumisia ja kuvia) mutta toinen oli ilmeisesti ollut kotona syömässä käyvä ulkokissa joka selvisi mulle vasta kun kissa oli meille tuotu, makui pihalle 24/7 ja lopulta alkoi kuseskella pitkin kämppää. Kova työ takana mutta kissa ei ulkoile meillä kuin valjaissa ja parvekkeella ja entisen omistajan kiroan alimpaan helevettiin, varmasti olisi löytynyt koti jossa ulkoillaan vapaasti jos olisi ollut rehellinen. Summa summarum, älkää kukaan ottako lemmikkiä torista, ainakaan kodinvaihtajaa!
Samaa mieltä. Meillä kaikki lemmikit on aina olleet pennusta alkaen perheenjäseniä, joista kuuluu huolehtia "loppuun asti". En luopuisi mistään eläimestä edes allergian vuoksi.