Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikuttaako avopuolison ulosottovelka jotenkin minun elämääni?

Vierailija
19.12.2014 |

Olen muuttamassa miesystäväni kanssa yhteen ja ainut mikä epäilyttää nyt, on se että vaikuttaako hänen ulosottovelkansa jotenkin minun elämääni? Käy töissä ja maksaa velkojaan yli tonnilla kuussa pois, joten ne kyllä hoidossa.

Mutta voiko tilanne mennä jotenkin jossain tilanteessa niin, että joku taho alkaisi minulta periä maksua miehen velkoihin?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta sinuun. Ne on miehen velat joita peritään hänen tuloista. Ei sinun.

Vierailija
2/5 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, jos miehelläsi olisi asuntolaina: ei vaikuta sinuun mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

velat on sen nimissä kun on velan ottanut ja laittanut nimet paperiin. ei kenenkään muun veloista joudu vastaamaan. 

- ellet olisi takaaja

- jos vaikka ostaisit auton ja se on miehen nimissä niin se voitaisiin ulosmitata

- yhteisen asunnon realisointi

tms...  

jos eroisitte niin ei kai sulla olis mitään vastuuta mistään sen veloista (ellei oma nimi jossain), sama tilanne avoliitossa 

Vierailija
4/5 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta, paitsi jos mies hakee velkasaneeraukseen. Tällöin sun tulot ja varallisuus katsotaan ja voidaan jopa käskeä myymään vaikka kallis auto jos et käy töissä. Ainakin avioliitossa, avoliitosta en ole varma. Ihan hullua. Jos velkaa ei ole mitään sataa tuhatta eikä ole aikomusta kuin ulosottoon maksella noita velkoja kunnes loppuu, ei väliä, ei vaikuta sinuun. Tosin esim. Asumistukea varten lasketaan miehen brutto, ei nettotulot. Jos joudut työttömäksi, voi tulla vähän vaikeaa. Sossu maksaa kyllä ja katsoo ulosoton menoksi, mutta kela ei katso.

Voit aina erota jos tulee ongelmia.

Vierailija
5/5 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oo mulla vaikuttanu, ainut vaan ettei saada yhteista asuntolainaa vaan mun täytyy se ottaa. ja auto mun nimissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi