Kilpirauhasongelmaiset: G: Millä arvoilla raskauduitte?
Kiinnostaa tietää, millä arvoilla täällä vajaa- tai liikatoimintaiset raskautuneet?
Itsellä t4v 19,5 ja tsh 0,05, mietityttää, onko tuo tsh liian pieni raskautumiseen?
Kommentit (5)
En ole kokeillut mutta mulle on sanottu että pitäisi olla alle 2,5 tai mieluummin alle 2, jotta olisi vauvalle hyvä.
Minullekin on sanottu, että TSH pitäisi olla alle 2 - samoin raskausaikana TSH alle 2. Enpä osaa sanoa ap:n TSH-arvosta, onhan se jo aika lähellä liikatoiminnan rajaa. Varmaan kannattaisi tarkastuttaa TSH uudelleen esim. muutaman kuukauden kuluttua, onko lähtenyt laskemaan/pysynyt samana/noussut. Nähtävästi kuitenkin TSH:n yläraja 2 on tärkeämpi raskautumisen kannalta, koska siitä puhutaan enemmän.
Jep, itse en vaan uskalla oikein lääkkeitä rukata, koska tuo TSH menee niin helposti mulla sitten johonkin 2-5 tienoille ja se on jo liikaa. Pitää käydä parin kuukauden kuluttua labrassa katsomassa miltä nuo arvot näyttää.... t.ap
Sullahan on se alle 2, itse yrittäisin noilla arvoilla. Muista että lääkitystä pitää nostaa ( kontr verinäyte) raskauden alettua.