Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En voi ottaa korona rokotetta ja se ahdistaa

Vierailija
18.10.2021 |

Olen ottanut yhden koronarokotteen ja siitä tuli melko voimakkaat sivuoireet. Toisesta varoitettiin tulevan voimakkaammat. Nyt en voi ottaa toista rokotetta, sillä en pärjää arjessa jos saan kuumetta tai lihakset ja nivelet taas kipeytyvät, saatika sen päänsäryn kanssa joka viimeksi tuli.
Viimeksi mies oli kotona, mutta nyt hän on reissuhommissa ja itse olen kotona neljän pienen lapsen kanssa, iät 4 kk-5 v. Ei siis ole mahdollisuutta huilata rokotteen jälkeen. Lisäksi rokotuksia annetaan niin kaukana, että en pääse sinne kun ei ole autoa.
Ahdistaa kun mietin miten me pärjätään jos saisinkin koronan.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en tiedä kuinka korvessa asut, mutta kyllä siskoni sai omansa vaikka asuu saaristossa, kiertävä hoitaja pisti piikin ja venasi 15min. Ekasta piikistä tuli kyllä käsi ja hartiat helkutin kipeeksi, mutta mihinkäs yh äiti ei olisi tottunut? Kakkospiikin kanssa tuli kuulemma pahoinvointia mutta sairastaminen on ihan luonnollista, pelkkä migreenikin saattaa oksettaa. Musta on hölmöä ottaa yksi piikki ja jättää toinen välistä. Vähän niin kuin ottaisin poliorokotteen mutta jättäisin tehosteen välistä ja eihän se poliokaan hengiltä välttämättä vie, kunhan vaan halvauttaa. Korona voi tappaa tai sitten ei, voit saada ikuisia neurologisia oireita tai sitten et. Kunhan oot sinut sen päätöksesi kanssa etkä marttyyrisoi täällä palstalla, sillä jotkut eivät voi oikeasti ottaa rokotetta esim. työkaveri sai ekan piikin jälkeen sellaiset oireet, että kaikki rokotukset kiellettiin loppuelämäksi tai toiset ihmiset eivät voi ottaa sairauksien takia rokotetta. Ja niitä voi ihan oikeasti ahdistaa.

Vierailija
42/49 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

OlEn oTtAnUt yHdEn kOrOnArOkOtTeEn jA SiItÄ TuLi mElKo vOiMaKkAaT SiVuOiReEt. ToIsEsTa vArOiTeTtIiN TuLeVaN VoImAkKaAmMaT. nYt eN VoI OtTaA ToIsTa rOkOtEtTa, SiLlÄ En pÄrJäÄ ArJeSsA JoS SaAn kUuMeTtA TaI LiHaKsEt jA NiVeLeT TaAs kIpEyTyVäT, sAaTiKa sEn pÄäNsÄrYn kAnSsA JoKa vIiMeKsI TuLi.

vIiMeKsI MiEs oLi kOtOnA, mUtTa nYt hÄn oN ReIsSuHoMmIsSa jA ItSe oLeN KoToNa nElJäN PiEnEn lApSeN KaNsSa, IäT 4 Kk-5 v. Ei sIiS OlE MaHdOlLiSuUtTa hUiLaTa rOkOtTeEn jÄlKeEn. LiSäKsI RoKoTuKsIa aNnEtAaN NiIn kAuKaNa, EtTä eN PäÄsE SiNnE KuN Ei oLe aUtOa.

AhDiStAa kUn mIeTiN MiTeN Me pÄrJäTäÄn jOs sAiSiNkIn kOrOnAn.

-AP joka on ihan sekaisin ja skitso

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksilla pääsee rokotuspaikalle, kela korvauksenkin saa yli 25 euron yhdensuuntaisista matkoista, matka tilataan etukäteen (koska kelataksi)

Vierailija
44/49 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikkulasten hoito on juuri sellaista raskasta fyysistä liikuntaa, jota ei rokotuksen jälkeen saa tehdä. Itsellä jäänyt tästä syystä molemmat rokotteet ottamatta.

Älä puhu p-askaa. Tämä suositus liikunnan välttämisestä heti rokotteen jälkeen on tullut elo-syyskuussa. Olisit saanut jo 2 rokotetta siihen mennessä jos olisit halunnut. Et yksinkertaisesti halua rokotteita.

Terv. Pikkulapsen 30-vuotias äiti

Tää on aina ihana kun yhden lapsen äiti tulee päsmäröimään muka tietäen mitä elämä on monen pienen lapsen kanssa. Yhden lapsen kanssa menee vaikka pää kainalossa, yhden kanssa on vaan niin helppoa kaikki.

Vierailija
45/49 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en myöskään ole ottanut rokotteita, en sitä ensimmäistäkään. Ihan siitä yksinkertaisesta syystä että mulla on hoidettavana lapset 2 kk, 1v 8 kk, 3v ja 8 kk, 5,5 ja 8. Ei ole hoitoapuja ja päivisin mies on autolla töissä. Ei ole mitään kiertäviä sairaanhoitajia täällä päin, kelataksia en voi ottaa koska taksilla ei ole lapsille istuimia ja omia en ala repiin autosta irti. Ylipäänsä tän lauman kanssa lähteminen on niin hirveä säätö, että ei kiitos. Mieluummin siis oon suosiolla ottamatta rokotetta kuin mutkistan meidän elämää yhtään ylimääräistä. Enkä ota mitään riskiä sivuoireista.

