Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälainen haalari päiväkotilapselle: kosteussuojattu vai hylkivä?

Vierailija
05.09.2006 |

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut märkänä, kun olen kotiin hakenut.

Vierailija
2/2 |
05.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli, jos lapsi on kova rymyämään maassa, kosteussuojattu haalari ei todennäköisesti kestä, vaan pintaan tulee vettä päästäviä naarmuja. Tällöin kurahousut tarvitaan kuitenkin.

Itse hankkisin ja hankinkin lapselleni perushaalarin, joka hylkii vettä. Näissä kangas on yleensä paksumpaa ja kulutusta paremmin kestävää kuin kosteussuojatuissa. Lisäksi on kurahousut loskakeleille. Hyvin on pärjätty aikaisempinakin vuosina, eikä poika ole saanut perus lassie-haalaria koskaan pakkaskeleillä kastumaan läpi, vaikka saattaa möyriä maassa tuntikausia.

Olen päiväkodissa töissä, ja suosittelen näin myös ryhmäni lasten vanhemmille. Meillä on välillä ollut isoja ongelmia, kun vanhemmat eivät ymmärrä, että kallis haalari ei pidä vettä, kun polvet ovat karheutuneet. Ja kun vesi sitten tihkuu polvista sisään, on haalari märkä koko päivän, kun sitä ei saa kuivauskaapissa kuivata.... (nythän on tullut joku uutuss, jonka saa?)

MUTTA jos lapsesi pääasiassa seisokelee pihalla tai leikkii rauhallisempia leikkejä, voi koestussuojattu haalari olla ihan hyvä valinta, jos hinnasta ei ole kiinni. kangas ei joudu niin kovalle kulutukselle ja lapsi selviää loskakeleillä vähemmällä pukemisella.

Muista myös se, että koskteussuojatut haalarit ovat usein kylmempiä kuin perushaalairt, koska niistä on tehty keveitä käyttää. Lapsi siis tarvitsee kunnon villavaatteet erityisesti kosteussuojatun haalarin alle!

Toivottavasti osasin antaa hieman näkökulmia pohdittavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla