Naisvaltainen ala on sotatantere
Olen sairaanhoitaja ja töissä osastolla, jossa vain yksi mies hoitajana. Töissä on jatkuvaa paskanpuhumista, selkäänpuukottamista ja kateutta toisia kohtaan.
Itseä vituttaa olla töissä paikassa, jossa ei tiedä milloin seläntakana puhutaan paskaa kahvitauolla. Pomostakin jatkuvaa paskaa, jopa Facen messengerissä. Sitten pikkujouluissa oltiin niin mielin kielin.
Nainen on naiselle susi! Miten tällaisen paskan saisi loppumaan. Kokemuksia? Saa purkaa ketusta myös.
Kommentit (23)
todellakin! mulle on verenpainelääkitys naispuolisen pomon taki!
mistä ne löytääkin noita psykopaatteja, joilla ei ole mitään edellytyksiä
henkilöstöjohtamiseen?!?
ei jaksais tapella kaikista perusoikeuksistaan ammattiyhdistysliikkeen edustajien kautta, ei!
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 10:34"]No minusta tuo sinun aloituksesi ei kyllä mitenkään poikkea meuhkaamastasi selkäänpuukottamisesta.
[/quote]
Niin millä tavalla? Mistä sinä tiedät millainen Ap on töissä? Taidat itse kuulua paskanpuhuja kuppikuntaan. ;) se nyt on vaan fakta, että naisvaltaisillä työpaikoilla on erilaista, kuin miesvaltaisilla.
Itse koin vuosia työpaikkakiusaamista, koska olen hieman enemmän sivummassa viihtyvä, kuin jatkuvasti äänessä olija.
Pomon luonne tekee paljon työyhteisössä. Jaksamista sinulle pomon kanssa!
En tiedä onko tämä ketjun aloittaminen selkäänpuukotusta vai ei, mutta aloitin kuitenkin.
Ap
Taitaa olla enemmän sairaanhoitaja-ihmistyypistä kiinni. Kokemukseni mukaan sairaanhoitajat ovat myyjättärien ohella juuri niitä pahimpia selkäänpuukottajia, valittajia ja juorukelloja, vaikka ironisesti ovatkin hoiva-alalla töissä. Itselläni ei naisvaltaisissa työpaikoissa ole ollut mitään ongelmia eikä kahvihuoneessa koskaan ole ollut kiusaamista tai juoruilua, vaan ihan normaalia juttelua. Ja kyllä ne miehetkin osaavat järjestää draamaa ja puhua selän takana, koettu on.
Kuinkakohan monesta kyseisten ammattikunnan ihmisestä sinulla on kokemusta? :) olen itse ollut myös pankissa töissä, jossa eniten naisia ja sama paska siellä. Sopivasti miehiä ja naisia työpaikassa, niin on kivempaa! Varmaan tekee myös alue, jossa on töissä. Esim Kainuussa ei hyväksytä erilaisuutta niin hyvin. Kokemusta on!
Ei siinä auta muu kuin lähteä kävelemään. Mulla tuli vuosia kestävä toistuva masennus ja ahdistuneisuushäiriö työpaikkakiusaamisen vuoksi. Vieläkin näen joskus painajaisia sen mestan naispomoista.
Menkää päiväkotiin töihin, siellä on aivan uskomatonta se paskan puhuminen. Toki ihanaakin ihmisiä mahtuu joukkoon mutta kaksnaamaiset pilaa ilmapiirin
Minäkin sanoisin sotatanner. Se vaan taipuu tantereella ei siis sotatannerilla. Vähän samaan tapaan ei soiteta kannelia vaan kanteletta. Muuten olen samaa mieltä.
Auts. Äitini juttuja kunnellessa hänen naisvaltaiselta työpaikaltaan ja näitä lukiessa on kiitollinen siitä että on miesvaltaisessa työpaikassa. Asiat sanotaan suoraan ja välillä huudetaankin, mutta aina pohjimmiltaan asiat riitelevät eikä ihmiset. Enkä väitä että kaikilla miesvaltaisilla olisi paremmin, ed työpaikassani (joka myös miesvaltainen) näin ei ollut. Toimarin perseennuolemisella pääsi pisimmälle.
