Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

voiko mahataudin välttää?

Vierailija
17.12.2014 |

Huoh..

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen välttänyt kerran todella pahan mahatautiepidemian juomalla konjakkia.

Tauti alkoi ihan yhtäkkiä ja kesti lähes viikon. Muistan, kun isäni haki minut kyytiin kaupungilta. Ihmettelin, kun hän oli niin vaisu, ei puhunut mitään. Yhtäkkiä hän veti auton tienposkeen ja hyppäsi ulos oksentamaan. Kahden päivän päästä taudissa olivat myös äitini ja siskoni. Oma mies tuli seuraavana päivänä töistä kotiin, vatsaa väänsi ja oksetti.

Juoksin sitten kolmen kodin väliä auttamassa näitä potilaita, viemässä jotain syötävää ja lääkettä ja kauppatavaroita, keittämässä mustikkakeittoa. Join joka ilta tujauksen konjakkia. Olin ihan varma, että minäkin sen taudin saan, enpä saanut.

Yritä siis ympäri vuoden pitää hyvä yleiskunto: syö terveellisesti, ulkoile, nuku hyvin. Ja sitten, kun epidemiat on päällä, juo iltaisin konjakkia. :)

Vierailija
2/4 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mäkin oon välttänyt monet mahataudit serkkujen kanssa matkatessani, kun olen juonut konjakkia aamulla ja illalla! Apu luultavasti perustuu alkoholin desinfioivaan vaikutukseen, mutta toki oma herkkyys noille taudeille vaikuttaa sekin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, mutta ei se helppoa ole. Hyvä käsihygienia, myös käsidesi. Wc:n siivous joka kerta kun siellä tautinen on vieraillut + kaikkien kahvojen yms, käsittely usein desinfioivalla aineella. Vaatii myös taudin kantajilta hyvää käsihygieniaa. Muista että infektio portteja on myös silmät ja nenä, ei vain suu.

Vatsatauti tartuu osastolla hioitajiin vaikka suojavaatteet, maskit, hanskat ja käsihygienia on kunnossa.

Vierailija
4/4 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 16:26"]

Mä olen välttänyt kerran todella pahan mahatautiepidemian juomalla konjakkia.

Tauti alkoi ihan yhtäkkiä ja kesti lähes viikon. Muistan, kun isäni haki minut kyytiin kaupungilta. Ihmettelin, kun hän oli niin vaisu, ei puhunut mitään. Yhtäkkiä hän veti auton tienposkeen ja hyppäsi ulos oksentamaan. Kahden päivän päästä taudissa olivat myös äitini ja siskoni. Oma mies tuli seuraavana päivänä töistä kotiin, vatsaa väänsi ja oksetti.

Juoksin sitten kolmen kodin väliä auttamassa näitä potilaita, viemässä jotain syötävää ja lääkettä ja kauppatavaroita, keittämässä mustikkakeittoa. Join joka ilta tujauksen konjakkia. Olin ihan varma, että minäkin sen taudin saan, enpä saanut.

Yritä siis ympäri vuoden pitää hyvä yleiskunto: syö terveellisesti, ulkoile, nuku hyvin. Ja sitten, kun epidemiat on päällä, juo iltaisin konjakkia. :)

[/quote]

Olit luultavasti oireeton kantaja.