Enkä kaipaa tähän yhtäkään mielipidettä miltään yhden lapsen äidiltä joka ei oo kokenut mitenkään vaikeaksi ottaa sitä mussukkaansa mukaan. Oon ennemmin se yksi niistä pakoista joka ei rokotetta ota, aivan sama, mua se ei edes ahdista.

Vierailija
46/49 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en myöskään ole ottanut rokotteita, en sitä ensimmäistäkään. Ihan siitä yksinkertaisesta syystä että mulla on hoidettavana lapset 2 kk, 1v 8 kk, 3v ja 8 kk, 5,5 ja 8. Ei ole hoitoapuja ja päivisin mies on autolla töissä. Ei ole mitään kiertäviä sairaanhoitajia täällä päin, kelataksia en voi ottaa koska taksilla ei ole lapsille istuimia ja omia en ala repiin autosta irti. Ylipäänsä tän lauman kanssa lähteminen on niin hirveä säätö, että ei kiitos. Mieluummin siis oon suosiolla ottamatta rokotetta kuin mutkistan meidän elämää yhtään ylimääräistä. Enkä ota mitään riskiä sivuoireista.

Enkä kaipaa tähän yhtäkään mielipidettä miltään yhden lapsen äidiltä joka ei oo kokenut mitenkään vaikeaksi ottaa sitä mussukkaansa mukaan. Oon ennemmin se yksi niistä pakoista joka ei rokotetta ota, aivan sama, mua se ei edes ahdista.

rokotteeseen en ota kantaa, he ottakoot, ketkä haluavat, mutta sitä en tajua, että miksi pitää tehdä niin monta lasta ettei edes perusarjesta selviä tai kykene toista autoa ostamaan (ja mahdollisesti hankkimaan ajokortin)

Vierailija
47/49 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin kirjoitti:

Kai se mies joskus palaa niistä reissuhommista? Niin menet sitten. Rokotukseen voi tilata kelakyydin jos ei julkisilla pääse. Voit myös kysyä kunnasta kotiapua tilanteeseen.

Viikonloput hän on kotona, mutta rokotuksia annetaan vain arkisin. Kotiapua voi saada vain arkipäivisin, mutta se ei auta siinä että tarvitsisin apua lasten hoitamiseen illalla ja yöllä jos olen kuumeessa ja kykenemätön nostamaan. Viimeksi siis nivelet kipeytyivöt niin, että en saanut vauvaa edes nostettua.

Otat rokotteen perjantaina. Mahdolliset sivuoireita tulevat viikonloppuna kun mies on kotona. Mikä tässä on siis ongelma?

Tässä on ratkaisu. Toisesta rokotteesta ei välttämättä tule oireita, olet saanut väärää tietoa. Päänsärkyyn voi ottaa pillerin.

Isompi ongelma on mielestäni, jos turvaverkkosi on noin hatara. Puhu asiasta neuvolassa mitä apua voisit saada, jos olet sairaana tms. 

Neuvolastakaan ei saa apua, koska ei heillä ole sellaista annettavana. Lastensuojelukontaktin voi kautta, joka on kanava apuun, mutta sekään ei tarkoita käytännön apua vaan perheen jaksamisen seurantaa.

Vierailija
48/49 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikkulasten hoito on juuri sellaista raskasta fyysistä liikuntaa, jota ei rokotuksen jälkeen saa tehdä. Itsellä jäänyt tästä syystä molemmat rokotteet ottamatta.

Samasta syystä en voi ottaa rokotteita ja koitan vain välttää sairastumisen. Jos saan koronan, niin lapset varmaan otetaan huostaan. Onneksi on hyvä maski jos jossain täytyy hillua ja tilaan ruuat kotiin.

No täällä sama juttu, oon vielä totaali yh niin oon aivan omillani näiden kanssa. Paitsi että kaupassa on kyllä pakko käydä itse, muuten sekoo pää jos ei koskaan pääse pois kotoa. Sitten kun keksivät apuja rokotteen jälkeen niin sitten voin mennä ne ottamaan.

Suurin osa ei saa mitään oireita. Itselleni tuli parina päivänä käsi kipeäksi ja lievää päänsärkyä ja siinä kaikki. Nuoremmille varmaan vielä vähemmän (olen 50+).

Israelin datan mukaan eniten haittoja 30-50 vuotiaille.

Vierailija
49/49 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin kirjoitti:

Kai se mies joskus palaa niistä reissuhommista? Niin menet sitten. Rokotukseen voi tilata kelakyydin jos ei julkisilla pääse. Voit myös kysyä kunnasta kotiapua tilanteeseen.

Ei kotiapua saa kuin päiväaikaan muutamaksi tunniksi, ei yöksi tai vaikka iltatoimiin. Vanhemman ollessa kipeänä apua ei saa lainkaan. Itse muistan että yksi kamalimmista hetkistä elämässäni on ollut kun tulin kipeäksi ollessani lasten kanssa kotona. Mistään ei saanut apua ja siinä kuumeessa ja noroviruksessa on vaan pakko hoitaa ne lapset. Paras hetki oli se, kun paskoin housuun imettäessä ja oksensin samalla kun vaihdoin vaippaa. Kovassa kuumeessa jaksoin vain kontata, mutta pakko ne lapset on ruokkia, pukea, pestä, vahtia niiden touhuja, nukuttaa jne.

Ja tämän vuoden uhriutumisen palkinto menee...

Muistetaan sitten, että äidit eivät saa kuvailla arjen tilanteita. Mutta sovitaan ettei muutkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi