Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia TE-"palveluista"?

Vierailija
17.12.2014 |

Moi vaan kaikki työttömät ja muut te-toimistoon pakotetut. Miten kestätte sitä halveksuntaa ja kyykytystä?

Itse kävin kysymässä neuvoa työttömyyden varalle ja sain niin törkeää kohtelua ettei mitään rajaa tyyliin "en voi sinua neuvoa vaikka tietäisinkin asian olevan niin tai näin" ja "voin laittaa kysymyksesi jonoon ja siihen vastataan kolmen työpäivän kuluessa mutta että minä en voi siihen heti tässä ja nyt vastata vaikka osaisinkin".

Mitä palvelua tää on? Kyllä menee taas verorahat oikeaan paikkaan, v-ttu.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain n. kuukauden sisällä ajan työkkäriin, palvelu oli asiallista ja ihan mukavaa kyllä mutta aika paljon infoa ja moni asia jäi avoimeksi koska en kauheesti tiedä mistään työkkärin palveluista, kyselin kyllä. Sen jälkeen ilmoittamatta työnhakuni oli loppunut, en tiedä miksi, ilmottauduin uudelleen työttömäksi työnhakijaksi ja olen nyt 2kk venannut pelkkää soittoa työkkäristä. Ei sieltä mitään apua saa.

Vierailija
2/11 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te ette käytä nettiä? Vai menettekö te verotoimistoon hakemaan verokorttia, Kelaan hakemaan opintotukea ja ostaessanne USA:sta haette paketin itse tullista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on ihan siistit, ilmaiset vessat ja tietokoneelle pääsee aina, tulostinkin vapaasti käytettävissä.

Vierailija
4/11 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku kannattaako suostua typ-asiakkuuteen?

Vierailija
5/11 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 22:10"]Tietääkö joku kannattaako suostua typ-asiakkuuteen?
[/quote]

Jos on pakko.

Vierailija
6/11 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain työharjottelujakson TE-toimiston kautta päivittäistavarakaupasta välivuotenani niin kuin halusin. Selitin tädille siellä, että Tiimaariin tai muihin puoteihin en halua, sillä haluan koulun ohelle koulupaikan saatuani kassatyötä, jota varten haluan kokemusta nyt jo. Pääsin suoraan ilman haastattelua työharjottelun jälkeen vuokratyöfirmaan. Aivan ihanteellinen opiskelujen ohelle, saan päättää millon töitä, ei sitoutumista.

Täti siellä oli ihan hölmistyny ku jollain jatkotapaamisella ilmoitin, että pääsin haluaami kouluun ja minulla on työ. Olin faktojen perusteella syrjäytymisvaarassa, mutta itse kovalla työllä ja määrätietoisuudella sain mitä halusin.

Vierailija
7/11 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodenvaihteessa etuudet siirtyy suoraa kassoille ja Kelalle. Jos ette täytä lomaketta oikein, rahaa ei tule, mutta eipä voi syyttää työkkäriä asiasta. Helmikuu tulee olemaan monelle työttömälle ankeaa ja rahatonta aikaa, koska kassat ja Kela ei vielä saa asioita sujumaan. Lausuntoja ei enää anneta kuin erityisessä tapauksessa.

Vierailija
8/11 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 22:22"]

Vuodenvaihteessa etuudet siirtyy suoraa kassoille ja Kelalle. Jos ette täytä lomaketta oikein, rahaa ei tule, mutta eipä voi syyttää työkkäriä asiasta. Helmikuu tulee olemaan monelle työttömälle ankeaa ja rahatonta aikaa, koska kassat ja Kela ei vielä saa asioita sujumaan. Lausuntoja ei enää anneta kuin erityisessä tapauksessa.

täh??? mitä tämä tarkoittaa?

[/quote]

Vierailija
9/11 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain ekalla käynnillä jo luvan lähteä opiskelemaan että TE toimisto puoltaa sitä, kaikki asiat on sujuneet nopeasti. pidän yhteyttä virkailijaani sähköpostilla, olen puolessa vuodessa käynyt siellä kaksi kertaa.

toisaalta lähtötilanne oli se, että mulla ei ollut lukionjälkeistä koulutusta..

Vierailija
10/11 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmoselle:

Kyllä, koetin ensin etsiä netistä tietoa. Ei löytynyt. Sit soitin puh.palveluun. Sieltä kehotettin työlinjalle soittaan. Sitten sain kahdenlaista toisistaan eroavaa tietoa, minkä jälkeen olin ihan pihalla. Aikaa oli kulunut siinä vaiheessa 4 tuntia.

Päätin mennä toimistoon. Sain osakseni kettuilua ja kehotuksen soittaa puh.palveluun uudelleen.

Sisuunnuin tästä ja soitin paikallisen putiikin palvelujohtajalle. Tilitettyäni kokemustani hän vihdoin laittoi asian eteenpäin ja sain pian ohjeitakin. Ikävä maku jäi palvelusta vaikka sainkin asian lopulta hoidettua.

Vierailija
11/11 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin poikani kanssa TE-toimistoon tueksi hänen valmistuttuaan ammattikoulusta. Itse en ole koskaan joutunut käyttämään heidän palveluitaan. Ensinnäkin kun menimme sisään en ymmärtänyt yhtään mitä siellä pitää jos haluaa ilmoittautua työttömäksi. Missään ei lukenut mitään. No kuvaruudulta näin että työttömäksi voi ilmoittautua netissä. Ilmoittauduttiin siellä olevalta koneelta. Hän sai nopeasti ajan ja menimme paikan päälle. Taaskaan en ymmärtänyt ( olen ihan fiksu ihminen) että pitääkö meidän vain odottaa siellä vai mitä teemme. Kysyin kahdelta ihmiseltä jotka istuivat kopissaan. Keskeytin heidän henk.koht. Keskustelun ja he puhuivat kuin jollekin vähä-älyiselle ja sanoivat että hirveän vaikea tietää kuule. Kysykää infosta. Meidät ohjattiin naisen luo jolle aika oli varattu. Hän sanoi että olemme jättäneet viestin vastaajaan että aika on muutettu. Siis kuka kuuntelee jotain vastaajan viestejä. Meidän oli todella vaikeaa järjestää siten että pääsin poikani mukaan joka ensi kertaa elämässään joutuu tuollaiseen virastoon. Siis ei noissa mitään mutta tuli ihan karmea olo miten siellä puhuttiin ihmiselle, todella alentavasti. Mietin että mitenköhän maahanmuuttajat ja muut pärjäävät kun en millään saanut mitään selvää mitä siellä pitää tehdä vaikka yritin lukea kaikenmaailman ohjeistukset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi