Minkä ikäinen lapsi osaa tehdä poninhännän, letittää hiukset tai solmia kengännauhat?
Eli milloin yleensä viimeistään opitaan tekemään poninhäntä, letti ja solmimaan kengännauhat?
Kommentit (13)
Meillä eskarilainen tekee poninhännän itselleen jotenkuten mutta ei todellakaan solmi kengännauhoja tai osaa tehdä lettiä vielä.
Kengännauhat opeteltiin eskarissa mutta taitaa olla tarrallisia lenkkareita kaikki. Osaa siis kuitenkin joten kuten.
Suomi on väärällään aikuisia, jotka eivät osaa tehdä lettiä.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on väärällään aikuisia, jotka eivät osaa tehdä lettiä.
Pitäisi leipoa lasten kanssa pullaa, siinä sen oppii.
Mun lapsi ei osaa solmia kengänauhoja, tarralenkkareilla pärjää, ikää 17v. Ei osaa paljon muutakaan.
Itse osaan tehdä letin, mutta en itselleni.
Ei mun teinit osaa oikein vieläkään. Kengät solmitaan pupunkorva-tyylillä.
Leteistä ja ponnareista en tiedä, mutta rusetin oppi tekemään vasta 10v. En tiedä mikä siinä oli niin hankalaa, sitä kyllä harjoiteltiin. Nyt lapsonen 12v ja vieläkin sen teko näyttää hyvin haparoivalta. Muuten kyllä on hienomotoriset taidot olleet ihan ok.
Noin 10 v pystyy tekemään letteja ym. hyvin, jos on pienestä harjoitellut. Eskarilainen osaa solmia kengännauhat jotenkin, viimeistään ekalla on pärjättävä.
Jos se lapsi on tuleva psykopaatti niin osaa jo 3-4 vuotiaana.
Jos se taas on psykopaattivanhempien lapsi niin se osaa vasta 6-8 vuotiaana.
Keskivertoterveet lapset on tuosta väliltä.
Eli psykopaattien lapset oppii ja kehittyy tuplasti hitaammin ja myöhemmin kuin psykopaattilapset.
Silloin kun ei ollut tarrakenkiä piti osata solmia kengännauhat kun meni ekalle luokalle.
Vierailija kirjoitti:
Ei mun teinit osaa oikein vieläkään. Kengät solmitaan pupunkorva-tyylillä.
Mä oon lähes 30 ja sidoin näin edelleen. Väliäkö sillä, kummalla tavalla solmii, kun molemmista syntyy sama solmu?
Letistä ja poninhännästä en tiedä, mutta kengännauhat ainakin meillä viimeistään eskarissa.