Ap, ymmärrän sinua täysin. Sama tilanne täällä eli olen sh ja työpaikalla yksi mieshoitaja. Tuo juurikin on yksi pahimmista juoruajista ja pomolle valittajista. Luimuilee katseellaan seiniä, kun jotain asiaa pitäisi selvittää. Vanhemmat hoitajat ovat hänelle mieliksi ja käyttäytyvät kuin teinitytöt. Lisäksi on klikkejä, jotka haluavat päteä. pomo on epätasa-arvoinen ja ylläpitää osittain huonoa työilmapiiriä. Olen linjannut niin, että teen työni, en osallistu kuin pakollisiin keskuteluihin, jotka liittyvät työhön, en myöskään vapaallani mene pikkujouluihin tai muuallekaan. Tämä auttaa jaksamistani, sillä juoruilu takana ja lipominen edessä syö voimavaroja.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 13:14"]
Menkää päiväkotiin töihin, siellä on aivan uskomatonta se paskan puhuminen. Toki ihanaakin ihmisiä mahtuu joukkoon mutta kaksnaamaiset pilaa ilmapiirin
[/quote]
Komppaan!
LTO
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 13:31"]
Ap, ymmärrän sinua täysin. Sama tilanne täällä eli olen sh ja työpaikalla yksi mieshoitaja. Tuo juurikin on yksi pahimmista juoruajista ja pomolle valittajista. Luimuilee katseellaan seiniä, kun jotain asiaa pitäisi selvittää. Vanhemmat hoitajat ovat hänelle mieliksi ja käyttäytyvät kuin teinitytöt. Lisäksi on klikkejä, jotka haluavat päteä. pomo on epätasa-arvoinen ja ylläpitää osittain huonoa työilmapiiriä. Olen linjannut niin, että teen työni, en osallistu kuin pakollisiin keskuteluihin, jotka liittyvät työhön, en myöskään vapaallani mene pikkujouluihin tai muuallekaan. Tämä auttaa jaksamistani, sillä juoruilu takana ja lipominen edessä syö voimavaroja.
[/quote]
Mulla sama kokemus peruskoulusta. Just tuo kuvio. Rehtori kihertää kuin teinityttö miesopettajan edessä ja klikkejä syntyy. Ja se paskanpuhumisen ja selkäänpuukotuksen määrä!
Itse en ole törmännyt ap:n mainitsemaan ilmiöön, vaikka olen varmasti yhdellä kaikkein naisvaltaisimmista aloista. Minulla on aivan ihania ja lämpimiä työtovereita (niin kollegoja kuin muitakin samalla työpaikalla työskenteleviä ammattihenkilöitä).
t. puheterapeutti
Minusta on niin outoa tämä naisten itselleen iskostama ajatus siitä, miten se on jotenkin eksklusiivisesti naisten piirre juoruilla ja puukottaa selkään. Olen miesvaltaisella alalla töissä ja voin sanoa, että kyllä ne miehetkin osaavat porukoissaan olla melkoisia työpaikkakiusaajia ja juoruilijoita. He eivät vain naisten keskellä sitä näytä, mutta omissa porukoissaan saattavat käyttäytyä aivan samalla tavalla. Eli ei ole mitenkään sukupuolesta riippuvainen tapa, enemmänkin työporukasta ja ihmisestä itsestään.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 13:31"]
[/quote]
Meillä se mieshoitaja on pahin työpaikkakiusaaja. Tai oikeastaan heitä on kaksi. Meiltä on lähtenyt heidän takiaan todella moni hyvä hoitaja pois.
Tanner/tantere, manner/mantere, askel/askele, kannel/kantele. Kaikki hyväksyttyjä.
Poikani aikuinen mies kertoili juuri omasta työpaikastaan, jossa on yksi nainen työssä, loput miehiä ja ihan samanlaista paskanjauhantaa ja selkäänpuukottamista ja valistusta se on miesvaltaisillakin työpaikoilla. V.mäisiä ihmisiä on miehissä ja naisissa. Minun työpaikallani ei ole yhtään miestä ja hyvä henki on tehdä työtä.
Olen sh, työskennellyt monella eri osastolla. Itse en ole juurikaan törmännyt tällaiseen selkäänpuukottamiseen ym. ilkeilyyn, vaan on ollut hyvä henki hoitajien ja lääkäreiden kesken. Tottakai joka osastolla löytyy yksi tai kaksi valittajaa/ilkeilijää, mutta pääasiassa avuliaita ihmisiä.
No minusta tuo sinun aloituksesi ei kyllä mitenkään poikkea meuhkaamastasi selkäänpuukottamisesta.