Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

millaisena pidät psyykkisestähäiriöstä

Vierailija
19.12.2014 |

Kärsivää ihmistä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetin ärsyttävää porukkaa, näin yleensä. Siis masentuneet, syömishäiriöiset, mielialahäiriöiset jne. Itsekin kun olen päästäni sekaisin niin joutuu pyörimään samoissa piireissä (terapiaryhmät). Eniten vitutusta kasvattaa nämä "ei mee hyvin... emmä haluu puhuu siitä... voih nyyh" -tyyppiset huomionhakuiset vollottajat. Ehkä tämä siksi koska olen assburger, vähän tunnekylmä ja empatiakyvytön ja pääasiallinen keinoni käsitellä asioita on huumori.

Vierailija
2/21 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänmakuisina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän ymmärtää, mutta pidän välimatkaa tai sanon välillä suoraan kun se tekee sille ihmiselle hyvää. Lähiomaisissa näitä riittää.

Vierailija
4/21 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyvät helposti kaikesta.

Vierailija
5/21 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/21 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu millainen ihminen. Minulla on skitsofrenia, paniikkihäiriö ja syömishäiriö, toimin yläasteen tukioppilaana ja nyt lukiossa olen oppilaskunnassa. En anna mun pään vaikuttaa liikaa mun elämään, vaikka joinain päivinä harhat yms ovat pahoina :) t. teini

Vierailija
7/21 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ihminen on todellakin energiaa vievä siis se valittaminen,vanhojen asioiden vatvominen,takertuminen ovat niitä asioita joita en jaksa! Sitten se liika riippuminen minussa, en sitäkään enään jaksa.

Jokainen saa vetää rajat itselleen ja terapiat ovat sitä varten ,että niissä käydään asioita läpi.Liika avoimuus ahdistaa ainakin minua, en halua tietää jonkun päästä kaikkia ajatuksia ja ongelmia.

Vierailija
8/21 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lähelleni. Tai no oikeati vakavasti sairaita joo, mutta nämä tod.näk. luulotautiset valittajat pysyköön kaukana. Tekevät aina hirveän ison numeron itsestään, "kun mulla on tää masennus JA paniikkihäiriö JA ahdistusta JA...".

Vierailija
9/21 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa on ihan normaalia porukkaa, joista ei päälle päin edes huomaa että olisivat jotenkin häiriöisiä.

Vierailija
10/21 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenvikaisena.

Vierailija
11/21 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin mäkin ajattelin ennen. Sitten poikani sairastui. Nykyään ajattelen heitä ihmisinä, joita ei voi niputtaa yhteen lokeroon.

Vierailija
12/21 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen mt-häiriöinen ja haluan vain muistuttaa että minä en ole yhtä kuin psyykkinenhäiriö. Minulla on sellaiset aivot, jotka reagoivat stressiin ja vastaavaan herkästi, mutta se ei määrittele sitä kuka minä olen. Minulla on myös vaikea menneisyys. Arvostan sitä että jos et ymmärrä tai halua ymmärtää kaltaisiani niin älä ole tekemisissä kanssani tai yrittää parantaa minua tietämättömyydelläsi ymmärtämättä mitä mt-häiriö todella tarkoittaa. Voin jo valmiiksi sanoa että meitä on sitten ihmisinä laidasta laitaan.

Vierailija
13/21 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne on hulluja.

Vierailija
14/21 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa mukavaa lueskella näitä kommentteja näin kaksisuuntaista mielialahäiriötä sairastavana. En ole tätä sairautta itselleni halunnut enkä voi tälle mitään. Onneksi läheiset hyväksyvät minut juuri sellaisena kuin olen.

Vierailija
15/21 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että aika monella on itse asiassa psyykkinen häiriö. Diagnosoimaton. Mitä enemmän tunnen ihmisiä, sitä enemmän uskon, että jokainen on jotenkin vinksallaan. 

Eli pidän aivan tavallisena ihmisenä. 

Muuten: "psyykkinen häiriö" kirjoitetaan erikseen. 

Vierailija
16/21 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 11:48"]

Onpa mukavaa lueskella näitä kommentteja näin kaksisuuntaista mielialahäiriötä sairastavana. En ole tätä sairautta itselleni halunnut enkä voi tälle mitään. Onneksi läheiset hyväksyvät minut juuri sellaisena kuin olen.

[/quote]

Miksi sitten kysyit? Pelkkiä positiivisia vastauksiako odotit?

Vierailija
17/21 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 11:56"]

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 11:48"]

[/quote]

Miksi sitten kysyit? Pelkkiä positiivisia vastauksiako odotit?

[/quote]

En ole kysynyt mitään. Lähetin ainoastaan tuon yhden viestin. Järkytyin vastauksista.

Vierailija
18/21 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi mielestäni yleistää. Esim. olen itse epävakaa ja tunnen epävakaita; minä olen pitkässä parisuhteessa, en sekoile päihteiden kanssa enkä ole väkivaltainen tai huomiohakuinen. Sitten taas yksi kavereista on vähän väliä sairaalassa kun vetää ranteet auki tai syö liikaa pillereitä, ja toinen taas vaihtaa miestä kuin sukkaparia ja hankkii lapsia eri ukkojen kanssa jatkuvasti. Joukossamme on kaikenlaista porukkaa.

Olen myös ahdistuneisuushäiriöinen, dissosiaatioon taipuvainen sekä kroonisesti masentunut. Silti käyn kaupassa, teen kotihommia vointini mukaan jne. kuten kuka tahansa muukin. Ei minua tunnista ulkomuodon perusteella "sekopääksi", kuten osa sanoisi, pelkkien diagnoosieni perusteella.

Vierailija
19/21 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän uuvuttavina, raskaina, mieliala tarttuu muihinkin. Välttelisin pitkiä vierailuja tai varsinkin alkoholin ottamista sellaisen seurassa, koska illat muuttuvat usein itkemiseki ja itsesääliksi. En kävisi mielelläni kylässäkään.

Ja puhun itsestäni. Vetäydyn omin oloihini, koska en halua rasittaa muita ihmisiä ennen kuin olen ns. terveempi ja hyväntuulinen, ahkera, ilopilleri ystäväksi.

Vierailija
20/21 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä ihmiset on ahdasmielisiä. Suurimmalla osalla historian suurista kirjailijoista, taiteilijoista, säveltäjistä ja näyttelijöistä on ollut jokin psyykkinen häiriö. Moni on sen takia itsensä myös tappanut - osaltaan myös ympäristön ymmärtämättömyyden vuoksi. 

Henk.koht: mieluummin joku jolla on psyykkinen häiriö kuin ahdasmielinen, empatiakyvytön urpå.