Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harhaisilla käsityksillä ylläpidetään sairaita kauneusihanteita

Vierailija
18.12.2014 |

Noora Toivo joka on tullut tunnetuksi lähinnä valittamisesta milloin mistäkin, kuin kovista urheilusuorituksista avautuu blogissaan yhyy kun mä olen läski. Vaikka kyseessä on normaalin näköinen nainen, kuten kuvista voimme todeta.

Nooran kaltaiset naiset ovat itse niitä jotka asettavat varsinkin nuorille naisille aivan käsittämättömiä ulkonäköpaineita ulostuloillaan, laittamalla kuvia täysin normaalista naisvartalosta ja samaan hengenvetoon kritisoi itseään lähes sairaalloisen omaisesti.

Enemmän pitäisi olla juttuja ja ulostuloja naisista jotka ovat tyytyväisiä itseensä juuri sellaisina kuin ovat, olipa pikkuisen kiloja, raskausarpia jne.. eikä Nooran kaltaisia naisia joiden ulostulot ovat osa ongelmaa eikä suinkaan ratkaisua.

http://nyt.fi/a1305909078137

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fatassit sukkaa.

Vierailija
2/11 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni se oli hyvä juttu. Tyyppi on kilpaurheilija, mutta silti löytyy selluliittia ja läskiä. Sitähän täälläkään laihat ihmiset eivät tajua. Minä olen vielä läskimpi, mutta olen silti kovassa kunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi ihan itse miettiä mitä haluaa ja ainakaan minun mielipiteisiin eivät muiden vouhkaamiset vaikuta. Jos jollakin vaikuttaa, niin se on heidän ongelmansa.

Vierailija
4/11 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 09:01"]

Jokainen voi ihan itse miettiä mitä haluaa ja ainakaan minun mielipiteisiin eivät muiden vouhkaamiset vaikuta. Jos jollakin vaikuttaa, niin se on heidän ongelmansa.

[/quote]

Valitettavasti Nooran kaltaisten naisten ulostuloilla on valtavan negatiivinen vaikutus moniin nuoriin naisiin. He katsovat noita valokuvia jossa on kuvia täysin normaalista naisvartalosta ja miettivät, että tuollainen naisvartalo on väärä ja siinä on vikaa. Voi alkaa monilla sairaalloinen laihduttaminen joka pahimmillaan johtaa anoreksiaan.

Niinkuin sanoin Nooran kaltaiset naiset eivät ole ratkaisu vaan osa ongelmaa tässä sairaiden kauneusihanteiden ylläpitämisessä. Samalla tavalla osa ongelmaa ovat kaikki jotka elämässä, somessa missä hyvänsä jauhavat tätä yhyy mä olen läski mantraa vaikka heissä ei ole yhtään mitään vikaa.

Tälläistä nuoret naiset saavat sitten lukea ja kuulla päivästä toiseen, jotkut heistä rupeavat kuvittelemaan että heissä todella on jotain vikaa ja sairastuvat tämän vuoksi, kärsivät huonosta itsetunnosta jne..

ap

Vierailija
5/11 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up! Tärkeä aihe!

Vierailija
6/11 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nooran itseruoskinta aiheuttaa hämmennystä ja mielipahaa meille jotka ihan oikeasti olemme läskejä ja vaatimattoman näköisiä. Hänen pöksyissään en arvostelisi tuota varsin sopusuhtaista vartaloa rankasti. Mieti Noora: moni meistä on oikeasti ruma!

Vierailija
7/11 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin itse tuon nyt-liitteen jutun, ja sain siitä itse ihan eri kuvan. Näkeehän sen että urheilija ei ole toisessa kuvassa niin "tikissä", mut siitä olikin kyse; siis että ihmiset odottavat urheilijoilta tiettyä ulkomuotoa, jolla ei itse asiassa ole suorituksen kanssa mitään tekemistä.

Vedän yleensä herneen aika helposti nenään, mutta nyt Toivo puhui musta nimenomaan urheilijana, ei tavallisena naisena. On aika eri vertailukohdat.

Vierailija
8/11 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt: "On vielä yksi asia, joka häiritsee Toivoa. Fitness-buumi on kääntänyt suomalaisten ja suomalaismedian huomion entistä enemmän pintaan. Enää ei tunnu olevan väliä, jaksaako ihminen nostaa rautaa tai juosta, kunhan vartalo on mahdollisimman rasvattoman ja lihaksikkaan näköinen.

Kuinka kauan menee siihen, että ihmiset piirtävät yhtäläisyysmerkin fitneksen ja urheilun välille ja ajattelevat, että tuoltahan kaikkien urheilijoiden pitää näyttää?" 

Vierailija
9/11 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku jolla on enemmän ulkonäköpaineita voisi tulla kertomaan, mistä ne tulevat? AIka usein tuntuu, että vain arvaillaan ja syytellään mediaa. Urheilijoille tulee lajin kautta paineita, kuten Toivo kertoi. Mutta mistä taviksille? 

Minä voisin laittaa kropastani instakuvia, vaikka en olekaan fitnesskisaajan näköinen.

Vierailija
10/11 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 08:54"]

Enemmän pitäisi olla juttuja ja ulostuloja naisista jotka ovat tyytyväisiä itseensä juuri sellaisina kuin ovat, olipa pikkuisen kiloja, raskausarpia jne.. eikä Nooran kaltaisia naisia joiden ulostulot ovat osa ongelmaa eikä suinkaan ratkaisua.

[/quote]

Nämä Olen niin sinut kroppani kanssa- blogikirjoitukset ym. ovat yleensä jonkun sellaisen kirjoituksia, jotka ovat painineet ulkonäköongelmien kanssa ja vieläkin painivat. Jos on tyytyväinen kroppaansa, ei siitä tee numeroa tai viiden tuhannen sanan mittaisia analyysejä.

Vierailija
11/11 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kyseinen neito näyttää aivan samalta, toisessa kuvassa rusketus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä