Vastaus "sossupummeiluun"
Ihmiset syyttävät usein tukien saajia, kun pitäisi syttää toimimatonta systeemiä:
http://hannuoskala.fi/2012/09/tyonteon-kannattavuudesta/
Ratkaisu: Perustulo. (muuta kuin luulet)
http://tsarbombastic.puheenvuoro.uusisuomi.fi/72295-perustulokokeilu-namibiassa-valtava-menestys
Kommentit (8)
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 22:48"]
Vastaus sossupummeiluun olisi se, että palkat pois kuopasta, jotta työnteossa olisi oikeasti järkeä. Mutta ei, kun palkat nousee, niin kaikki hinnatkin nousee. Ja kun veroja kevennetään, että hinnat laskisi niin paskat, kun yrittäjät vetävät omaan taskuunsa.
Kunnon sota ja kaikki alusta, niin kestäisi taas hetken, ennenkuin ahneet siat pääsisivät hotkimaan kaiken kaikkien muiden suusta.
[/quote]
Se myös. Vastaus ei ole yksiselitteinen. Palkat, perustulo... Suomi saataisiin todella nousuun ja perustulon ansiosta myös yrittäjyydestä ja pätkätöistä tulisi houkuttelevampaa!
tlläkin palstalla jatkuvsti syytellään tukien saajia, mutta eihän tämä nykyinne systeemi heidä vikansa ole... systeemia voi aina muuttaa niin, että työnteko on kannattavaa, mutta myös niin, ettei kenenkään tarvitse jäädä tyhjän päälle. Pelkkä palkkojen korottaminen ei toimi. koko sossujärjestelmä laitettava uusiksi ja perustulo on mahtava ratkaisu. En ole vihreä enkä kannata vihreitä, mutta heidän laatimansa kustannusneutraali perustulomalli on ajamisen arvoinen asia! Jokaisen kannatta tutustua siihen.
Miksi terveiden laiskottelijoiden työikäisten pitäisi saada yhteiskunnalta mitään?
Ymmärtäkää tämä. Minä en ole valinnut sitä että työnteko suomessa ei kannata. Olen tuilla elävä nyt mutta kun valmistun ja alan itse maksamaan vuokran, veden sähkön päivähoitomaksun ja työmatkakustannukset niin rahaa ei jää minulle yhtään enempää käteen (jopa vähemmän) kuin kotona olemalla. Uskotteko kuinka paljon se vituttaa?!
Kannatan yrittäjyyden kynnyksen madaltamista. Siksi perustulo.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 23:08"]
Miksi terveiden laiskottelijoiden työikäisten pitäisi saada yhteiskunnalta mitään?
[/quote]
Vuoden saavutukset
- Köyhyysasteen alapuolella olevien kotitalouksien määrä puolittui.
- Aliravitsemus väheni vielä 17% 10%:iin.
- Koulun keskeyttäneiden määrä väheni nollaan kokeilua edeltäneestä 40%:sta.
- Yrittäjyydellä elävien määrä kasvoi 10%
Perustulo siis sai ihmiset tekemään enemmän töitä, perustamaan enemmän yrityksiä ja kouluttautumaan enemmän. Ainakin tämän kokeen pohjalta voidaan puheet perustulosta laiskistavana muutoksena jättää omaan arvoonsa.
Vastaus sossupummeiluun olisi se, että palkat pois kuopasta, jotta työnteossa olisi oikeasti järkeä. Mutta ei, kun palkat nousee, niin kaikki hinnatkin nousee. Ja kun veroja kevennetään, että hinnat laskisi niin paskat, kun yrittäjät vetävät omaan taskuunsa.
Kunnon sota ja kaikki alusta, niin kestäisi taas hetken, ennenkuin ahneet siat pääsisivät hotkimaan kaiken kaikkien muiden suusta.