Kuulutko ihmisryhmään joka saa joka joulu lahjan x mieheltä tai muilta sukulaisilta?
Lahja x tarkoittaa esim lahjakortteja, suklaata, kukkia, kirjoja, villasukkia, meikkejä, käyntejä kylpylään jne. Keneltä saatte lahjoja? En ole koskaan saanut tuollaisia niin kunhan kyselen.
Kommentit (13)
Kyllä, joka joulu tulee suklaata, lahjakortteja, kirjoja, matkoja jne.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, joka joulu tulee suklaata, lahjakortteja, kirjoja, matkoja jne.
Olet todella onnekas.
Mieheni on ostanut joka joulu mulle lahjan. Hänellä ei itsellään ole laisinkaan lahjaideoita ja pyytää minua listaamaan mieleiseni. Yleensä laitankin muutaman mitä sillä hetkellä tarvitsen josta hän sit valitsee yhden tai kaksi. Useimmiten on tullut koko lista koska ei osannut päättää minkä valitsisi. Valtavan tylsää. Olis kiva joskus oikeasti ylättyä.
En ole saanut lahjoja miehiltä enkä sukulaisilta. Saisinpa joskus.
Sovimme jo varmaan 15 vuotta sitten sukulaisten kanssa, että aikuiset eivät tarvitse lahjoja ja se on ollut todella hyvä juttunaikkien mielestä. Siihen saakka oli todella typerää ja näännyttävää miettiä jollekin miehen veljelle tai appiukon siskolle lahjaa, eikä ollut myöskään mukavaa saada itse jotain täysin turhaa lahjaksi.
Olen ostanut joskus miehelle jotakin pientä, mutta vain tarpeeseen, mutta on ollut monta vuotta, että en ole ostanut kuin lapsille lahjoja. Miehen kanssa taas sovimme, että ostan itse, jos jotain tarvitsen ja minulle ei tarvitse edes ajatella mitään, vaan mukava juhlatunnelma on se meidän juttu. Olemme myös lähes joka joulu jossakin reissussa ja jo se reissu on meidän lahja. Nyt lapsetkin ovat jo niin isoja, että lahjat ovat tosi vähissä ja ostamme mitä ostamme sitten jos tarvetta on.
En halua lahjoja. Olen jo sen verran iso tyttö, että en halua keneltäkään mitään turhaa ja jos tarvitsen jotain, niin ostan sen harkinnan jälkeen itse. Tai joulukukan huolin, samoin vaikka jotain ihan pientä syötävää, mutta jo esimerkiksi viinipullot ja suklaat ovat turhia.
Ei mulle osta kukaan lahjoja. Aiemmin äiti laittanut jotain, mutta hällä muistiongelmaa niin viime jouluna ei äidiltäkään tullut lahjaa. Jotain kivaa jä käytännöllistä kodintekstiiliä tai villasukkia tai muuta on aiemmin laittanut.
En tarvitse mitään, ollaan aikoja sitten sovittu ettei aikuisten kesken laiteta lahjoja. Käärin kyllä silti joka joulu monta pikkupakettia miehelle ja lapselle ja koiralle. Karkkia, vaatteita, miehelle ehkä viskipullon, myyjäisistä villasukat tai jotain sopivaa kirpparilta. Tykkään antaa lahjoja
Exältä tuli varmaan 10 vuotta joka joulu sama itsetehty jouluherkkulahja. Sitten vähän riitaannuttiin lapsen asioista niin ei ole lahjoja näkynyt hältä
Mies ostaa tasan sen mitä pyydän. Ylläreitä saan harvoin. Muutaman ulkomaanmatkan olemme saaneet perheenä appivanhemmilta. Itse ostan itselleni kaikenlaista...
Kompamelliä ja jotain vaatteita saan
En ole saanut lahjojakaan enkä kukkia miehiltä saati sukulaisilta.
Muutaman kymmenen vuotta oltu naimisissa enkä ole mieheltä saanut mitään lahjoja. En myöskään sukulaisilta, kun päätettiin, että kaikki muistavat vain omaa ydinperhettään lahjoin.
Mies kyllä aina hyvissä ajoin kertoo, mitä haluaa syntymäpäivälahjaksi, samoin joulun alla toiveita satelee. Kun lapset olivat pieniä, paketoin itsellenikin muutaman tavaran pakettiin etteivät ihmettele miksei äiti saa mitään. Nyt tässä ihmettelen miten ihmeessä olen tuollaiseenkin mennyt mukaan.
En saa lahjoja yleensä keltään.