Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä on renkaiden vaihto nykyisin arpapeliä

Vierailija
18.10.2021 |

Varsinkin täällä Turun seudulla. Kun ei ole varaa toistaiseksi ostaa kitkarenkaita kun juuri vuosi sitten ostettu nastat. Ei ihan nastoillakaan vielä viitsisi mutta yöt alkaa olemaan jo nollakeleissä. Kun sitten taas päivällä voi olla 10astettakin vielä lämmintä.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Ei ole kivaa tämä loka-joulu, kun joka ikinen aamu saa jännittää ajokeliä. Liikun aikaisimmillaan klo 5 jälkeen aamulla ja myöhäisimmillään klo 23 jälkeen. Sopivasti ehtii tienpinta pakastua jos painuu alle nollan. Ja sitten mennään... 

Muutama vuosi sitten olin typerä ja lähdin lumisateeseen hyväkuntoisilla kesärenkailla.  Ajattelin, että lumisade ei tuosta pahene, tiet ovat kuitenkin uraisia jne. Ja päiväksi oli luvattu plussaa, eli lumi suli päivällä pois. Pitoa ei ollut YHTÄÄN, kävelyvauhdissakin lähti luisumaan. Onneksi oli viisaampia kanssa-ajajia, yksikin näki ettei autoni totellut kiertoliittymässä, eikä tullut ympyrään vaan jäi kauemmas odottamaan. Normaali 30 min työmatka kesti 50 minuuttia. No, on sekin koettu ja selvitty ehjin autoin, vaan seuraavan kerran jätän menemättä. 

Vierailija
2/25 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloinkas te turun seudulla asuvat meinaatte vaihtaa talvikumeihin? Nytkin on aamusin reippaasti plussan puolella ja päivällä myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa kitkat niin loppuu arpominen. Nastat ovat täysin hyödyttömät.

Vierailija
4/25 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jo pari viikkoa ollut nastat alla. Ajelen 6:30 aikoihin tunnin työmatkaa Uudellamaalla. Eipähän tarvitse jännätä aamuja nyt, vaikka hölmöltä tietysti päiväsaikaan tuntuukin. Laitoin talvirenkaat kyllä ensisijaisesti siksi, että kävin pohjoisessa syyslomaviikolla, ja silloin tuli useassa paikkaa räntää (myös täällä kotona).

Vierailija
5/25 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvalla on ainakaan nastat vielä alla Turussa. Ja miksi olisikaan, näillä keleillä.

Vierailija
6/25 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä jaksa viel renkaita vaihtaa. varsinkaan jos asuu etelässä tai länsirannikolla. Viisasta on ottaa talvirenkaat mukaan vaikkapa takakonttiin niin voi tien päällä vaikka vaihtaa jos on iha pakko.

Vierailija
7/25 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei niitä nastoja voi nyt laittaa? Samalla lailla ne kuluisi vähälumisena talvena tammikuussakin. Pari kuukautta varastossa ei tilannetta muuta.

Vierailija
8/25 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo arpapeliä. Ja jos tulee edes kaksi pakkaspäivää niin melkein pakko laittaa sitä varten jo ne nastat. Ja mun nastarenkaat on ihan uudet, en mä lähde nyt erikseen kitkoja ostamaan kun on noi kalliit renkaat, joilla voi ajaa vielä useamman talven.

Katson sääennustetta päivittäin. Nyt on lupailtu plussaa ainakin seuraavat 10 päivää. 

Vierailija
9/25 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä otsikkoa. Renkaat voi vaihtaa juuri silloin kuin itse haluaa. Sääennustukset näkee netistä ja ne pitää melko hyvin paikkansa.

Vierailija
10/25 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka se sää meneekin pakkasen puolelle niin ei se automaattisesti tarkoita sitä että tiet ovat jäässä. Tiet voivat olla kuivat pakkasellakin. 

Vierailija
11/25 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvirengaspakko alkoi tänään.

Vierailija
12/25 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos keli sitä edellyttää.

Vierailija
13/25 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka se sää meneekin pakkasen puolelle niin ei se automaattisesti tarkoita sitä että tiet ovat jäässä. Tiet voivat olla kuivat pakkasellakin. 

Tiet voivat olla myös jäisiä esimerkiksi +4 asteessa. Koettu on.

Vierailija
14/25 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavasti vielä juhannuksenakin kuulee ja näkee nastarenkaita autoissa kun "voi kato tulla yöpakkasia".

Vierailija
15/25 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teillä on nastat eikä kitkoja? Ei ymmärrä. Kitkoilla on paljon kivempi ajella vaihtelevilla keleillä.

Vierailija
16/25 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä renkaista mitään, en sen enempää kuin autoista muutenkaan. Minulla on renkaat rengashotellissa ja ajan auton sinne lokakuun viimeisellä ja huhtikuun ensimmäisellä viikolla. Pojat vaihtaa renkaat ja tekee muut temput, joita autoille pitää tehdä. Sitten ajan pois.

M36, KTM, FM

Vierailija
17/25 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu alkoi mutta ei niitä tarvitse vaihtaa jollei keli ja sää vaadi sitä. Oletko tietoinen tästä uudesta systeemistä?!

Vierailija
18/25 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvii arpoo ku vaihtaa nasta alle ite.

Mulla on kunnon pelit ja vehkeet nii renkaiden vaihto on vaivatonta kun mulukkun työntely kaverin muijjaan.

Vierailija
19/25 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi teillä on nastat eikä kitkoja? Ei ymmärrä. Kitkoilla on paljon kivempi ajella vaihtelevilla keleillä.

Koska kitkat ei pidä esimerkiksi mustalla jäällä.

Vierailija
20/25 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

USAssa ajetaan all weather renkailla kun tiet aurataan puhtaiksi.

Vuoristoissa pitaa olla renkaissa ketjut muuten ei matka jatku.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä