Annatteko lahjan posteljoonille ja lehdenjakajalle?
Muistan, että lapsena em. saivat aina kahvipaketin. Lahjooko kukaan enää jakajia?
Kommentit (9)
En anna. Joskus olen antanut, mutta nykyinen postinkantaja jakaa mun postit hyvin usein naapurille, jolta saan sitten kalastella postejani vaivalloisesti. Hän kun antaa ne minulle, jos sattuu muistamaan, tai edes huomaamaan, että on saanut jonkun toisen posteja. Miksi lahjoisin, kun homma hoituu noin ala-arvoisesti.
En lahjo jakajia :D ja muutenkin kysymys sai hurjan nauruerektion
Kyllä me joskus jätämme suklaarasian Hesarin jakajalle ja vastalahjaksi tulee aina kiitoskortti.
Kovaa hommaa pienellä palkalla.
Ei hitto, ei ole tullut mieleenkään. Miksi lahjoisin? En edes tunne näitä, tiedä minkä näköisiä tms????
Emme asu Amerikassa, joten ei, postinkantajat ja muut eivät saa meiltä mitään.
Ennen maaseudulla ja annettiin postinkantajalle pieniä lahjoja, yleensä kahvia ja suklaata nätissä paketissa kortin kera. Postinkantaja oli tuonut postit laatikoihin pitkän reitin varrelle säässä kuin säässä koko vuoden, joten muistaminen oli ihan paikallaan.
Nykyisin tuo ei taida enää onnistua, kun koskaan ei tiedä, kuka on vuorossa minäkin päivänä, ja ilmaislehtien jakajiakin on yllin kyllin. Luulen, että lahjat katoaisivat laatikoista jo ennen postinkantajan saapumista, koska kaikkihan nykyään lähtee ohikulkijoiden mukaan, vaikka olisikin ruuvattu kiinni. Muistan kyllä vanhoiltakin ajoilta tapauksia, joissa laatikkorivin lahjat olivat päätyneet ahneimman naapurin haltuun. Ja sen kerran, kun vanha vakituinen kantaja katkaisi juuri ennen viimeistä jakelupäivää jalkansa ja sijainen keräsi lahjat autoonsa. Kieltäytyi antamasta niitä oikealle saajalle, koska "näissä lukee postinkantajalle ja tänään minä olen se kantaja"!
No en todellakaan. Se nyt vielä puuttuis et alklais jotain fucking postipateja lahjomaan..