Kauanko hormoonikierukan laiton jälkeen sinulla jäi menkat pois?
siinäpä tuli kysymys. Minulle tänään laitettiin. mietin noita menkkoja, miten mahtanee niiden kanssa käydä, ei ole synnytyksen jälkeen tullut vielä ollenkaan..
Kommentit (7)
Sehän vaihtelee. Kaverille ei tullut ollenkaan, mulla on nyt 7kk laiton jälkeen vuotanut enemmän tai vähemmän :/
Ei ne oo kokonaan pois jääneet, mutta ovat olleet alusta asti niin niukat, etten oikein edes pysy selvillä, milloin ne ovat. Yli vuoden ollut nyt Mirena, hyvin toimii.
Kohta on asentamisesta vuosi, ja vieläkin menkat tulee. Onhan ne lyhentynyt seitsemästä päivästä viiteen, mutta vuoto on edelleen tosi voimakasta (tyyliin tunnin välein vessaan). Pitäisi varata aika gynelle vuosihuoltoon. Alkuun vuosin (ei siis tiputellut vaan kunnolla vuosi) kolme kuukautta. Toivottavasti jossain kohdassa helpottaa.
Ekalla kerralla kesti puolisen vuotta ennen kuin jäivät kokonaan pois, kierukka laitettiin lapsen ollessa noin vuoden ja menkat oli synnytyksen jälkeen alkaneet. Toinen kierukka laitettiin nuorimmaisen jälkitarkastuksessa eikä siis ollut menkat alkaneet silloin eikä vieläkään nyt viisi vuotta myöhemmin. Katsotaan miten käy vaihdon yhteydessä.
Mulla tuli vuoden verran kahden viikon välein n. kaksi viikkoa kestävät menkat. Olivat vielä niin niukat ettei tamponia voinut käyttää. Sen jälkeen siirryin takaisin e-pillereihin.
Asennuksen jälkeisen tiputtelun (muutamia päiviä) jälkeen menkat jäivät pois välittömästi ja ovat siitä pitäen pysyneet poissa ilman minkäänlaisia välinokutuksia. Suosittelen.
No mulla tuli ensimmäiset menkat suht ajallaan, olivat vähäiset mutta kestivät toista viikkoa. Kuukauden päästä sama juttu, olivat yhtä vähäiset ja kestivät pari päivää. Ovuloin vielä ne kaksi kertaa , mutten sen jälkeen ole havainnut. Vähäisillä menkoilla tarkoitan, että suojaa ei tarvinnut, vessassa vaan huomasi. Ja mitään välivuotoja ei ollut ikinä, ainoastaan noihin aikoihin. Periaatteessa niitä ei kai menkoiksi edes voi laskea.