Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkaa mitta täyttyä vauvan 6kk yökukkumiseen

Vierailija
19.12.2014 |

Vauva heräillyt syntymästään lähtien joka ikinen yö ihan vähintään 5 kertaa/yö, pahimmillaan ei nuku käytännössä ollenkaan vaan väsähtää itkemisten välissä 5min ja sitten taas alkaa kova itku. "Normaalia" on, että herää 10 kertaa yössä, välillä 20 ja välillä itkee tuntikaupalla rauhoittamisyrityksistä huolimatta. Sillä ei ole mitään merkitystä, nukkuuko vanhempien välissä, omassa sängyssään tai omassa huoneessaan, ihan yhtä levotonta on silti joka yö. Olisin varmasti vienyt jo aikoja sitten lääkäriin tutkittavaksi, mutta aina kun aamulla vauvan kanssa herää niin vauva on tosi iloisena vastassa ja on koko päivän sinne yöhön asti iloisena ja virkeänä. Päikkärit on myös lyhyet.

Imetän öisin aika monta kertaa ja päivän aikana vauva syö kiinteitä 4 kertaa. Tassutus kokeiltu eikä toimi, huutaa vaan kahta kovempaa. Huudatusunikouluun en halua lähteä, vaikkakin joskus yön pimeinä tunteina olen tietoisesti antanut huutaa hetken aikaa ennen kuin nousen (jos jostain kumman syystä nukahtaisikin itse).

Viime yönä huomasin, että jaksaminen alkaa oikeesti loppua. Huomasin olevani normaalia hermostuneempi ja laitoin tuttia vähän kuin "väkisin" suuhun, että olisi edes 5 min hiljaa ja olisin voinut käydä pihalla haukkomassa happea. Korvatulpat on käytössä itellä, mutta kuulosuojaimet olisi varmaan hyvä hommata siihen päälle vielä... Yritin niitä viime yönä etsiäkin, mutten löytänyt.

Niin ja neuvolan ohje on koko ajan ollut, että lisätään vaan kiinteitä niin kyllä alkaa uni maistua. Ja kun ei vaan ole alkanut uni maistua niin neuvolan terkka tokaissut siihen: "ei voi mitään, sellaista se vauva-arki on, vauvat valvottaa". Joo niin valvottaa, mutta voin kertoa että jokainen kerta kun joku äiti kertoo vauvansa nukkuvan 12h putkeen tai syövän 1-2 kertaa yössä niin se tuntuu puukoniskulta sydämeen.

Neuvoja?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin munkin vauva heräili. Mä syötin ja vauva vierihoidossa. Nukkumista jatkettiin.

Vierailija
22/24 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolme lasta. kaiki oppivat nukkkumaan vasta 2-vuotiaina. Yhdellä ehkä allergia selitti osan heräilystä, muut vain heräilivät, koska heräilivät. Neuvon hankkimaan apua, jos on rahaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile vauvan vyöhykehierontaa. Mulla auttoi kun vauva oli n. kuukauden ikäinen.
Selkeästi rauhoitti.

Vierailija
24/24 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä heräili tuossa iässä pahimmillaan 10 kertaa yössä. Olin aivan loppu ja itkin neuvolassa olevani masentunut. Fiksu neuvolantäti paasasi isälle äidin levon tärkeydestä. Kun tulimme kotiin nukuin neljä tuntia päiväunia putkeen. Aloitimme neuvolan unikoulun miesjohtoisesti. Enää minä en herännyt ja noussut vaan nukuin toisessa huoneessa tai kauempana pinnasänkyä, niin ettei vauva haistanut maitoani.  Kolmessa yössä heräily väheni kahteen kertaan ja viikossa kokonaan. Vauva ei pyytänyt mieheltä sellaista mitä ei ollut tarjolla. Kokeilkaa näin.