Tuleeko juusto alle vai päälle?
Sinulla on leipä, laitat voita, sitten juuston ja sitten kinkun. Varsinkin silloin kun leipä on paahdettu, jotta juusto lämpenee leivän päälle. Mikä logiikka on laittaa juusto kinkun päälle?
Kommentit (50)
mä laitan juuston päälle jos paahdetaan.. mut muuten alle
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 23:30"]
mä laitan juuston päälle jos paahdetaan.. mut muuten alle
[/quote]
vai miten se nyt menikään...
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 23:29"]Kädet ei likaannu? Kinkku yleensä liukasta, haisevaa ym.
[/quote]
Juurikin tämä.
Paahto- ja tavalliset leivät:
Juusto, kinkku
juusto, marmeladi
maksamakkara, juusto (koska levitän maksamakkaran)
lämpöiset leivät:
juusto aina päällimmäiseksi.
Ainoastaan lämpimissä leivissä päälle, muuten aina alle.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 23:29"]
Kädet ei likaannu? Kinkku yleensä liukasta, haisevaa ym.
[/quote]
Musta taas juusto tuntuu ällöltä ja haisee, joten laitan kinkun sen päälle.
Tykkään kun leikkeleen maku imeytyy voihin. Siksi leikkele tulee heti voin päälle. Jos haluan lämmintä juustoa niin tungen valmiin leivän uuniin. Ei makuasioissa pidäkään olla logiikkaa. Joskus tekee mieli jopa lämmintä voileipää niin että leikkele, salaatti ja kurkku käyvät uunissa mutta juuston laitan kylmänä päälimmäiseksi. Logiikka: mieliteko.
No alle tietenkin! Juustohan täytyy laittaa aina voin päälle, ei muuten missään oo mitään järkeä! ;D
En käytä kinkkua, vain vegesalamia koska olen kasvissyöjä ;) mutta asiaan: juusto AINA alle ja sitten "salami" ja sitten kurkku ja/tai tomaatti.
"Maitotuotteet vastakkain!" selitti yks oululainen tätä asiaa kerran :)
en paljon syö kinkkua... kalkkunaleikkeitä kylläkin yms mut sama asia
Juusto alle, päälle sitten kinkku ja sen päälle kurkkua ja tomaattia. Tomaatti muuten pilaa juuston, joten siksikin kannattaa laittaa se leikkele väliin.
Vain lämppäreissä juusto päälimmäiseksi. Muutoin aina eka, paitsi jos salaattia. Perustelut, jotta kaikki täytteet näkyvät niin suuruus järjestykseen. Leipä, rasva, (salaatinlehti), juustoa kaksi siivua, kinkku, (kurkku tms).. Mun logiikka
Juusto aina päälle. Näin se vaan menee, ei muuten leipä maistu oikealta.
juusto voista seuraava, ellei laita muuta "levitettävää"(maksamakkara, marmeladi, mitä näitä nyt on) rasvan jälkeen.
Juusto yleensä alle, mutta grillatussa leivässä laitan ensin ohuesti juustoa, sitten muut täytteet ja sitten taas ohuesti juustoa, että leivät liimautuu yhteen.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 23:47"]
En käytä kinkkua, vain vegesalamia koska olen kasvissyöjä ;) mutta asiaan: juusto AINA alle ja sitten "salami" ja sitten kurkku ja/tai tomaatti.
[/quote]
Juusto ei ole kasvis. Sinä et siis ole kasvissyöjä. Oikea kasvissyöjä syö vain vegaanisia juustonkorvikkeita.
Kädet ei likaannu? Kinkku yleensä liukasta, haisevaa ym.