Parhaimmat vinkit olla menemättä koulu-uinteihin?
Koulu-uinnit ovat siis ihan nurkan takana, mutta itselläni on itsetunto aivan maassa ja jo ajatus mennä suihkuun alasti oman sekä rinnakkaisluokan edessä ahdistaa. En haluaisi myöskään olla puolialasti kahden luokan edessä. Kaikki muut ovat aika kehittyneitä, mutta itse olen vielä aivan "raaka", niin se että menen ihonmyötäisissä, lyhyissä uikkareissa kahden luokan eteen ei todellakaan houkuttele, kun uikkarini saavat valmiiksi minut näyttämään todella suoralta. Nyt siis kysymys kuuluu - mitkä ovat parhaimmat vinkit olla menemättä koulu-uinteihin? Kiitos jo etukäteen!
- 13v tyttö
Kommentit (18)
Minä valehtelin, että minulle on puhjennut psoriasis, ja etten halua esitellä sitä koko luokalle.
Liikan ope kai testasi minua ja kysyi, että missä kohden kroppaa minulla on läiskiä.
Olinpa tehnyt taustatyöni ja vastasin, että kyynärpäissä ja polvissa.
Sääli kai minua, joten antoi vapautuksen. Tämä siis toimi 2000-luvun alkupuolella.
Uiminen on törkeä taito oppia hyvin joten älä katsele muita vaan mieti miten toimit oikein .
Vierailija kirjoitti:
nomut ei voi olla menkkoi neljä viikkoo peräkkäin
Ei kai nykyään uida enää neljää viikkoa peräkkäin. Täälläpäin ainakin vain syksyisin viikko ja keväisin viikko. Sitä paitsi, nuorilla voi olla menkat miten sattuu kun ovat vasta alkaneet. Tuskin opettaja todisteita asiasta vaatii?
Ota pyyhe ympärillesi altaalle, sano että paleltaa, ja nakkaat sen penkille vasta kun menet veteen. Vedessä vartalon mallia ja tissien kokoa on vaikea arvioida. Kannattaa myös hankkia omasta mielestä hyvin istuva uimapuku, vaikka pienillä toppauksilla, jos se antaa itsevarmuutta. Moni muukin sinun ikäisesi on vielä kehittymätön, ja varmasti vastaavien huolenaiheiden edessä, mutta käytännössä kovin harva siellä altaalla toisen kroppaa arvostelee, kun kaikki on saman tilanteen edessä. Uimataito on tosi tärkeä juttu, joka voi jonain päivänä pelastaa joko oman, tai jonkun toisen ihmisen hengen, kyllä se kannattaa opetella kunnolla.
Terveisin uimaope
Itsekkin aikoinaan lintsasin yläasteen uinnit. Toisinaan sanoin, että on menkat ja en sen takia tule. Osaan kyllä uida, mutta en halunnut hillua alasti luokkalaisten edessä. Äitini kyllä ymmärsi tilanteen, eikä koskaan suuttunut.
Opettele uimaan kirjoitti:
Uiminen on törkeä taito oppia hyvin joten älä katsele muita vaan mieti miten toimit oikein .
Hah,en ole tarvinnut kertaakaan!
Vierailija kirjoitti:
Ota pyyhe ympärillesi altaalle, sano että paleltaa, ja nakkaat sen penkille vasta kun menet veteen. Vedessä vartalon mallia ja tissien kokoa on vaikea arvioida. Kannattaa myös hankkia omasta mielestä hyvin istuva uimapuku, vaikka pienillä toppauksilla, jos se antaa itsevarmuutta. Moni muukin sinun ikäisesi on vielä kehittymätön, ja varmasti vastaavien huolenaiheiden edessä, mutta käytännössä kovin harva siellä altaalla toisen kroppaa arvostelee, kun kaikki on saman tilanteen edessä. Uimataito on tosi tärkeä juttu, joka voi jonain päivänä pelastaa joko oman, tai jonkun toisen ihmisen hengen, kyllä se kannattaa opetella kunnolla.
Terveisin uimaope
Ollaanko siellä suihkussakin pyyhe päällä?
Vierailija kirjoitti:
Terveisin uimaope
No lässyn lää. Kyllä siellä nakkena pitää olla jo suihkussa jne. Koulu-uinti oli ihan hirveää. Uimataito on joo tärkeetä, mutta sen voi opetella ilman luokkakavereita. Ja kyllä siellä ihan avoimesti toisten kroppia arvosteltiin ja niille naurettiin.
käy lääkäriltä paperi sosiaalisten tilanteitten pelosta,oisko se...
kamalaa että nykyään pakotetaan kaikkeen,pitää hiihtää ja luistella uida sun muuta,onko pakko!
JOS osaa /pystyy esittämään paperin että liikkuu tms vapaalla...ei vois pakottaa moisiin kauheuksiin!
tyttö raapi aina ihottumaiset käsitaipeensa ja näytti ne jumppaopelle, ettei voi uida, kun iho on rikki
Kannattaisikohan hakeutua psykiatrin juttusille, jos noin pahasti pelottaa toiset ihmiset? Ei ne muutkaan ole mitään täydellisiä. Jokaisesta meistä löytyy vikoja, kun hieman tarkemmin asiaan paneutuu. Olkaa armollisia itsellenne.
No meillä oli aina menkat ku ei huvittanut uida. Tamppoonin käyttöön ei opettaja voi pakottaa.