Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen äiti jättää teinin jouluksi yksin?

Vierailija
17.12.2014 |

Kyse tammikuussa 17 vuotta täyttävästä teinistä. Äiti lähtee kuulemma miesystävän kanssa risteilylle.
On meidän tytön kaveri ja tottakai kutsuttiin sitten tyttö meille. Oma tytär kertoi, että tytön isä on kuollut neljä vuotta sitten ja sukulaiset asuvat kaukana.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär on varmaan antanut vahvan vastalauseen. Ei varmaan halunnut risteilylle. Ei tuon ikäinen ole enää lapsi, jonka voi pakottaa mukaansa.

Vierailija
2/21 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häntä kuulemma edes pyydetty mukaan. Ja olisi halunnut viettää joulua kotona äidin kanssa. Ap

Vierailija
4/21 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on itsekeskeinen, kullinkipeä huora. 

Vierailija
5/21 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ei henkisesti ihan tasapainoinen äiti..?

Kiva, että tarjoatte tytölle paikan.

Vierailija
6/21 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä on. "telni"helppo jättää lomilla yksin kotiin 20 setelin kanssa. kyllähän se selviää kun äiti seurustelee miesystävän mökillä/ veneellä/ risteilyllä/milloin missäkin...

Vierailija
7/21 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tyttöparka. Hienoa että kutsuitte hänet jouluksi, mutta tuskin elämä kotona mukavaa on joulun jälkeenkään, jos äiti ei ollenkaan välitä. Surullista.

Vierailija
8/21 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 21:40"]

Kyse tammikuussa 17 vuotta täyttävästä teinistä. Äiti lähtee kuulemma miesystävän kanssa risteilylle. On meidän tytön kaveri ja tottakai kutsuttiin sitten tyttö meille. Oma tytär kertoi, että tytön isä on kuollut neljä vuotta sitten ja sukulaiset asuvat kaukana.

[/quote]

no mitäs tuossa nyt sitten on? Oma isäni teki kolmivuorotyötä ja koska asuin hänen kanssaan kahdestaan, olin joskus yksinkin. Tuon ikäinen on jo lähes aikuinen joten on varmasti mielissään saadassessaan olla yksin.

Vierailija
9/21 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa. Onneksi kutsuitte kylään, se on varmasti tärkeää hänelle ettei tarvitse yksin olla.

Vierailija
10/21 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut jätettiin yksin kun olin 14-vuotias. Riitelimme äidin kanssa ja se häipyi Lappiin jouluksi niin kuin meidän kaikkien piti mennä. Kotona ei ollut edes jouluruokia. Pöydälle jätti 40€

Vierailija
11/21 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 22:58"]Minut jätettiin yksin kun olin 14-vuotias. Riitelimme äidin kanssa ja se häipyi Lappiin jouluksi niin kuin meidän kaikkien piti mennä. Kotona ei ollut edes jouluruokia. Pöydälle jätti 40€
[/quote]
Apua, en ole tajunnutkaan että tommosia äitejä on.

Vierailija
12/21 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tuollainen äiti. Hän kaipasi itse hyväksyntää ja rakkautta, jopa niin että on vaikuttanut läheisriippuvaiselta. Henkisesti hän ei ole ollut tasapainoisimmasta päästä, masennus diagnoosi ja sairauseläkekin tuli sitten aikanaan. Hänen elämänsä on aina romahtanut niinä aikoina kun hänellä ei ole miestä, joita sitten on riittänyt monta pidempää suhdetta. Mutta yksikään miessuhteista ei ole ollut ongelmaton ja kaikki ovat päätyneet aikanaan eroon.

Muistan kyllä kuinka kurjalta tuntuu kun kukaan ei kaivannut seuraani jouluna. Juuri jouluna sen yksinäisyyden huomasi. Vähän nuorempana olin isän kanssa sukulaisilla, mutta isän alkoholismista johtuen ei sekään ollut kiva tapa viettää joulua. Ja kun isä lopetti sukulaisissa käynnin niin se loppui minultakin.

Arvata saattaa että en pitänyt joulusta vielä aikuisenakaan, enkä halunnut viettää sitä. Sen verran se nostatti niitä nuoruuden tunteita esiin. Pikkuhiljaa olen päässyt joulun fiilikseen omien lasteni myötä ja nykyään todella pidän joulusta. Ikinä en voisi tehdä samoin omille lapsilleni jouluna kuin äitini teki minulle, enkä hyväksy äitini toimintaa. Mutta valitettavasti toiminta kuvasti äitini valintoja, jotka näkyivät ihan arjessakin.

Vierailija
13/21 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono äiti

Vierailija
14/21 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa! :( Jääkö tämä teini tyttö teille yökylään? Onko äiti pitkään risteilyllä? Toivottavasti ap:n rahat riittää yhden nälkäisen suun ruokkimiseen, ja suklaalevyn ostamiseen. (lahjaksi siis, tuolle teinille :) ) Toivottavasti teillä koko perheellä on kiva juolu, vaikka saittekin "yllätysvieraan" Ehkä se teinityttökin piristyy, kun pääsee viettämään kivaa perhejoulua ja tekemään joulutorttuja kaverin kans. :)

Hyvää joulua ap! Olet enkeli <3

Vierailija
15/21 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 22:55"]

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 21:40"]

Kyse tammikuussa 17 vuotta täyttävästä teinistä. Äiti lähtee kuulemma miesystävän kanssa risteilylle. On meidän tytön kaveri ja tottakai kutsuttiin sitten tyttö meille. Oma tytär kertoi, että tytön isä on kuollut neljä vuotta sitten ja sukulaiset asuvat kaukana.

[/quote]

no mitäs tuossa nyt sitten on? Oma isäni teki kolmivuorotyötä ja koska asuin hänen kanssaan kahdestaan, olin joskus yksinkin. Tuon ikäinen on jo lähes aikuinen joten on varmasti mielissään saadassessaan olla yksin.

[/quote]

Mielissään saadessaan olla yksin? Jouluna? Ylipäätään? Ei hyvää päivää...

Vierailija
16/21 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono äiti, ei taida olla kaikki muumit laaksossa.

Vierailija
17/21 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vittu, mikä äiti tolla teinillä. Ei jouluna jätetä lasta yksin kotiin, oli se sitten minkä ikäinen tahaansa! Itse en ole edes eiryisesti vietä joulua. Mutta olisi todella kurjaa viettää sitä yksin, varsinkin kun kaikki paikat on kiinni.. Eikä minnekään viitsi mennä, koska joulu = kaikki haluaa olla omissa oloissaan. Vituttaa ton teinin puolesta. :(

Jos olis joku keräys, niin osallistuisin sen lahjan hankintaan! Toivottavasti sen paskamutsi tuo laivalta kunnon lahjat! 

Vierailija
18/21 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kiva, että kutsuitte tytön kylään! Mä muistan viettäneeni teininä joulua pääasiassa yksin, kun yh-äiti oli vuorotöissä, usein juuri illassa. Avasin lahjat yksin ja jätin äidin lahjat sen sängylle ennen kuin menin nukkumaan. Oli aika yksinäistä enkä viettänyt joulua moneen vuoteen aikuisiälläkään ennen omaa lasta.

Vierailija
19/21 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 22:55"][quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 21:40"]

[/quote]

[/quote]

Ai 16-vuotias nauttisi saadessaan olla yksin JOULUN?!! Sit taas vähän valoja tauluun sullekin!
T. 22v

Vierailija
20/21 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että et tiedä ihan koko totuutta ja tiedät sen itsekin. Haluat vain kiillottaa sädekehääsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän